Erfaring med køb hos Amazon

Nogen der har erfaring med at handle hos Amazon ???

Knud har forelsket sig i dette ur, dog vil han helst have den i sort
https://www.amazon.co.uk/Invotis-INIV117B-Clock-Date-Gears/dp/B0058T6SJU/ref=sr_1_1?keywords=Invotis&qid=1701970692&s=kitchen&sr=1-1

1 Synes om

Har ingen problemer haft de gange jeg har brugt dem. Med siden UK er trådt ud af EU, er det en god idé at bruge den tyske side for at undgå told.

5 Synes om

Enig med Solveig. Brug den tyske side :+1:

1 Synes om

Så må vi lige vente til uret kommer tilsalg på den tyske side

Ja, har handlet flere gange fra den tyske side, det er gået helt problemfrit

1 Synes om

Men selv om man handler på den tyske side, kan man altså godt risikere, det bliver afsendt fra Kina, hvis man ikke har sat sig godt ind i, hvem der egentlig sælger.

3 Synes om

Jeg fandt den uden for England :rock:
Men

Men

Hmm
Det var en indisk hjemmeside :rolleyes:

Mon ikke bare du skulle holde dig til England men told og gebyr og moms tro ihvertfald det er bedre end den indiske tro jeg

1 Synes om

Kik altid efter hvem der står som afsender - og sælger. Her er det 3 parts afsender/sælger.

Jeg køber kun ting som afsendes fra Amazon. Man kan købe fra amazon.co.uk - og så afregner de told/moms - hvis det afsendes fra deres centre.

Info er nemt at finde - det står lige under ‘smid i kurven’ knap

2023-12-08_07-35-23

1 Synes om

Præcis - uanset om man køber fra .de eller .uk - eller .com i USA så skal man se hvem der står som afsender.
Hvis det er amazon kommer der ingen yderlige opkrævning. Hvis det er 3 parts sælger kan man risikere told/moms - afhængig af hvor sælger sender fra.

2 Synes om

Ville gå langt uden om sælger som denne her - anmeldelser af ur er også dårlige

1 Synes om

Alene navnet ville ha’ fået mig til at dømme spam eller phishing uden nærmere undersøgelse - wtf er der sket for deres marketingsafdeling…? :huh: :see_no_evil: :sunglasses:

2 Synes om