Jer der har erfaring med hittemissere /killinger der er taget for tidligt fra moderen kan I fortælle om jeres erfaringer?
De to killinger jeg har i pleje er begge meget fokuseret på at kunne “patte”. Især den nye der lige er komme til, hun prøver alt for at kunne patte på en. Truntes behov har ikke været stort, men er blevet større efter den anden er kommet til og udviser denne adfærd - det er ligesom smittet af på hende. Den nye søger kun kontakt når den vil “patte”, men så er den også næsten uholdelig, møver og bider i alt den kan få fat i.
Jeg tager dem væk når de gør det.
Vil det minskes efterhånden? er der noget jeg kan gøre for dem for at lette overgangen?
Jeg har jo en hittemis…Simba 2…og han ER med garanti kommet hjemmefra for tidligt. Af gode grunde kender vi ikke hans historik, ofr han var en bette møvert der sad hos en dyrlæge i Silkeborg. En kattegalebruger så ham da hun var ved dyrlægen med sin egen kat og fik at vide Simba 2 antagelig ville blive aflivet fredag. Kort fortalt…han kom herhjem med Mettes hjælp og han er en hårpatter om nogen er.
Han er SÅ sød når det overmisser ham og ligger jeg på mine knæ og vasker gulve er jeg LIIIGE i pattehøjde og nusseditto. Så følger han mig rundt og står parat på sofaborde og lign. Jeg nænner ikke at afvise ham for han er SÅ blid og sød og det generer ikke mig. Men gør det dig skal du på en god måde prøve at aflede hende på anden måde…ved leg, godter eller noget 3. Bare det er positivt. Negativitet kommer man INGEN vegne med.
Måske en nullerputseng vil hjælpe…så kan hun om ikke andet trampe på den…det gøres herhemme og af flere der IKKE er kommet hjemmefra…for de bor her endnu…Cedille i 7 et halvt år
[quote=kamikaze;231008]Jeg har jo en hittemis…Simba 2…og han ER med garanti kommet hjemmefra for tidligt. Af gode grunde kender vi ikke hans historik, ofr han var en bette møvert der sad hos en dyrlæge i Silkeborg. En kattegalebruger så ham da hun var ved dyrlægen med sin egen kat og fik at vide Simba 2 antagelig ville blive aflivet fredag. Kort fortalt…han kom herhjem med Mettes hjælp og han er en hårpatter om nogen er.
Han er SÅ sød når det overmisser ham og ligger jeg på mine knæ og vasker gulve er jeg LIIIGE i pattehøjde og nusseditto. Så følger han mig rundt og står parat på sofaborde og lign. Jeg nænner ikke at afvise ham for han er SÅ blid og sød og det generer ikke mig. Men gør det dig skal du på en god måde prøve at aflede hende på anden måde…ved leg, godter eller noget 3. Bare det er positivt. Negativitet kommer man INGEN vegne med.
Måske en nullerputseng vil hjælpe…så kan hun om ikke andet trampe på den…det gøres herhemme og af flere der IKKE er kommet hjemmefra…for de bor her endnu…Cedille i 7 et halvt år [/quote]Ja det kunne da være at de skal have sådan en seng alligevel
Jamen min Unni på 6 som bestemt ikke er taget for tidligt fra prøver da også at nappe når hun rigtig hygger, men det er mere med måde
Den her nye misling, hun bliver helt ferbrilsk. Og bider i alt hun kan komme i nærheden af, øre, næse, mund, arm, hår you name it og skubber fabrilsk hvis man prøvet at tage hende væk. Jeg får helt ondt af hende.
Jeg synes dog det er blevet lidt bedre, fordi jeg “skriger som en killing” når hun bider mig.
Tip gjorde det i uld, da han kom. Det har jeg arbejdet væk ved at fjerne alt uld, så han ikke havde adgang til det, og når han gjorde det på mig, så skubbede jeg ham væk.
Jeg ved, at en del ejere finder det irriterende, så jeg synes du skal bremse adfærden ved at flytte dig eller katten, når den gør det.
Da Guinness var mindre, gjorde han det på hans bror. På et tidspunkt gad Bailey ikke mere og så overgik “æren” til mig.
Som et direkte resultat af hans patteri på min bare hud på brystet levede jeg i flere år med tilbagevendende bylder pga. de bakterier, som slap ind i blodbanen
Det tog lang tid at vænne ham fra det og han er ikke helt fri endnu, men nu gør han det kun engang imellem på min arm og så i meget kort tid, for det gør voldsomt ondt på bar hud. Jeg sørger altid for, at han får en masse positiv opmærksomhed, når han har det behov - han får bare ikke sin vilje 100%
Vores Betterøv gør det også, men kun på et bestemt tæppe. Sjovt nok har vi to ens tæpper, men i hver sin farve. Det ene er hvidt og det andet orange. Betterøv vil kun bruge det orange., Det hvide kan til nød bruges hvis det andet er til vask, men så snart hendes tæppe er der igen er det kun det der kan bruges.
Betterøv blev sultet som helt lille ved jeg og mishandlet ovenikøbet.
Idag er hun dyrlægens yndling og får mange roser hver gang de ses.
Knus Elin