Jeg tænkte om der var nogen der har erfaring med køb af kat i sverige … ?? skal de i karantæne eller noget før man må tage dem ind i landet … ? eller kører man bare over broen køber sin kat også kører man bare hjem … ?
Jeg tænkte om der var nogen der har erfaring med køb af kat i sverige … ?? skal de i karantæne eller noget før man må tage dem ind i landet … ? eller kører man bare over broen køber sin kat også kører man bare hjem … ?
På forhånd tak for svar [/quote]
du kører over broen, køber din kat og hjem igen hvis den da er mellem 12 uger og 3 mdr.
Ellers skal de have rabies osv.
Men i tidsrummet mellem 12 uge og til den fyldte 3 mdr. så skal du intet gøre…andet end hente din kat hjem.
3 mdr. = 90 dage.
12 uger = 84 dage.
Så det er ikke helt det samme
Men jeg synes måske det er en lidt underlig ‘vare’ at importere på det grundlag…
Du skal i hvert fald tjekke efter, for det er ikke alle ‘varer’, der er billigere i Sverige.
Man skal altid tænke sig meget grundigt om, før man køber kat i Sverige. Du har ingen mulighed for at returnere katten, hvis der viser sig problemer, pga landets kringlede indføringsregler.
Da der altid er en vis risiko med at hente en så lille killing, som oftest har bedst af at være lidt længere tid med sine søskende, kan du også vente de 21 dage en rabies vaccine skal være og først hente den de tre uger senere.
Mairna
ja okay det lyder jo også som det bedste for katten … man vil jo ik tage den fra sin mor og søskende før den har lært alt hvad sådan en lille sag skal lære hjemmefra …
Abye’er er dyre - og generelt ikke den kvalitet vi er vant til i DK[/quote]
I Sverige er Ragdolls jo den Race som ligger nr. 1 nok også derfor at prisen er billigere for der er jo MANGE MANGE katterier og vælge imellem.
Kvaliteten kan jeg ikke klage over…
Den kat jeg skal have er enten en sphynx, don sphynx eller en peterbald, har ik helt bestemt mig endnu … og der er rimelig mange katterier derovre, og priserne er lidt billigere end i danmark, også når man regner ud med kursen så sparer man lige 2-3 tusind mere …
men med vaccine, bro-afgift osv ved jeg ik om der er noget at spare … men så er uvalget større, og da jeg gerne vil have en specifik farve og køn, så kan det måske godt svare sig, desuden dem jeg har set til salg her i danmark er alle sammen “skildpadde” farvet, eller hun katte…