150 kr for malt? Hvor i landet køber du det? Jeg gav 50 kr for det.
[quote=Gry Gressbakken;87644]Jeg har 2 potter med kattegræs styående men han gider det ikke rigtigt. jeg prøver stuebambus i stedet for når blomsterhandleren får igen
Malt har jeg dog ikke kastet mig over endnu - jeg har fået at vide det ikke er alle katte der gider det, og så er 150 kr. “mange penge” at bruge på det hvis han ikke gider det :)[/quote]
Malt ville jeg såmænd også spare på… også selv om jeg nu kan få det til en noget lavere pris! Selv hvis jeg skulle finde på at købe det hos dyrehandler eller dyrlæge…
Der er absolut ingen grund til at give ham noget som virker smørende på tarmbevægelserne og hjælper med at få hår gennem systemet… med mindre du da er begyndt at give Willow paryk på
Mine får det i en lille dose i de perioder, hvor fældningen er værst, men ellers aldrig…
Det er ganske rigtig heller ikke alle katte, som vil have stadset - men sådan er det jo med alt guf eller mad
Naturligvis gives malt først og fremmest i fældningstiden. Ikke året rundt. Med mindre man har katte som drikker mindre end normalt - så er det en klar fordel.
Mine får malt og græs og det holder ikke længe - græsset- Bagefter brækker de sig så det er en ren fryd:-) For dem altså…
Der er aldrig nogen af mine, der har fået malt - aner ikke om de kan lide det. Vandt vist noget engang, men det er flere år siden.
Tror altså malt er noget man giver langhårskatte
Jeg sværger til sådan noget som t/d (oral care) som godbidder
Næh, malt er vist ikke noget for de mindre behårede-høhø
Og multivitaminpastaen tør jeg knap nævne, den er nok “farligere” end gærtabletterne, som jo trods alt kun indeholder en b-vitmainkilde:)
Men jeg bruger den altså hvis de skal have piller, ormekur eller lign. uappetitlige sager.
Forøvrigt indeholder godbidder som fisk og kød også vitaminer og mineraler. Det rå kød giver et overskud af fosfor og protein som giver ekstra arbejde til nyrerne.
Men alt givet med måde gør næppe den store skade.
Marina
Jeg har kattemalt, og har brugt det når jeg synes Dino ser ud som om han trykker lidt rigeligt, det er dog meget sjældent. Føler lidt det er som en slags afføringsmiddel, hvis man bare går og giver kattene det.
Jeg kan huske da jeg udstillede i slutning af 80erne og starten af 90erne, der havde de fleste opdrættere noget pasta som de købte i Tyskland, som alle misserne fik og var glade for. Mener det var noget vitaminpasta af en art, det var i hvert fald vildt moderne. -høhø