Er min kat igang med fødsel?

Hej alle sammen

Håber i kan hjælpe mig🤭

Min kat er meget gravid​:scream: vi flyttede 16.4 til en stuelejlighed og så begyndte hun fra dag 1 at rende ud-det var ikke meningen og hun er så blevet gravid. Killingerne er hjertelig velkommen,jeg ved bare ikke hvornår de kommer? Jeg kunne se ændring på hendes mave for 5-6 uger siden og maven er nu kæmpe stor :sunglasses: før vi flyttede var hun ekstrem kælen og kontaktsøgende,efter flytning har hun mest passet sig selv og ikke været så kælen. I går aftes blev hun igen meget kælen,hendes vorter er vokset og idag kommer der noget slim ud fra skeden. Hun slikker sig hele tiden og vil ha mig ved hendes side konstant (så det har hun) jeg gik lige på wc før og så sad hun på værelset og pev efter mig. Jeg sidder nu i sengen og hun ligger i kattekassen, hun spinder og kan ikke finde ro. Min fornemmelse siger hun er igang, men hvor langt i processen vi er aner jeg ikke,har ikke prøvet det før,kun med min hund fir mange år siden… hvad tror i? Hvad skal jeg være opmærksom på? Hvorfor slikker hun sig hele tiden?

På forhånd tak og undskyld det lange indlæg :see_no_evil: jeg prøver lige at sætte billeder ind :hugs:Uploader… Uploader…

Nå-jeg er ny så må ikke uploade billeder ;-(

Hun ligger lige så lang hun er og hendes vejrtrækningen er hurtig. Det ser ikke ud dom om hun har veer… endnu

Og undskyld for billederne til de sarte sjæle :grimacing:

Det slim der er kommet ud, lyder som en slimprop og ja, så er fødslen igang.
Det er vigtigt at du bliver hos hende og at der er ro på.
Husk at holde øje med at antallet af moderkager passer til antallet af killinger.

Ja, hun er i gang. Der er 99% sandsynlighed for, at hun klarer det hele selv.

Du kan læse lidt her:

1 Synes om

Tak katho

Har du set billederne? Hun vil hele tiden sidde på mit skød :see_no_evil: det bare ikke så fedt med det slim der kommer, men jeg vil ko heller ikke “skubbe” hende væk :thinking:

Tak Andreas :+1:

Venter spændt på de små :clap::clap:

Jep, billederne er kommet med.
Som Andreas skriver, så bør hun kunne klare det hele selv.
Men det et måske en god ide lige at finde ud af hvilken dyrlæge der har vagten i tilfælde af at I skal afsted. Så skal I ikke først bruge værdifuld tid på det.
Ring til jeres normale dyrlæge, hvis de ikke selv har vagten, så henviser de som regel til dem som har.
Der er også en app der hedder “Find Dyrlæge”, den viser hvor der er en vagtdyrlæge.
Som sagt, så hold dig i ro, hvis katten vil føde på skødet af dig, så lad hende. Der er hun mest tryg. Tøjet kan vaskes :wink:

Tak igen - det ser ud til at veerne er gået igang :see_no_evil:

Eller nej? :thinking: hun lavede lige to store sammen trækninger og stoppede igen,så det nok ikke veer endnu :crazy_face: er helt spændt :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes:

Det lyder nu som veer de sammentrækninger :grin:

Læg hende ned i hendes kasse, find noget blødt at sidde på og forhold dig i ro (også selvom du evt er nervøs).

Hun vil sikkert gerne have dig i baghånden og til at holde pote og måske ae hende på ryg og mave.

Som Katho så find tlf nummer på dyrlæge, du skal sikkert ikke bruge det, men så har du det.

Find noget at skrive på og et ur. Lav nogle noter ala ’ kl. xx der kom slim ud af skeden’
‘Kl 16 så to store samentrækninger’,
kl xx første killing kan ses’
Ikke lange sætninger eller halve stile, blot et par noter, så hvis noget går galt, så kan du stille og roligt fortælle dyrlægen forløbet.

Du er altid velkommen til at skrive her, der sidder nogle meget erfarne kattefolk, men det er jo ikke lige sikkert de ser din besked. Hvis i tvivl altid kontakt dyrlæge så der ikke ‘spildes’ tid på at vente svar herfra.

Pøjpøj med det hele - glæder os til at se billeder af de små basser :heart_eyes:

1 Synes om

Tak og god ide med at skrive ned :clap:

Er det her mon veer?

Typisk,min køkkenvægt skal ha nyt batteri :grimacing: OMG mon jeg jan stikke af til supermarkedet? De skal jo vejes de små pus :hugs::hugs:

hvis hun allerede er ved at have veer så ville jeg blive siddende, så må du veje dem efterfølgende.

Okay-jeg bliver hvor jeg er :+1:så spændende :face_with_hand_over_mouth::face_with_hand_over_mouth:

1 Synes om

ja det er spændende😍 jeg har selv en højgravid pige der føder en af de kommende dage.

Nyd det og giv al din opmærksom og gode rolige vibrationer til missemor :grin:

Jeg prøver :sunglasses: hvordan ser jeg forskel på udvidelsesreserveer og presseveer? Hendes mund er nu hele tiden åben og veerne kommer hyppigere…

Blot til orientering kan du ikke loade video op på forum. Det er ikke, fordi du er ny. Det kan ingen af os. Du kan linke til en video på fx Youtube.

Tak for rådene :+1: der kom 3 dejlige krudtugler :stuck_out_tongue_winking_eye: hvad med din? Er hun gået igang?

:smiley_cat::smiley_cat:

1 Synes om