Er pandekage og brød farligt for katte? De har spist lidt i nat

Er pandekager og brød farlige ting for katte at spise :?

Ikke at jeg har tænkt mig, at mine piger skal til at have disse madvarer, men de har åbenbart ikke fattet, at de egentlig spiser KØD… De havde også spist lidt af en pandekage i går nat (og deres klaphat af en mor, havde glemt alt om det, efter hun havde smidt den halvtspiste ud :ups:)
I nat har de taget det skridtet videre, da de også har åbnet 2 poser med brød, blot for at konstatere, at dét gad de nu alligevel ikke spise :thumbdown:
De mangler ikke mad om natten, da de har tørkost 2 steder, de bare kan spise, og derudover får vådmad inden sengetid :surrender1:

Men bør jeg være bekymret over, at de har spist det?

Nej, det sker der ingenting ved - katte spiser jævnligt sære ting, men der er ikke ret meget, som er decideret skadeligt/farligt. Mine katte ville i hvert fald være døde mange gange, hvis pomfritter, chips og alt muligt andet var farligt :slight_smile:

Muffe har spist alt fra klejner til boller, og han lever i bedste velgående :slight_smile:
Vi har så bare lært, at med en brødkat i huset skal alt pakkes væk, hvis vi vil have noget…

Theodor har lige stjålet en friskbagt pandekage med revet æble og kanel i - han er stadig ualmindelig levende :slight_smile:
Men ja selvfølgelig er det ikke det de skal leve af. I min barndom med masser af katte på gården vi boede; ja der fik de mørkt rugbrød med leverpostej og resten fangede de selv (mus, fugle mv).
Alting med måde gælder her som i mange andre steder :slight_smile:

Den første dag, Magic boede her, var han alene hjemme. Da jeg kom hjem, havde han revet hul på en pose boller og taget en bid af dem alle sammen :venter:

Asani er tosset med brød, og han er helt tosset med æbleskiver. Han har præsteret at spise en hel æbleskive på et tidspunkt, fordi hans mor lige skulle se, hvor meget han kunne rumme :ups: Og den kom ikke engang op igen :slight_smile:

Der er bestemt ingen grund til at være bekymret. Men selv om dine skarnsmisser finder ud af, at de ikke kan lide smagen, når de er brudt ind i brødposen, skal du ikke regne med, at det betyder, at de ikke gør det en anden gang. Jeg tror, det er selve indbruddet, de fornøjer sig mest med :slight_smile:

Cinna (som osse er en aby) spiser alt fra chips til brød. Jeg har en svag mistanke om at det er noget der går igen hos aby’er. :høhø:

Min Alban stjæler brød hvis han kan komme til det…man kan IKKE lade NOGET som helt brødagtigt ligge fremme på bordet. :S Det skal bag lås og slå…

Han er så sjovt nok den eneste kat, jeg har haft, der har en decideret brød-fetish. :wink:

Den ene af mine huskatte er brød fetish :tihi: Og CHIPS fetish!!! Åhh, altså. Chips er godt :tihi:

Jeg har siatalere… de æder ALT der er stjålet uanfægtet om det er missemad eller ej :smiley:
Dione skulle konsekvent slikke min lille skål ren, som jeg spiser alt flydende af (havregryn, ymer, supper osv) Karrysuppe smager glimrende hvis du spørger Dione, og hun lever i bedste velgående :wink:

Øh her spiser alt og alle brød, havregrød mm…
Velcro huset bimse og den der har øh sjove ideer ved intet bedre en baby mad… Bare det er most eller har været i baby fingre er det fantastisk… Egentlig praktisk, for havregrød er god til dårlig mave…

Her drikker kattene også modermælk erstatning, katte, te og saftevand med hyldeblomst

Her er det ikke ofte jeg spiser skemad, for så er der straks to katte, der mener, at det er noget for dem :savle:

Jeg ved ikke, hvordan de hører forskel, for de er ikke så over-ivrige, når jeg spiser noget med gaffel - skøre kræ :dokdok:

Kom lige i tanke om, at jeg løj før. Bailey spiser faktisk også brød…men KUN i form af pizzakanter, som man har hugget fra ‘nogens’ tallerken…
Der er ikke andet brød, han gider æde. :slight_smile:

jeg burde ligge et par foto ind her, for vores birma stjæler brød. Der er ikke noget bedre efter hans mening hvis han kan få et stykke brød.

Han bliver 10 år den 8 november . Han har lige været til km tjek og dyrelægen sagde han var i bedste stand