Er en flænge i øret = slut med udstilling eller?

Når kattene har været oppe og toppes og der så kommer en flænge/hak i den enes øre, er det så helt slut med at gå på udstilling?

Har ikke været på udstilling længe, og svaret er forskelligt alt efter hvem jeg spørg.

Men hvad er reglerne egentlig med det?

nu er jeg så absolut ikke udstillingsekspert, men slut er det da ikke, jeg har set katte med “rift”/ar i øjet blive nomineret og sågar vinde, har set katte med bidesår på kroppen blive nomineret, katte med mgl pels her og der blive nomineret.
så nej det er da ikke slut

FIFe’s regler siger at katte med cropped ears ikke er tilladt. Kan det være det der er årsagen til forvirringen? For en flænge i øret er jo bestemt ikke det samme som at være ørekuperet :slight_smile: Athea fik i øvrigt et lille bitte hak i øret allerede som killing, og der er aldrig én dommer, der har kommenteret det :slight_smile:

Den der er jeg så ikke helt sikker på. For der står at katte med skader på øjet, f.eks. hornhinde skader (corneal injuries) ikke må få certifikat. Men om det så også gælder tidligere skader/ar, eller om det kun gælder for katte der på udstillingstidspunkt har et sår i øjet, det ved jeg faktisk ikke…

Tak for svarende, jamen i så fald så vil jeg da prøve at tage af sted igen måske allerede til januar :slight_smile:

Om ikke andet så skriv til din klub og spørg? De bør da have styr på reglerne om nogen :slight_smile:

Nej et rev betyder ikke noget hvis bare resten af katten er god nok, jeg udstiller min “tudsegamle” hunkat på 11 år, både som pensionist men også i klasse 3, hun er fertil p.gr.a. herakiet herhjemme, og ingen dommer løfter som meget som et øjenbryn, det er bare, ja hvor der handles der spildes. Poster et billede hvor revet tydelig kan ses.
Med venlig hilsen
Linda

der var da et eller andet med tines coons øje oppe i hobro, syntes jeg at kunne huske

Og Linda’s dejlige Charo fik sit certifikat i Nærum uden problemer til trods for øret. Jeg så det selv… :slight_smile:

Men eftersom udstilling jo er en skønhedskonkurrence, må man nok generelt forvente, at skrammer hører til de små marginaler, der kan trække lidt nedad.