Erfaring med kradsetræ

Lidt misvisende tekst, men ved ikke hvad jeg ellers skulle kalde det.

Jeg vil selvfølgelig ud og købe gulv til loft kradsetræ til min indekat.
Men jeg har gået og leget med tanken om at gå ud i skoven og finde en træstamme, nærmest, gerne med grene på og sætte den på en eller anden form for plade og have den og stå istuen.

Men spørgsmålet er bare så…
Vil katten blive glad for dette eller vil et / 2 kradsetræer være nok?

kattene vil da muligvis blive glade - men jeg tror du bliver ked af det… for frisk træ/bark vil nok svine en del… og dertil kommer at det er forbudt at tage træ fra skoven i størrelsesorden “stamme” da det såvidt jeg er orienteret er statens ejendom

ideen er sjov - men jeg tror du bliver lidt træt af barkfliser indendørs

Jeg ved vi havde det til vores killinger, som de elskede. Dog i en mindre udgave end den jeg har udtænkt mig.

Min plan var ellers at købe en ( vidste ikke man ikke måtte tage!:))

Og så slemt syntes jeg nu ikke det var:P

Mine elsker deres træstammer, men de får dem ikke ind i huset.
Der må de nøjes med kradsetræer, selvom jeg er sikker på at de hellere vil have dem fra naturen.

Skal lige sige at vi har købt træstammerne her ikke hugget dem:tihi:
Hilsen Lisbeth

Hvor pokker finder man en stamme/tyk gren?? Vil nemlig gerne have en i 10-15 cm tykkelse til altanen. :slight_smile:

Vi har købt vores hos en brændeleverandør.
Kig i ugeaviser efter brændeleverandører.

Prøv lige at tjekke det er billede… det er gody nok ikke så stort.
http://www.ushoosinu.dk/gallerifs.html

Skal gerne give dig opskriften hvis det har interesse.

Og træet var nyfældet og har altså ikke svinet det mindste.

tror det kommer meget an på træ typen og dermed barken s ex ville fyr være npo go- katte og harpiks. ellers tak. og tror heller ikke hyld er sagen, for blød og tyk bark.

tror det skal være et glatbarket træ hvis man kan kalde det sådan

Jeg har købt to birketræer hvor det ene går helt op til loftet og det andet ender ligesom med tre grene øverst så der kan jeg sætte et plateau som den lille fyr kan sidde på og så vil jeg sætte en masse hylder op ved siden af træet og selvfølgelig vikle noget sisalsnor rundt om stammen, nederst.

Det bliver så flot!

Måden jeg sætter dem fast på er ved at købe nogle ´Z´-formet vinkeljern og sætte et par stykker ned langs stammerne op af væggen og så en plade nede i bunden. :slight_smile:

Ps. Jeg købte dem gennem et træfældningsfirma…hvis man vil have hans email så send en PB.

Katte elsker hyld :slight_smile:

Vi har masser af hyldetræer i vores have, og kattene kommer langvejs fra for at hvæsse klør. Nogle af træerne har helt mistet barken af deres kradsen. Jeg tror netop det er den bløde overflade som gør hyldetræerne så interessante.

Hvis det ikke sviner, tror jeg faktisk det kunne være noget jeg godt kunne finde på at overveje. Synes faktisk det er ret dekorativt.

Jeg tror ikke barken falder så slemt af så længe træet jo bare står tørt (tænker på at det mest falder af når træet rådner i skovbunden)

Jeg er personligt helt pjattet med vores kradse træ. Syntes simpelthen det er super flot. Det er købt via dba, og 2 af hylderne er lavet som “hængekøjer”. Jeg kan kun anbefale sådan et:rock::yatta:

Ville ha sat et billede ind, men det er jeg så ikke kvik nok til:fløjte:

Har dog lavet et billed album hvor det kan ses, hvis det sku’ ha interesse:)
:yatta:

[quote=SIBsofie;404973]Ville ha sat et billede ind, men det er jeg så ikke kvik nok til:fløjte:

Har dog lavet et billed album hvor det kan ses, hvis det sku’ ha interesse:)
:yatta:[/quote]

Du kopier det nederste link under billedet og sætte ind hvor du vilvise billedet

Haha, tak skal du ha’:slight_smile:

Hvis siden havde hedet computerGale, så var jeg nok blevet forvist,:klapper:

Prøver da lige så

Underligt, øhm jeg kommer ind på facebook

Hmm… Ja det er da lidt sært. Prøver igen:fløjte:

Neeej, nu virkede det:) :tak:
Mange tak for hjælpen:thumbup: