[quote=Carina p;312846]Hej 
Jeg har havde for noget tid bestilt en tid til lægen, for at finde ud af om jeg havde allergi, for støv og katte mm. . Lægen sagde hun så ville lave blodprøve og jeg sagde okay til dette.
Så idag da jeg så endelig kom op til lægen, spørg hun så hvad hun så kan hjælpe mig med, og jeg tænker så, øøøhhm ja, vi snakkede i telefonen. Jeg fortalte hende så historien igen, og hun sagde så at vi skulle ha taget en blodprøve (som jo allerede var aftalt uger før) og at jeg så måtte gå ud og spørge sygeplejersken om hun havde tid… Hmm, burde hun ikke have tid når det var det jeg havde fået en tid til . Hvor herre bevares!!
Nå, men hun havde så IKKE tid, og jeg blev irriteret og gik så derfra uden noget som helst svar, eller nogen hjælp… P***e irriterende!
Jeg gik så forbi apoteket og købte Mildin 10mg loratadin mod alle mulige allergier. Damen på apoteket anbefalte mig den…
Så her kommer mit spørgsmål, er der nogen der har erfaring med dette præparat??
Mvh. Carina[/quote]
Sikke en irriterende oplevelse, med lægen altså. 
Jeg er farmakonom, og ansat på et apotek. Jeg har ikke den store personlige erfaringer med allergipræparater, men en del faglig viden. 
Mildin er et fint præparat, og noget af det man normalt vil starte med. (Der findes andre lignende præparater, nogle foretrækker det ene præparat frem for det andet.)
I nogle tilfælde er det dog ikke nok, og man vil supplere med øjendråber og/eller næsespray, alt afhængigt af hvor problemerne er værst. Også her findes flere forskellige præparater, hvilket alt i alt, giver et utal af kombinationsmuligheder. Nogle gange kan lægen/apotekspersonalet finde en fin kombination, andre gange må man desværre prøve sig frem.
Som sagt; Mildin er en fin start - og for nogle er det nok. 
Men du skal helt sikkert stadig have taget blodprøver, priktestet og sådan. Det er vigtigt at finde ud af, hvad det du ikke kan tåle, så man bedst muligt kan behandle det.
Og så god bedring med det…