Erfaring med Extreme Classic?

Jeg prøvede for første gang at skifte kattegrus-mærke, hvilket efter 2 dage allerede har vist sig som værende en skidt ide :thumbdown:

Jeg købte Extreme Classic klumpende kattegrus uden duft… Jeg plejer at bruge Ever Clean ekstra klumpende uden duft.

Man plejer ikke at kunne lugte, at jeg har kat (andet end når de lige har været på bakke)! Men nu lugter hele min lejlighed af kat :S

Hvad erfaringer har I andre med Extreme Classic :?

Jeg har bare en 1/2 pose grus endnu, og en næsten fyldt bakke… :argh: Godt jeg ikke købte 3 poser!!! Men kan da godt regne ud, at jeg skal have købt det sædvanlige grus i dag, for den her lugt kan jeg heller ikke holde ud :høhø:

Jeg bruger selv Extreme Classic, men det er det eneste, jeg har prøvet, så jeg kan ikke sammenligne med andre mærker (men jeg vil da gerne prøve Ever Clean på et tidspunkt, hvis det er så meget bedre!). Jeg synes ikke normalt, at jeg kan lugte Florian, kun hans mad. Han er meget glad for tørret fisk, og dét er altså en gennemtrængende lugt. :tihi:

Men jeg vil meget gerne høre, hvilke erfaringer andre har haft. :slight_smile:

Redigeret: Jeg tjekkede lige prisen på Ever Clean hos Maxi Zoo, og de tager 155 kr. for 10 kg + fragt + 20 kr. i fragttillæg PR STYK. :S Det er da helt galt. Hos Petworld fik jeg 15 kg Extreme Classic for 80 kr. + gratis fragt (jeg bestilte også lidt mad med samtidig). Er der et billigere sted at købe Ever Clean?

Synes det er rart der findes så meget forskelligt grus.

Bruger selv van cat med stor tilfredshed

Cecilie - Vent til der er tilbud på :slight_smile: For ja de alm. priser er helt tossede på grus. De 80 kr. er jo en tilbudspris og noget bedre :slight_smile: Jeg plejer at kunne købe til 5-7 kr./kg uanset mærke hvis jeg holder øje med tilbud. Jeg synes også Everclean er bedre, men kan fint holde ud at have Extreme Classic i bakken :slight_smile:

Vi brugte i flere år EverClean, da det kom frem - gerne den med babypudder - det er ganske simpelt for dyrt i længden! Så skiftede vi til Extreme Classic efter manges anbefalinger, som var det bedste på markedet den gang - vi var glade for det i flere år, men så skete der noget med kvaliteten:S Vi skiftede til AK efter at have prøvet det på en udstilling - det er det bedste grus, vi endnu har prøvet:ok: Mange taler godt om Van Cat også - det har vi endnu ikke forsøgt os med.

Vi har brugt extrem Classic men gik fra det som en skriver der skete noget med kvaltitet. Vi bruger Everclean nu den uden duft. Det er bare så godt. Kan se det er blevet endnu bedre med den forbedring de har skrevet på kassen .

Tro også det er vigtig man har meget kattegrus i bakken for at få den bedste effekt ud af eks med klumperne .

Har brugte vi også Ekstreme Classic i flere år (jeg forhandlede det endda på et tidspunkt - og jeg har skrappe krav til kvaliteten af de ting, jeg skal forhandle!).
Men, ja så skete der noget med det… det klumpede ikke nær så godt, det begyndte at lugte, hvis man havde flere katte som benyttede bakken mens man ikke var hjemme og kunne skifte straks osv…
Da jeg kun havde en kat brugte jeg Everclean - som altid bare har været rasende DYRT, men hvor kvaliteten tidligere dog også stod mål med den afsindige pris… Har man flere katte som jeg, er det dog alt for dyrt, og så er der igen det der med kvaliteten, som bare ikke rigtig var god nok, da jeg sidst prøvede det.
Har dog lige købt ti kasser Everclean - på supertilbud - bla fordi jeg har hørt at de har forbedret gruset og at det skulle være tilbage til den gamle standard… nu får vi se og lugte :slight_smile:

Ellers har jeg også brugt Worlds Best Cat Litter, der er et grus lavet på majs… det har en svag duft af corn flakes :wink: Og har nok været et af de bedste grus, jeg har haft indenfor døren… Min skovkat vil bare ikke bruge det.

Til dagligt bruger vi normalt AKgrus - og er meget tilfredse… her hænger kvalitet og pris meget godt sammen :slight_smile:

Hvor køber I AK?

Jeg køber grus hjem i paller, da vi sagtens kan bruge 100 poser grus, og besparelsen er til at mærke :slight_smile: Agrosam importerer det - flere dyrehandlere forhandler det. Hvor i landet er du:?

Jeg bor i Odense M. Mit problem er, at jeg ikke har en bil eller adgang til én, så jeg skal have grus fragtet til døren. Og så bliver det ofte dyrt.

jeg bruger selv ever clean, og har brugt det længe. Jeg vil gerne over og bruge van cat eller AK grus på et tidspunkt. Men mere fordi jeg er nysgerrig omkring gruset og så mange anbefaler det.

Jeg prøvede en overgang at købe EC og det var bestemt ikke en succes med kun 2 katte.Det lugtede voldsomt. Så jeg har holdt mig til ever clean lige siden.

Jeg mener, at Odense Dyrehospital forhandler AK, men det er jo ikke til tilbudspris. Hvis du har brug for hjælp til at få en ladning grus kørt hjem et sted fra, hjælper jeg gerne, bare du selv slæber :slight_smile:

Everclean er ikke særlig tit på tilbud længere, synes jeg. Hvis det endelig er, så er det noget med 2 for 200 - og det er altså ikke billigt, kun billigere end normal pris på Everclean.

Jeg købte Extreme Classic, da Petworld havde tilbud, og det er jeg virkelig træt af, at jeg gjorde. Jeg synes ikke, det er nær så godt som Tigerino, som jeg i et stykke tid har købt hos Zooplus. Jeg kan ikke lige huske, hvad det koster, men jeg mener, det er en fin nok pris. Det er også 15 kg sække.

Jeg bruger Extreme Classic med lavendel. Jeg har ingen problemer overhovedet. Jeg har brugt mærket i mange år nu :slight_smile:

Vi har Extreme Classic uden duft i bakkerne nu, og oplever ikke problemer med lugt… Men er helt enig med de andre i, at EverClean er bedre end meget andet, men det er bare SÅ dyrt!

Skal ha bestilt noget VanCat og AK en dag for at prøve det… Eller hmmm, bestilte vist halvvejs noget gennem Camilla, når hun engang skal til Jylland :gruble: God hukommelse ellers… :tihi:

Vi har prøvet flere af de klumpende mærker, men er gået tilbage til AK grus, det er super til at tage lugten og klumperne holder rigtigt godt. vores tror de skal grave til kineserne hver gang de er på potten. VanCat er også god til at tage lugten, men her i huset holder klumperne ikke til deres graveri. Jeg syntes de to mærker støver og sviner lige meget.

vi har prøvet flere forskellige slags grus og vi vender altid tilbage til extreme classic, da det er det der dur for os, vi har ellers brugt canada litter i 1 års tidnu, men sådan en sæk grus holder ca 14 dage, så begynder den at stinke langt væk og kuglerne kattene laver falder fra hinanden ved mindste berøring. vi har osse prøvet everclean og vitakraft uden større succes.
vi har osse været glad for maxizoos eget kattegrus, det der hedder premiere exelence, men der er kvaliteten yderst svingende, vi har en gang købt 5 poser med samme slags grus i , men korn str/grovhed var meget forskellig fra pose til pose.
når vi skal ha skiftet gruss her i week prøver vi noget nyt grus som hedder tigarino(købt hos zooplus) det er vi meget spændte på især fordi det koster ca det ½ af hvad en pose e.c koster.

Jeg bruger tigerino med babypudder fra zooplus, og jeg syntes det er klart bedre end extreme classic.Det klumper rigtig godt og tager også lugten fint.:thumbup:

Vi bruger også Extreme Classic. Her er ingen lugtgener, men hvor er jeg træt at alle de poteaftryk, der er her og der og alle vegne.
Fugtige poter efter at have været udenfor, en tur i kattebakken et voila, der er efterfølgende poteaftryk over ALT :argh:

Da jeg tidligere havde kat, brugte jeg Golden Grey, hvilken jeg synes er rigtigt godt, og kapsler lugten rigtigt godt inde.
Da jeg så lige havde en kat på besøg, brugte jeg Extreme Classic, da ejeren brugte det. Jeg synes det lugter og det har ikke så nemt ved at kapsle det ind, så jeg vil gå over til Golden Grey igen, hvis jeg skal have kat igen.

Jeg har også været grusrouletten rundt :slight_smile:
Startede med EC og var tilfreds. Prøvede så AK og blev endnu gladere :wink:
Pga et godt tilbud fik jeg også prøvet Golden White, og det er det bedste grus jeg har prøvet til dato.
Jeg har lige investeret i noget Tigerino eller hvad det nu hedder, men føj… det lugter og jeg er igen tilbage til GW :slight_smile: