Erfaring med disse mærker?

Jeg går og tænker at skifte foder da jeg gerne vil støtte vores lokale dyrebutik.

Mille er vant til Hills foder.

Vores butik forhandler:

Orijen regional Red 5,4 kg 606kr
Orijen six fish 5,4 Kg 599kr
Acana Wild prairie 4,5 kg 384kr
Acana pacifica 4,5 kg 408kr
Acana Grasslands 4,5 kg 418kr

Hun er 3 år og steriliserede.

Nogle med erfaring i disse mærker? Gode og dårlige

På forhånd tak

1 Synes om

Orijen er i hvert fald fint foder, mine vil ikke have det :crazy_face:
Jeg har ikke kendskab til det andet.
@HolmeInc her lavet et fint skema du kan søge frem herinde og se på de forskellige indholdsstoffer :slightly_smiling_face:

Har tjekket det, men har slet ikke styr på det. Så syntes det var meget forvirrende med alle de tal :blush:

Der er umiddelbart ikke noget galt med nogen af dem - efter min mening :slight_smile:

Men… det bedste foder for din kat er det foder, den vil spise, så med de priser vil jeg anbefale dig at starte med en lille pose først (jeg mener, de fås i 400 grams poser) og se, hvad hun siger til det :slight_smile:

3 Synes om

Alle dem du nævner ovenfor er rigtig gode foder, dog i den dyre ende - men gode.
Så hvis din pengepung og kat er med på det, så er det rigtig fint

Jeg fodrer med Orijen Red blandet med lidt Orijen Tundra og Acana Pacifica. Jeg har en kat, som ikke rigtig tåler kylling i tørfoderet.
Det gjorde hans mor heller ikke, men hun kunne heller ikke tåle en for høj protein procent, så dengang fodrede jeg med Acana, som hun fungerede godt på.
Mine luksus dyr synes ikke, at det er verdens bedste tørfoder, men det passer mig fint, da de helst skal spise deres vådfoder. :tihi:

Ulempen ved Orijen er at tørfoderstykkerne er lidt små, da der ikke er så meget korn/grønt til at holde sammen på dem.
Bidderne er større i Acana, hvor der er mere korn i og en lidt lavere protein procent.

Jeg vil også anbefale at prøve nogle mindre poser til at starte med. Husk at lave en langsom overgang, hvis du vælger at skifte foder.

1 Synes om

Tak… Mille kan godt tåle kylling. Jeg er mest tilhænger af Acana grassland, hvorfor ved jeg ikke… men jeg må købe nogle små poser.

De sagde i butikken at jeg skulle gøre det over 14 dage ca.

2 Synes om

Nu prøver vi denne variant. Lige kommet hjem med den. Er spændt på hvordan hun tager imod det. :grinning:

4 Synes om

Begge gode mærker, mine elsker Orijen især :smil: