Er du handy?

:):):slight_smile:

Er du en handywoman, eller har du en handyman i nærheden, så tjek lige disse huse.

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-22321151.html

:slight_smile:

Her kan vi alle deltage rent prismæssigt…

:klapper:

orkkkk, det ligner da nemme og overkommelige opgave, et søm her og en skrue der og så lige lidt tagpap og lidt polyfilla så er den i vinkel:)

det frygtelige er at her i århus område findes tilsvarende huse og endda huse i værre stand som koster over en million og det er ikke pga af deres beliggenhed:thumbdown:

:klapper::klapper:

Jae… jeg overvejer at købe huset på Bornholm - som en slags investering - så kan jeg leje det ud hele sommeren, når det er sat i stand.

:wehu:

Story of my life.

Meeeen jeg ville nok vælge et hus med lidt mere potentiale i.

Jeg synes faktisk, at nogle af dem ser helt fornuftige ud - det lille hvide på Nordsjælland, som har stået til salg i snart 5 år - ja det trænger til en kærlig hånd, men det er da ikke kriminelt, som nogle af de andre:-)

Og de to stråtækte - altså - sikke flotte de kunne blive hvis man havde tre miller at sætte i stand for!

Jeg bor selv i sådan et hus:-) Da min udlejer købte det var det erklæret ubeboeligt - alle vægge kom ned, de slæbte rockwool ud som var så vådt, at tre voksne mænd knap kunne bærer det - så kom der nye vægge op, nye vinduer, osv osv

Der arbejdes stadig på huset, men i dag er det kun et nyt tag, som mangler udvendig. Plus haven er ikke anlagt.

Når man flytter ind sådan et sted, så skal man formå at se mulighederne. Mit hus er superhyggeligt indvendigt i dag, men hold da op - i år får det en overhaling udvendig med kalk osv - det glæder jeg mig til at opleve.

Dukkehuset kalder folk i byen det for det er sødt:-) Jeg skal tage nogle fotos en dag og poste - der må gerne grines - både hus og jeg kan tåle det:-) Især med den husleje jeg giver :wink: 3000 for alt :slight_smile:
Min drøm var og er en patriciavilla - en dag får kattene og jeg sådan et hus :slight_smile:

Jeg synes du skal købe det på Bornholm, Therese:-) Eller et af de stråtækte… Eller det på Nordsjælland, som ligner mit bette hus en smule:-)

[quote=Sheer;182033]Story of my life.

Meeeen jeg ville nok vælge et hus med lidt mere potentiale i.[/quote]

:inlove::inlove:

Ja, man skal ikke lade sig forblænde - det koster nok lidt skillinger at gøre det i stand - men jeg er en lille dagdrømmer.

:slight_smile:

Du kan tage det i etaper, som de gør her - taget skal skiftes her, men de våde vægge hastede mere - så blev det moderniseret indvendig - og nu skal det kalkes udvendigt osv osv - i etaper:-)

[quote=lenschow;182038]Jeg synes faktisk, at nogle af dem ser helt fornuftige ud - det lille hvide på Nordsjælland, som har stået til salg i snart 5 år - ja det trænger til en kærlig hånd, men det er da ikke kriminelt, som nogle af de andre:-)

Og de to stråtækte - altså - sikke flotte de kunne blive hvis man havde tre miller at sætte i stand for!

Jeg bor selv i sådan et hus:-) Da min udlejer købte det var det erklæret ubeboeligt - alle vægge kom ned, de slæbte rockwool ud som var så vådt, at tre voksne mænd knap kunne bærer det - så kom der nye vægge op, nye vinduer, osv osv

Der arbejdes stadig på huset, men i dag er det kun et nyt tag, som mangler udvendig. Plus haven er ikke anlagt.

Når man flytter ind sådan et sted, så skal man formå at se mulighederne. Mit hus er superhyggeligt indvendigt i dag, men hold da op - i år får det en overhaling udvendig med kalk osv - det glæder jeg mig til at opleve.

Dukkehuset kalder folk i byen det for det er sødt:-)

Jeg synes du skal købe det på Bornholm, Therese:-) Eller et af de stråtækte… Eller det på Nordsjælland, som ligner mit bette hus en smule:-)[/quote]

:klapper::klapper:

Ja, jeg kan bestemt oz se mulighederne i dem alle - og netop de stråtækte tænder en ILD i mig…

:wehuu:

Bor i en andelslejlighed, som jeg kan få ca. 900.000- kr. for - så der ville være lidt at sætte i stand for.

:ok:

Og jeg kender en masse mennesker, der kan finde gode tilbud til mig på materialer OG som er temmelig handy.

:klapper:

Hvor lyder det dejligt med dit hus, Helle - man skal bare gå i gang, og så må tiden komme hvor man selv er tilfreds - skidt med at det ikke er færdigsyet, når man køber det - tilfredsstillelsen er nemlig selv at gøre det.

-engel

:inlove::inlove::inlove:

Helt enig, jeg har ikke de store krav til en bolig - når bare der er et sted at sove, lade mad og gøre sig lækker- så kommer det andet nok siden…

-høhø

Det er nemlig rigtigt:-)

Men uha min første VINTER her var ikke sjov - jeg er en af de få, der hilser det nye klima velkommen:-)

Da var hele 1. sal slet ikke isoleret endnu:-) I år var derfor ren luksus med VARME indenfor! WOW - det var så folk, der besøgte mig i vinters kommenterede det - nå nu har du varme på?!

haha

[quote=lenschow;182045]Det er nemlig rigtigt:-)

Men uha min første VINTER her var ikke sjov - jeg er en af de få, der hilser det nye klima velkommen:-)

Da var hele 1. sal slet ikke isoleret endnu:-) I år var derfor ren luksus med VARME indenfor! WOW - det var så folk, der besøgte mig i vinters kommenterede det - nå nu har du varme på?!

haha[/quote]

:fryser::fryser::fryser:

UFF !!!

Jeg er ikke så god til kulde - for så krywer jeg i læ under dyner og tæpper med Silke… og så sker der ikke det store med hjemmebyggeriet.

:tihi:

Men en god brændeovn er ikke af vejen til at tage det værste.

:klapper::klapper:

Jamen, hvor dejligt at gæsterne også kunne få glæde af andet end din udstråling af varme… der er nu mere hygge, hvor der er lunt

:wehuu:

ja, en del af husene ka da helt sikkert blive lækre og dejlige huse, hvis man har et par millioner ekstra, spørgsmålet er jo så bare om det er det værd og om det ka betale sig at renovere sådan et hus.

det her hus står til salg tæt på os og umiddelbart ser det ok ud, men når man kigger det efter er det i ektrem dårlig stand og eneste grund til det ikke er væltet er pga det er fredet

http://www.danbolig.dk/privat/sog-bolig/resultat/vis-bolig.htm?propertyid=6173&brokerid=030

jeg tror jeg satser på den oprindelige plan - 1 mio til udbygning af barndomshjemmet :slight_smile: det er billigere :slight_smile:

så får vi også nybygget/nyistansat 240 kvm gulvplan og 120 kvm kælder :slight_smile:

Helle har det mest nuttede hus jeg kender.
Men det er ikke bare huset der gør det, det er altså også dem der bor der, der gør det så dejligt at komme.
Både Helle og alle misserne gør det superhyggeligt.
Knus Elin

Indrømmet…mange af husene i linket er ikke i bedste stand, men jeg vil vædde på de har mere sjæl end mange af de 70’er paracelhuse man ser rundt omkring.
Og sjæl ER vigtig.
Huset i Øster assels på Mors syntes jeg ligner et godt gedint bygget hus med gods i.
Jeg skal enten bo på Mors eller Fanø når jeg bliver gammel, med mindre det bliver her
Det er noget helt specielt…højt til himmelen og som om man bor i en lille verden for sig selv.

[quote=Johnny;182105]ja, en del af husene ka da helt sikkert blive lækre og dejlige huse, hvis man har et par millioner ekstra, spørgsmålet er jo så bare om det er det værd og om det ka betale sig at renovere sådan et hus.

det her hus står til salg tæt på os og umiddelbart ser det ok ud, men når man kigger det efter er det i ektrem dårlig stand og eneste grund til det ikke er væltet er pga det er fredet

http://www.danbolig.dk/privat/sog-bolig/resultat/vis-bolig.htm?propertyid=6173&brokerid=030[/quote]

Fredet??? Hvorfor dog i alverden det???
har det en eller anden kulturhistorisk betydning eller er det pgr dets alder? Eller hva’?
Uanset, så fredningen ikke haft nogen særlig effekt mht, hvordan man gennem tiden har ændret på huset - både udvendigt og indvendigt!
hvilket er synd!
Med tilstrækkeligt mange penge og mulighed for at finde gamle billeder og blueprint, så skulle der være basis for et lækkert hus!
Men så skulle købsprisen dælme sættes meget, meget lavt!!! Lavere end dette…

Selv bor jeg i et hus, som jeg virkelig ikke håber at kommunen “får øje på”!!! Det er kommunens allersidste selvbyggede sommerhus fra dengang at velhavende københavnerborgere var landliggere i sommerperioden (og driftige rødovreborgere sørgede for at stille små boliger til rådighed)…
Dvs at vores hus både er noget gammelt bras og har en vis kulturhistorisk værdi…
Huset er et dødsbo - købt af konen til en af sønnerne i huset… og et evighedsprojekt mht istandsættelse! Der er konstant noget… Nye vinduer sidste sommer… og siden valget mellem totalt renovering af samtlige varmerør eller opsættelse af vandvarmer og pilleovn som husets eneste varmekilde - økonomi gjorde at vi valgte det sidste :wink: Der skal ny gulv i køkkenet - jeg har det stående, købt på udsalg, 5.5 kvm for det samme som man normalt vil give pr kvm :ok: udestuen skal renoveres totalt - vi byggede den selv, og nu er tiden kommet til at gøre den mere svarende vores behov… osv osv osv…
Og i alt hvad vi foretager os, har vi kommunen vogtende over os!!! Fredning har været diskuteret - heldigvis slap vi i første omgang… men det er ikke sikkert at vi blivr ved med at være heldige…
Den utopiske plan om at være helt færdige med al renovering inden en evt fredning er vi gået bort fra… for der skal altid laves et eller andet!!!
Men en fredning vil gære det dyrere at lave - for så skal vi til at “respektere” husets oprindelige materialer… :thumbdown:
Hallo - det er et pudset træhus!!! man laver faktisk ikke kokspladehuse længere!!! Og har ikke gjort det de sidste 50 år… vi kan ikke få fat i materialerne… men det vil en fredningsklausul være helt ligeglad med…

Og nu kommer det bedste af det hele…
Vores gamle, konstant reperationskrævende bras, er af den offentlige vurdering sat til 2.3 mil!!! :besvimer::besvimer::besvimer:-LOL

Jeg er handy til en grænse.

Vi har lagt nye klinkegulve ( gulvtæpper før ) i hele vores hus + malet det- maling kan gøre meget. :slight_smile:
Derudover fik vi en brændeovn installeret- det hele har kostet max 30.000 kr., hvoraf ½ delen gik til brændeovnen. Det var desværre alt, hvad vi kunne få lov til, at låne oveni, selvom jeg fik pruttet 60.000 kr. af, da vi købte huset.

Sådan noget som at sætte nye vinduer i og installere et nyt køkken kan vi så ikke.

Vi trænger virkelig til nye vinduer, men det er der jo ikke noget at gøre ved. Vores hus blev forøvrigt vurderet 200.000 kr. op, efter istandsættelsen, der tog os 8 uger.

Jeg er lidt handy, men ikke i den grad der skal til for at sætte et af de huse i stand.

Jeg vil gerne hvis jeg tror jeg kan.

Jeg malede min lejlighed her i februar, jeg kan godt lide at male når jeg kan få lov at stå med en rulle på en teleskopstang…alle kanterne og stikkontakter og lignende hader jeg.

Jeg lagde også selv nyt vinyl på mit køkkengulv ved samme lejlighed, det har jeg aldrig prøvet før - og det kan ses…men hvad, det er bestemt pænere end det gulv det dækker -høhø

Generelt er jeg vist mest til den kreative del af handy-spektret. Jeg kan for eksempel godt finde ud i at slå søm i så jeg kan få hængt mine billeder op lige akkurat som jeg vil have dem. Og sådan noget som stencils til væggene og lignende elsker jeg også.

Derudover er jeg vist bedst til at pege og sætte andre igang med handymand-jobbene…mest fordi jeg forlængst har indset mine egne begrænsninger :ups:

Lidt handy er jeg vel -høhø

Men ikke om jeg gidder starte helt forfra igen, igen :thumbdown:

:):slight_smile:

Tak for alle jeres indlæg… ja, vi kan godt blive enige om at et stykke papir/billede er taknemmeligt.

Hvis man gik husene igennem med en sagkyndig, ville der nok være en del fejl og mangler - men alene grunden er da gode penge værd - og jeg er sikker på, at husene kunne blive rigtig dejlige med den rette istandsættelse - jeg er især vild med tanken om de rigtig gamle fra 1700-tallet.

:wehuu::wehuu: