Det er med fornøjelse at jeg har læst diverse tråde og suget til mig af jeres viden. Nu er det blevet min tur til at spørge - jeg håber nogle af jer mere erfarne har et godt råd eller to
For snart 4 måneder siden tog jeg en lille kat til mig. Hun holdt til nede i vores gård og var så tynd. Planen var bestemt ikke at jeg skulle beholde hende, men tiden er gået uden det er lykkedes mig at finde hendes ejer ( hun er hverken chippet, høretatoveret el deslignende). - Har sat sedler op i mit kvarter og efterlyst hendes ejere via kattensværn. Nuvel, hun er noget nær det sødeste man kan forestille sig. Formentlig ikke mere end 6-7 mdr gammel.
Efter knap 3 ugers kost og logi forsvandt hun i 4 dage og jeg krydsede fingre for at hun havde fundet hjem. Men hun kom glad tilbage og nu, snart fire mdr senere er hun trille-tryk og små killinger sparker livligt i maven… Idag er det præcis 64 dage siden hun tog på mandejagt.
Mit spørgsmål er nu om fødslen er ved at gå igang?
jeg har installeret en fødekasse som hun flittigt har besøgt gennem de sidste par uger, bygget rede og sovet i. De sidste par dage har det været tiltagende. Imorges opdager jeg lidt blodig udflåd og hun har ligget i kassen siden imorges med en lidt tung vejrtrækning. Der er fortsat en smugle udflåd/blod bagi, men ellers ikke optræk til noget.
Hvad mener i? Og, hvis fødslen så småt er igang, hvor længe tror i der går før der sker noget?
Kl 9.50 i formiddags kom den første killing. Hun pressede i ca 15-20 min og var tydeligt smertepåvirket. Den lille har det godt og de ligger nu og putter i kassen. Meeen, jeg blir lidt bekymret. Det lader til at det hele er gået i stå - her 3 timer efter den første killing kom. Der er fortsat liv i maven (jeg tror der er to derinde endnu). Men der sker ikke noget. Hun ligger bare og slapper af og vasker sig selv og killingen. Er det normalt og skal jeg bare tage den med ro?
Så længe hun hun slapper af og har det godt er det fint. Hun må ikke ligge og presse i længere tid uden der sker noget. Giv hende endelig noget at spise mens hun holder pause:)
Åh, sådan en lille missemor Godt hun lige fandt dig til at passe på sig
Jeg prøvede at få killinger for første gang i maj, det var også en “påtvunget” kat (Hun fulgte med det hus vi flyttede ind i)
Vores viste tegn på snarlig fødsel (gispede hurtigt) om eftermiddagen/tidlig aften. Hun fik sin fødekasse på det lune badeværelse og sent om aftenen var der 5 killinger -og een mere da vi vågnede dagen efter.
Spændt på hvor mange der kommer hos dig. De er SÅ kære, de små, og nyd dem, for det går SÅ hurtigt med at de vokser op!