Er min kat en racekat? Måske en Russian Blue!

Er der nogle som ud fra billederne af vores kat Misty kan se om hun er en Russian Blue:?
eller er hun en smuk almindelig kat:hjerte:

Jeg ville sige det er utroligt vidunderligt smuk blå huskat :slight_smile:

:hjerte:

Hun er en meget smuk kat - og havde hun været en racekat, havde du nok fået en stamtavle med, da du købte hende :cool2::cool2:

Det har jeg ingen forstand på. Men hun er MEGET MEGET smuk:hjerte:

[QUOTE=steinvig;1075121]
Er der nogle som ud fra billederne af vores kat Misty kan se om hun er en Russian Blue:?
eller er hun en smuk almindelig kat:hjerte:[/QUOTE]

Hun er en ualmindeligt smuk ualmindelig kat. :hjerte: Hun kunne såmænd godt have russerforfædre blandt sine aner, men det kan også være tilfældigt, at hun minder om en russer. Smuk er hun ihvertfald. :hjerte:

Racekatte er definitorisk racekatte når der følger en gyldig stamtavle med :slight_smile: det kommer ikke så meget an på hvem forældrene er hvis der ikke fælger en gyldig tavle med

så du har en fantastisk smuk (helt fantastisk smuk) husmissepige :slight_smile: og udfra billederne vil jeg sige det absolut er sandsynligt at der er russer bagved… hun ligner min første lille pige knisper der var halvt russian da farmand havde været på springtur :slight_smile:

Tak, Vi er også super glade for hende. hun har et fantastisk dejligt blidt temperament:thumbup:

Ja, men havde hun en anden farve end blå, f.eks. rød, så havde vi ikke associereret nær så meget til russeren :slight_smile:

Jeg vil også sige at du har en meget smuk blå huskat. Russer med bortkommen stamtavle ligner hun i hvert fald ikke i mine øjne (PiaB er en af de meget erfarne russerejere jeg snakkede om i den anden tråd) :slight_smile:

Hej, Nej en racekat er hun kun, hvis du har stamtavle på hende ( der viser hendes aner), men en smuk huskat er hun, og uden stamtavler aner man jo ikke hvilke forfædre der er

Cats og Conni

Hun er en meget smuk kat - og havde hun været en racekat, havde du nok fået en stamtavle med, da du købte hende :cool2::cool2:[/QUOTE]
Hej Tante Tut.

vi fik hende af omveje. af en ung pige som havde købt hende… men efter at hun havde haft hende i 2 dage opdagede hun at hun ikke kunne tåle kat… så hun skulle lynhurtigt af med hende.
men hvis hun havde haft en stamtavle på hende havde vi jo nok fået den med.
men det er heller ikke vigtigt for mig… det var bare fordi vi har snakket lidt om det herhjemme om hun var en race, også fordi der er nogle på vejen som har spurgt om hun var en race kat…
men i min verden er det vigtigste at hun passer ind i vores familie:hjerte: men stadig er det dejligt med roser fra andre katteglade som også kan se det vi ser:) at hun er en smuk mis.
og tak for dit svar:thumbup:

Tusind tak:hjerte: det syntes vi også.

[QUOTE=conninissen;1075150]Hej, Nej en racekat er hun kun, hvis du har stamtavle på hende ( der viser hendes aner), men en smuk huskat er hun, og uden stamtavler aner man jo ikke hvilke forfædre der er

Cats og Conni[/QUOTE]

Vi har ingen stamtavle på hende. men huskat er også fint for mig:hjerte:

Tusind tak:hjerte:

[QUOTE=Eife;1075144]Ja, men havde hun en anden farve end blå, f.eks. rød, så havde vi ikke associereret nær så meget til russeren :slight_smile:

Jeg vil også sige at du har en meget smuk blå huskat. Russer med bortkommen stamtavle ligner hun i hvert fald ikke i mine øjne (PiaB er en af de meget erfarne russerejere jeg snakkede om i den anden tråd) :)[/QUOTE]

Tusind tak for svar:hjerte:

En look like behøver ikke have den race den ligner i sig. har selv haft en massiv blå kat der til forveksling lignede racen Chartreux, i en grad hvor en DOMMER mente jeg præsenterede en Chartreux for hende hehe. Han var 1/4 formodet russer(der slet ikke ligner en Chartreux) så alt er muligt med huskatte.

Jeg ved ikke, om hun har Russian Blue i sig, men hun er helt utroligt smuk :hjerte:

Der kan sagtens være racekat i hende, og det kan være alle racer blandet med huskat. Burmeseren findes jo også i blå, så det kunne skam også være en halv-burmeser…

Men hun er helt sikkert en meget smuk huskat, og vigtigst af alt er, at hun er sød og passer ind i jeres familie.

Uanset hvad hun er lavet af så er hun rigtig flot. Smuk smuk farve, jeg ELSKER blå katte (en blå orientaler står på min "katte jeg må ha’ inden jeg dør :wink: ) liste

Som det er sagt en del gange nu :wink: så er en kat uden stamtavle en huskat. Men derfor kan den godt være “ægte” alligevel, der kan være flere grunde til at stamtavlen ikke har fulgt med katten, og ikke altid nogle skumle af slagsen. Margrethe herinde er f. eks. ubetvivleligt en exotic selvom stamtavlen ikke findes (længere)

Men i udstillingssammenhæng vil det være en huskat når der ikke er stamtavle. Jeg vil i øvrigt mene hun ville ha’ en god chance på en udstilling, som huskat. Hun er rigtig pæn, og tilpas usdvanlig i farven samtiding :slight_smile:

Det var også fordi der er nogle på vores vej der har spurgt. derfor tænkte jeg at jeg ville høre nogle kompetente personer. men uanset om hun havde været en russer så har jeg stadig ikke en stamtavle på hende, og udfra en tidligere i samtalen så er hun en dejlig hyggelig og en smuk huskat:hjerte:

Har selv udstillet en massiv blå kat. Det er en joker at have med da folk tænker racekat når de er massivt blå selvom vi jo her i norden har massivt blå katte rundt omkring. Er den spinkel tænker folk russer, er den bred brite og medium Chartreux