Er Zooplus blevet langsommere?

Jeg bestilte i mandag, og inde på Mein Zooplus kan jeg se, at der vist først er gjort noget ved ordren i dag. Den skulle så godt nok være afsendt, men jeg har ikke fået nogen mail med track&trace.

[QUOTE=pivnu;579514]Heh, ja, jeg tænkte godt, at den danske side måtte være på vej, da jeg forleden modtog en danskformuleret standardmail fra dem.
Tsk!
Bare vi kan få lov at blvie ved med at købe i DE og UK - sgi for dyrt på den danske side.[/QUOTE]

Ja, det er jo samme priser som i butikkerne…

Vores kom forholdsvis hurtigt…
Det er ikke så længe siden vi har bestilt dem…
Men det var det forkerte kattegrus vi havde fået…ØV:(

jeg har lige lavet en komparativ ordre på hhv zooplus.dk og zooplus.co.uk og zooplus.de

på den engelske side koster 14*12 FP21 400g, 20 kg iams hairball og 20 kg FP21 4009 kr inkl forsendelse…

på den tyske side koster 14*12 FP21 400g, 20 kg iams hairball og 20 kg FP21 4650 kr inkl forsendelse…

MEN

på den danske side koster 14*12 FP21 400g, 20 kg iams hairball og 20 kg FP21 6.767,90 kr inkl forsendelse…

tror de mon vi er KOMPLET idioter???

det er over 2000!!! kr mere end nærmeste naboland…

Det er skide ærgeligt!!

Så er du i samme situation som mig nu. Jeg kan også se at min ordre nu er rettet til at være sendt, men ingen mails fra Zooplus, hverken med svar på min forespørgsel eller T&T numre. Pudsigt nok ser det ud til de har puttet 2 x 4 pakker kattegrus i min første kasse selvom jeg kun har bestilt 1 x 4 så jeg er da spændt på at se hvor mange der nu dukker op :slight_smile:

[QUOTE=Battlestar;579534]jeg har lige lavet en komparativ ordre på hhv zooplus.dk og zooplus.co.uk og zooplus.de

på den engelske side koster 14*12 FP21 400g, 20 kg iams hairball og 20 kg FP21 4009 kr inkl forsendelse…

på den tyske side koster 14*12 FP21 400g, 20 kg iams hairball og 20 kg FP21 4650 kr inkl forsendelse…

MEN

på den danske side koster 14*12 FP21 400g, 20 kg iams hairball og 20 kg FP21 6.767,90 kr inkl forsendelse…

tror de mon vi er KOMPLET idioter???

det er over 2000!!! kr mere end nærmeste naboland…

Det er skide ærgeligt!![/QUOTE]

Tak for den komparative ordre - sådan nogle laver jeg også tit. Her vinder .de næsten altid fordi man kan finde en 10 % rabatkode et eller andet sted, men det er godt nok ikke nemt at sidde og holde styr på alle de forskellige sider med forskellige tilbud, forskellige priser i forskellige valutaer og forskelligt udvalg. Zooplus skulle i virkeligheden bare lave én side, hvor man så bare kunne vælge sproget, men der er vel en fornuftig grund til at det skal være på denne måde.

Vi modtog varer igår. Det har taget de sædvanlige 3 arbejdsdage. I øvrigt leveret i hele og fine kasser - også kattegruset - de var endda lukket ekstra med metalklamper (eller hvad de nu hedder) :uha: :uha: Jeg er dybt chokeret! :wink:

Jeg anede for resten ikke at de havde fået en dansksproget side. Men hvis prisen er så meget højere holder jeg mig nu til .de .co.uk og .com :ok:

Jeg bestilte fra den tyske side sidste mandag og fik først varerne i går - så 8 dage i alt, hvilket er længere tid end normalt. De plejer også at skrive, når de sender det, men jeg fik ingen mail denne gang, så jeg anede ikke, at varerne kom… :gruble:

• Det tror jeg ikke, at de tror. Jeg formoder at prisniveau og lønniveau afstemmes i forhold til hinanden. I Danmark har vi en relativt høj løn i forhold til resten af Europa og er også på top to over de dyreste lande at være forbruger i i EU sidst jeg checkede.
    Jeg har boet og arbejdet i England - som almindelig lønslave tjente jeg det første halve år 7 pund i timen (det er små 60 danske kroner) og steg efter et fire måneder i firmaet til en løn på 8 pund i timen. Deraf betales ca. 30% i skat samt NHS (National Health Insurance, der er det engelske sygesikringssystem). Jeg kan godt afsløre, at der ikke er meget tilbage efter betaling af husleje, som er relativt dyrt i London, hvor jeg boede. Jeg var hovedansvarlig for kundeservice og fik lov til at fifle med nyhedsbrev, så det var ikke engang fordi min position var ubetydelig. Lønnen er bare lavere - til gengæld er fødevarepriserne simpelthen også bare guddommelige. Jeg har aldrig spist så godt, for så lidt!
    Nu kender jeg ikke noget til lønniveauet i Tyskland, men jeg synes sådan set, at det giver god mening at prisniveauet i et givent land sættes i forhold til lønniveauet i pågældende land.
  • Nu hvor internethandel bliver mere og mere almindeligt, bliver det spændende at se om forskelle i løn- og prisniveau i de europæiske lande langsomt udlignes. Det må man næsten forestille sig, for det er jo heller ikke en økonomisk holdbar situation, hvis alle danske katteejere eksempelvis besluttede sig at handle via UK da priserne er billigere…

Jeg har ikke lagt mærke til, om de er blevet langsommere.
Til gengæld, er jeg vanvittig træt af, at pakkerne ikke bliver sendt samtidig.

Jeg har lige bestilt varer og de er pakket i 5 pakker og afsendt på 4 forskellige tidspunkter, så jeg skal være hjemme 4 dage :argh:

Jeg fik varer derfra i sidste uge og alt var som det plejer.:slight_smile:
Det er fra den engelske jeg får.
Det mest irriterende er GLS som leverer varerne over mange dage :thumbdown:
Hilsen Lisbeth

Har aldrig haft problemer med zooplus eller levering :slight_smile:
Men har før haft hos andre der der sende med GLS

Jeg bestilte fra den tyske side i søndags, og varerne er alle ankommet i dag :thumbup:

Jeg bestilte varer derfra forrige fredag, senere på aften/natten fik jeg en mail med de var afsendt. Om onsdagen modtog jeg min første pakke… Og om fredagen min anden pakke…
Så her gik det ret hurtigt… Og jeg har aldrig oplevet ikke at modtage track and trace nr.

[QUOTE=Metiela;579778]
Og jeg har aldrig oplevet ikke at modtage track and trace nr.[/QUOTE]
Underligt? For jeg får altid en mail med bekræftelse og sporingsnummer… Jeg savner det, når jeg bestiller varer fra andre.

Jeg ved ikke om du misforstod det :smiley:
Alle de gange jeg har bestilt fra zooplus, så har jeg altid modtaget track and trace nr :slight_smile:

Jeg har kun gode erfaringer med zooplus og GLS…

Det eneste mærkelige jeg har oplevet var her sidst hvor jeg bestilte, så fik man sådan en lille cosma smagsprøve på godbider med gratis (På størrelse med en krydderiglas) …
Den lå simpelthen i en pakke på str med en cornflakes pakke, med det dersen boble papir…Sendt helt alene! Hvor jeg to dage efter modtage mine rigtige pakke på 32 kg…
Jeg undrede mig godt nok lidt da jeg fik track and trace nr på den første pakke (med smagsprøven) at den kun vejede 20 g, men tænkte at der var sket en fejl… men næh nej du, de sendte min smagsprøve alene :S

Jeg har lige bestilt på zooplus.uk for første gang, så jeg er spændt på hvornår det kommer. Portoen er 9.9 pund med GLS

Hvad er portoen fra zooplus.com ??

Fik varerne her til morgen. Det er Zooplus, der har været langsom til at behandle ordren. Da den først blev sendt af sted onsdag, er det gået hurtigt. Jeg fik også en track&trace-mail senere onsdag. Så måske har de bare rigtig mange ordrer for tiden, så de er lidt bagud?

Portoen er 6.90 euro fra Zooolus.de