Det der virker kun, hvis bordet er lakeret, og det vil et teaktræsbord typisk netop ikke være.
Men tricket er forrygende på mit gamle lakerede fyrretræsbord
Ét voila…det er næsten som at have fået et helt nyt spisebord
Det har fået en grundig slibning og indtil nu to gange teaktræsolie som det har suget til sig i løbet af ingen tid
Tak for alle de gode råd - de gav lige det ekstra spark der skulle til for at få gjort noget ved det
Hold da op, hvor er det blevet flot !!
(og jeg kan se, at MIT fuglebur stadig er fint og ville passe bedre her hos mig)
Det har godt nok pyntet
Og bare bliv ved med at give det olie indtil det kan bestå dråbeprøven, du tager lidt vand på fingerne og sprøjter på bordet, står de som fin små perler har bordet fået nok olie, ellers skal det have mere olie.
[QUOTE=Dorte Birkedal;1058610]Det har godt nok pyntet
Og bare bliv ved med at give det olie indtil det kan bestå dråbeprøven, du tager lidt vand på fingerne og sprøjter på bordet, står de som fin små perler har bordet fået nok olie, ellers skal det have mere olie.[/QUOTE]
Det skal helt sikkert have mere olie. Havde vinduerne åbne i eftermiddags for at tage noget af dunsten fra olien, opdagede at det var begyndt at regne og det dryppede på bordet så jeg susede ind og lukkede og greb en klud til at tørre vand af - det endte bestemt ikke som små perler på bordet, i stedet kom der lyse pletter hvor de havde ramt. Så mere olie i morgen igen
Når du engang du er færdig med at mætte pladen så husk også at give udtrækspladerne en omgang. I øvrigt ser det hamrende godt ud nu i forhold til før