Er mine katte "bare" huskatter eller?

den dag du evt er klar til en kat mere - så kom til internatet i tingskoven v århus. jeg arbejder der.
rigtig mange af vores katte ved vi faktisk en hel del om, da de bliver afleveret pga af skilsmisser, flytning, børn, allergi osv.
selvfølgelig har vi også masser af hitters
og vi har alle tænkelige former, farver og faconer.

og et lille piv fra mig : vi har allerede to drætige piger som har måttet have fostrene fjernet - og det bliver kun værre fra nu af. og giv os 2 mdr- så vælter det ind med uønskede killinger. suk

[quote=kira v;360580]den dag du evt er klar til en kat mere - så kom til internatet i tingskoven v århus. jeg arbejder der.
rigtig mange af vores katte ved vi faktisk en hel del om, da de bliver afleveret pga af skilsmisser, flytning, børn, allergi osv.
selvfølgelig har vi også masser af hitters
og vi har alle tænkelige former, farver og faconer.

og et lille piv fra mig : vi har allerede to drætige piger som har måttet have fostrene fjernet - og det bliver kun værre fra nu af. og giv os 2 mdr- så vælter det ind med uønskede killinger. suk[/quote]

Dejligt at høre at I tager det fulde skridt ud og får fjernet fostrene og neutraliseret hunkattene. Som du siger, der er nok uønskede killinger der ER født eller bliver født.

Teresa Guldager

Hunkatten er da ikke trefarvet, den er tofarvet, for så vidt jeg kan se er den da ikke tortie med hvid, men “bare” tortie??

Camilla - trefarvet forbinder jeg med tortie, ikke nødvendigvis tortie med hvid. Så det er nok hvordan man bruger udtrykket :slight_smile:

Tja, tortie er jo sort og rød - dvs. to farver, og er det med hvid er vi på tre farver :slight_smile: Sådan forstår jeg det…

Camilla - og jeg oplever folk mene at deres kat er to farvet fordi den er tabby - altså er sort og brun/grå, så det er nok lidt forskelligt hvordan de der mere lægmands udtryk bruges :slight_smile:
For genetisk har du jo ret mht. rød og sort :slight_smile:

Det er rigtigt nok, men genetisk set er alle katte jo sorte også dem som er tabby :wink: Hehe… Som kattenørd tænker man nok bare i de baner, men det gør andre knap så nørdede katteejere jo ikke…

Ja altså to- eller trefarvet, jeg har da også hørt at nogle kalder det (tortie) for “plethyæne”, så kært barn har mange navne :høhø:

Camilla - Hehe, min moster kaldte dem altid for “bræk-kattene” (mine bedsteforældre have to tortie piger da jeg var barn) så mon ikke der er det.

Ja ja, noget har vi da lært af Ole A. :smiley: Det står også pænt på min hjemmeside “Vidste du, at alle katte genetisk er sorte” eller noget i den stil, under et pænt billede af Gizmo -høhø

Nu har jeg sphynx(hårløs kat) og denne rav
ce så dagens lys I Canada i 60’erne
moderen og faderen var ganske alm huskatte … :slight_smile:
så jeg har skallede huskatte :slight_smile: og heldigvis er sphynxen en af de katte der gerne må have en lille vom på :wehuu:

men det er altså svært at fede dem så
meget op:thumbdown:
men blandt mine tavledyr har jeg også en huskat :slight_smile: og han er bestemt elsked, lige så højt som de andre :slight_smile: