Erfaring med Extreme Classic?

[QUOTE=DK Sugieh;1269028]Jeg har også været grusrouletten rundt :slight_smile:
Startede med EC og var tilfreds. Prøvede så AK og blev endnu gladere :wink:
Pga et godt tilbud fik jeg også prøvet Golden White, og det er det bedste grus jeg har prøvet til dato.
Jeg har lige investeret i noget Tigerino eller hvad det nu hedder, men føj… det lugter og jeg er igen tilbage til GW :)[/QUOTE]

Jeg kan se, at GW bl.a. sælges på Zooplus. Er det drøjere i brug end EC, synes du? :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;1269028]Jeg har også været grusrouletten rundt :slight_smile:
Startede med EC og var tilfreds. Prøvede så AK og blev endnu gladere :wink:
Pga et godt tilbud fik jeg også prøvet Golden White, og det er det bedste grus jeg har prøvet til dato.
Jeg har lige investeret i noget Tigerino eller hvad det nu hedder, men føj… det lugter og jeg er igen tilbage til GW :)[/QUOTE]

Helt enig - Golden White, det er supergodt kattesand. :ok:

Jeg bruger det med lavendelduft, men jeg synes ikke jeg kan dufte det…men godt, dét er det.
Brugte før Golden Grey Master - men det lugtede af noget tilsætnings-noget…ikke af kattebakke, for deres afføring lugter ikke.
Hvis der kommer ordentlig foder ind - så lugter kattebakken ikke. Amen. :engel2:

Jeg kan stadig huske lugten af kattebakker fra 1970’erne, hvor det eneste kattegrus man kunne få, var Irma’s det røde noget…noget moler af en art.
Det og så katteafføring bestående af Whiskas vådfoder. :S
Dét foder og Irma’s kattemad, også vådfoder…føj hvor det stank af…lort og dårligt kattesand. :rock:

Ja så afgjort :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;1268997]Vi bruger også Extreme Classic. Her er ingen lugtgener, men hvor er jeg træt at alle de poteaftryk, der er her og der og alle vegne.
Fugtige poter efter at have været udenfor, en tur i kattebakken et voila, der er efterfølgende poteaftryk over ALT :argh:[/QUOTE]

her er det så både pote aftryk og cementpoter, da vi har en kat /kaz) der elsker at plaske i vand for derefter at lege i gruset. det gir forresten osse noget frygteligt svineri

Jeg købte det Ever Clean, jeg er vant til at bruge i går. Gjorde kattebakken helt ren, og… Vupti nu er den ubehagelige lugtaf kat væk, og her er til at holde ud at være igen :thumbup:

Jeg plejer at blande det hvide klumpende fra REMA 1000 i - det er et ret godt grus faktisk. Jeg er overrasket

Har skrevet med dem her (Anthons dyrehandel online → Foder og legetøj til dine kæledyr ) i dag , da jeg kunne se hvor vi plejer at få leveret Ever Clean er stoppet med det.

Han siger ved en hel palle 75 kasser så er prisen 72 kr pr kasse . der ville jeg til og få frem over.

[QUOTE=DK Sugieh;1269028]Jeg har også været grusrouletten rundt :slight_smile:
Startede med EC og var tilfreds. Prøvede så AK og blev endnu gladere :wink:
Pga et godt tilbud fik jeg også prøvet Golden White, og det er det bedste grus jeg har prøvet til dato.
Jeg har lige investeret i noget Tigerino eller hvad det nu hedder, men føj… det lugter og jeg er igen tilbage til GW :)[/QUOTE]

Ih, nu nåede jeg lige at tænke ‘det skal prøves!’ inden jeg opdagede, at det er med parfume… ÆVS!

Golden White med lavendel lugter hverken af parfume eller lavendel, synes jeg. :slight_smile:

Det er ikke sikkert :slight_smile: Jeg reagerer bare nemt på parfume, så ingen grund til at slæbe det unødvendigt ind i hjemmet :slight_smile:

Bliver fx dårlig, hvis jeg roder i EC med lavendel, men der er intet med uparfumeret Ec.

Kvaliteten kan i øvrigt også svinge, det synes jeg at jeg oplever med en del mærker. Jeg købte en 10 sække Extreme Classic på tilbud for noget tid siden, og den første pose stank altså bare! Og det var af rådenskab eller noget i den stil, sådan at jeg var hele køkkenet igennem for at se om kattene havde fået slæbt en død mus ind og mistet den et sted. Fik bekræftet det var bakken da jeg prøvede at bytte bakker og det så skiftede hvilket rum der lugtede. Den næste pose havde så et hint af det samme, og jeg var lige ved at blive rigtig muggen, men de næste var der intet med.

[QUOTE=Sim-Sim;1269046]Helt enig - Golden White, det er supergodt kattesand. :ok:

Jeg bruger det med lavendelduft, men jeg synes ikke jeg kan dufte det…men godt, dét er det.
[/QUOTE]

Men det kan jeg :wink:
Jeg vil næsten sige at det er kraftigt parfumeret, men lige nøjagtig den duft går ikke i mit kranie og jeg synes det dufter fint nok. Golden Grey med baby pudder ryger derimod lige i skallen på mig og giver mig hovedpine :slight_smile:

Jeg er også på Golden White-vognen.

Jeg kan dog klart lugte det, omend jeg faktisk synes lugten er behagelig. :slight_smile:

Jeg bruger Extreme Classic (pt det billigste for mig) - Jeg har ikke prøvet EverClean i flere år, så effekten deraf er ganske svag.

Vi har ingen problemer med lugt i lejligheden, så jeg er ovenud tilfreds med produktet.
Det skal da ikke udelukkes at jeg på et tidspunkt skifter igen, hvis der lige kommer et godt tilbud :wink:

Jeg kan tilføje at Catz også er ok men ikke så godt som REMAs, at Aldis er total nederen og at Plantoramas eget grus er lige til at smide ud :slight_smile:

jeg har efterhånden prøvet en del…
Hos mine forældre lever jeg med, at det er Extreme classic med babypudder. Det er det grus min mor kan købe af bedste kvalitet, de steder hun vil handle lokalt…
Så det går lige - men øj jeg er glad for ikke at leve med det til dagligt! :S Jeg har selv herhjemme været paletten rundt med Extreme Classic i div varianter, med og uden duft af forskellige slags…
det kommer ikke inden for mine døre igen, hvis jeg skal betale for det :S

Canadian Litter og Van Cat er prøvet med samme resultat - urenlige katte :S De vil kun meget meget meget nødigt bruge det - og foretrækker faktisk at protestpisse foran bakken til det bliver skiftet ud :S
AK grus - der er noget i det, som går lige i mit hoved… det giver mig en rungende hovedpine, når jeg skal rengøre bakken, så det røg ud… Det fungerede ellers fint - lige indtil jeg skulle gøre det rent.

Ever Clean er fint - jeg har ingen problemer med nogle af deres varianter, ud over prisen! :S
Jeg kan godt finde på at købe det, når det er på bud og jeg lige står og mangler :slight_smile:

Golden Grey og Golden Pine holder jeg mig fra - det er bare ikke “godt nok”… Golden Pine går lige i mine luftveje og den alm. Golden Grey og den uden duft - nja de holder bare ikke lige så godt på lugten…
Golden Grey Master er den jeg kører med til dagligt - og er rigtig glad for den :slight_smile: Den gør sit arbejde!

… men Golden White skal da muligvis afprøves - det er vist en af de få jeg ikke har prøvet! :smiley: