Er jeg en dårlig katteperson :(

Jeg har her til morgen opdaget en lille knude på kyra, den sidder oppe ved hendes skuldreblader, på venstre side, den er rund og jeg kan få fat omkring den, og hun er slet ikke påvirket af det, eller opfører sig som om hun er skidt…

Men men… jeg ligger kast i sengen med voldsomme rygsmerter og mavesmerter, og kan ikke bare fare ud og til vagtdyrelægen, når jeg ikke engang kan være sammen med Lucas…

Når nu hun slet ikke er dårlig eller noget, kan jeg godt vente med at snakke til min egen dyrelægen på mandag, og hun ikke har tid til at kigge på hende, selvom gik jeg i panik da jeg mærkede den og undesøgte alt hvad jeg kunne, for at se om det “bare” var et sår eller noget andet, og første tanke var ring til vagtdyrelægen nu, men hva kan dyrelægen gør nu og her, udover at undersøge hende…

Hvad ville i andre gøre… ??? :frowning: :frowning: :frowning:

der er ingen grund til vagtdyrlægen - de vil højst sansynligvis heller ikke se hende i weekenden , når hun ellers er veltilpas…

Jeg ville vente til mandag!

Så længe hun spiser og er glad og tilfreds,så ville jeg vente til mandag.Og nej jeg synes ikke du er en dårlig katteperson,der hvor man bliver rigtig træt i hovedet er når nogen fortæller at deres kat er faldet ud fra 5.sal og ligger bevidstløs under sengen,og de så spørger på et forum hvad man synes de skal gøre,tja i hvert fald ikke skrive på et forum.For mig lyder det som om at du har mere brug for en læge end hun har,så god bedring til dig.

Er katten chippet? Hvis JA, kan det være chippen, du kan mærke. Den placeres nemlig omtrent der, hvor du beskriver det.

ja hun er chippet, og ved godt det måske kan være den, men så skal den være flyttet sig, for knuden sidder oven på det øvereste på skylderbladet, den er på størrelse med en en krone, og helt rund… men det som jeg syntes er mærkelig er at jeg mærkede ikke noget til den i går, og der var Kyra ekstra putte nutte tøs, så den er kommet sådan lige pludslig…

Men jeg må se hvad dyrelægen siger på mandag, om det “bare” er chippen, og hvis det er den, skal den så fjernes??

nogle der ved det?

hvis hun ellers spise og knuden ikke vokser yderligere i dag så synes jeg du skal se tiden an weekenden over…

chippen føles som et riskorn.

Kan det være på vaccinestedet?

[QUOTE=Leumica;689413]ja hun er chippet, og ved godt det måske kan være den, men så skal den være flyttet sig, for knuden sidder oven på det øvereste på skylderbladet, den er på størrelse med en en krone, og helt rund… men det som jeg syntes er mærkelig er at jeg mærkede ikke noget til den i går, og der var Kyra ekstra putte nutte tøs, så den er kommet sådan lige pludslig…

Men jeg må se hvad dyrelægen siger på mandag, om det “bare” er chippen, og hvis det er den, skal den så fjernes??

nogle der ved det?[/QUOTE]

Chippen kan sagtens flytte sig - uden det gør noget

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;689415]chippen føles som et riskorn.

Kan det være på vaccinestedet?[/QUOTE]
Ifølge min dyrlæge er det praksis at chippe i venstre side og vaccinere i højre.

Mine bliver vaccineret i nakken ca. midt på - det har alle de dyrlæger der har vaccineret mine katte gjort.

Der chippes i venstre side - det er en EU regel.

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;689426]Mine bliver vaccineret i nakken ca. midt på - det har alle de dyrlæger der har vaccineret mine katte gjort.

Der chippes i venstre side - det er en EU regel.[/QUOTE]

:?:? EU regel?? Min kat blev chippet i starten af denne mdr i… I hvad jeg ville mene var højre side af nakken?? Men kan godt se at han har skrevet venstre side i passet??? :surrender1: Betyder det noget?

Hilsen Spørge Jørgen… :tihi:

[QUOTE=Baileyhusmis;689431]:?:? EU regel?? Min kat blev chippet i starten af denne mdr i… I hvad jeg ville mene var højre side af nakken?? Men kan godt se at han har skrevet venstre side i passet??? :surrender1: Betyder det noget?

Hilsen Spørge Jørgen… :tihi:[/QUOTE]

Galliano er - selvom min tidligere dyrlæge først ikke ville indrømme det, da jeg gjorde hende opmærksom på det (det var hendes kollega, der havde gjort) - chippet i højre side, men der står i passet, at det er sket i venstre. Passet er udfyldt mindst et år efter, at han blev chippet, så det er skrevet uden overhovedet at checke, hvor den sidder.

Vi har så til gengæld checket, at hans chip kan aflæses fra venstre side - altså gennem halsen - og så er det fuldstændigt ligegyldigt :slight_smile:

Hans chip er for øvrigt også mere rund end aflang at mærke på og det generer ham ikke det fjerneste, så bliv du bare i sengen weekenden over.

Jako har i nakken - altså mellem skulderbladene… Det mente den dyrlæge jeg havde dengang var det bedste sted at sætte den… Har faktisk ikke tjekket hvad der står i hans pas…

At man har valgt side, venstre, er jo fordi de så ikke skal stå og scanne stort set hele katten for at finde chippen

Absolut enig :slight_smile: Men for Gallianos vedkommende bliver den ikke flyttet af mig, når man kan aflæse den uden problemer gennem halsen - dvs. en “tilfældig person” med en scanner ville aldrig registrere, at den sidder forkert.

Hver gang jeg kommer til dyrlæge scanner min dyrlæge katten for chip for at være sikker på at den kat jeg nu kommer med også er den jeg siger det er. Ikke at han ikke stoler på mig, men det er ren rutine. Begge er chippet i venstre side og vaccinen gives midt mellem skulderbladene så kattene ikke kan komme til stedet hvis det skulle irritere :slight_smile:

Så lige et helt andet spørgsmål… Hvis nu det bare er chippen evt. og den jo bare får lov til at blive siddene, og dommeren opdager den en dag, hvilken påvirkelse vil det have ren udstillingesmæssigt?

Ingen overhovedet :slight_smile:

Jeg mærker tit en chip på en kat, og på nogle af de hårløse racer kan du enda se chippen.

Med venlig hilsen
Pia Nyrup