Er jeg en dyrplager?

[quote=Marianne H;197024]
Næste gang du ser din veninde så bebrejd hende, alle de myrer hun har trådt flade, og sig at det er grimt og så ovenikøbet gjort af en veganer, tsk tsk tsk[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Jeg må så indrømme, at jeg ikke bryder mig om at komme i Zoo…har nok været i Aalborg Zoo 3 gange alt i alt og sidste gang var nok for 20 år siden…jeg har det ekstremt svært ved at se dyr bag tremmer og glas:ked:…uanset hvilken slags dyr det er…

Jeg ved udmærket godt, at mange Zoo’s bruger mange resourcer på bevaringsarbejde af forskellige truede racer og det er flot, hatten af for det:rock:…men det gør det ikke nemmere for mig, at se dem derinde…

Hov:ups:…glemte at sige, at jeg ikke mener du er dyrplager fordi du godt kan lide at gå i Zoo…jeg tror de passer dyrene ordentlig…uden tvivl…jeg ville bare heller se dem i det fri eller i safariparker:)

[quote=Charlotte Oeh.;196783]Du kan med god samvittighed tage i Zoo.

Udover girafferne og elefanterne, så skal du glæde dig til at se flodhestene. I “gamle dage” var flodhesten et dyr, man ikke gad se på, når man var i KBH. Zoo - i dag har man ikke været i Zoo, før man har set flodhesten!!

De har fået et superflot anlæg i Søndremarken, og de leger og “slås” i vandet, så det er en fryd. Førhen havde de et lillebitte vandhul, hvor de var neddykket i timevis :S[/quote]

Ajii Charlotte, alle kendte jo flodhesten Maren fra Københavns Zoo :tihi:

Er sjovt nok noget af det jeg husker fra mine zoo ture som barn, ind forbi Maren, videre til pingvinerne, forbi elefanterne og så slutte hele turen af med en tur forbi “træskonæb”. :thumbup:

Tak for svar alle. Jeg tror nu også jeg vil nyde en tur i Zoo - turen er allerede planlagt til strten af juli (skal følges med en anden). Det bliver spænende og se hvor meget KBH zoo har ændret sig på 10 år.