Er din by hot eller not?

Sådan tænker jeg også - hurra, Bornholm bliver endnu billigere :smiley:

Undløse er ikke på listen, men mon ikke den figurerer som NOT by? Alt er lukket de sidste 30 år: Banken, kiosken, købmanden, posthuset, møbelhandleren, slagteren, bageren, tøjforretningen, autoforhandleren, fagforeningen, genbrugsbutikken, tankstationen, biblioteket… En trist udvikling i en by, hvor frivillige knokler for Idrætsforeningen, og hvor byen selv har samlet ind til byens sportshal. Nu pønser Holbæk Kommune på at lukke plejehjemmet og byens skole. Ærgeligt.

Jeg er nu glad for min lille by. Jeg har boet 9 år i Rødovre, men er flyttet tilbage til min barndomsby sidste år - og dét er HOT, for en som mig. :høhø:

Kaas er HOT … Den skønneste lille by Nord for fjorden ;D Men den er dog ikke på listen …

Hmm, det er lige det der med geografien. :øhmm: :tihi:

Vandrede dog rundt i Møldrup med Fimbe fornyligt og synes nu, at det er en meget hyggelig by.
Ranum var skøn, da vi flyttede til for 3 år siden, men det er da godt nok gået ned af bakke. Byen er blevet fyldt med alkoholikere ( ikke underligt, når der er 2 kroer ) og narkohandel foregår, der vist også nu, sagde en af vores tidligere naboer. Vi er jo lige smuttet uden for bygrænsen nu…

Husene kan man næsten få foræret og seminariet er jo lukket, så det er nok flere af de ting, der er gået galt. Dog synd for de ældre mennesker, der har boet der i + 30 år…

På alle andre områder er stedet her dog stadig perfekt for os med 5 km. til stranden og Vilsted sø i baghaven. :slight_smile:

[quote=Buffy;462936]Hmm, det er lige det der med geografien. :øhmm: :tihi:

Vandrede dog rundt i Møldrup med Fimbe fornyligt og synes nu, at det er en meget hyggelig by.
Ranum var skøn, da vi flyttede til for 3 år siden, men det er da godt nok gået ned af bakke. Byen er blevet fyldt med alkoholikere ( ikke underligt, når der er 2 kroer ) og narkohandel foregår, der vist også nu, sagde en af vores tidligere naboer. Vi er jo lige smuttet uden for bygrænsen nu…

Husene kan man næsten få foræret og seminariet er jo lukket, så det er nok flere af de ting, der er gået galt. Dog synd for de ældre mennesker, der har boet der i + 30 år…

På alle andre områder er stedet her dog stadig perfekt for os med 5 km. til stranden og Vilsted sø i baghaven. :)[/quote]

Nu er det ikke for at være på tværs, men alkoholikerne skulle nok finde måder at få alkohol på, selvom der ikke var 2 kroer i byen. En købmand har som regel et større lager de sælger ud af