Er der nogle herinde, der har prøvet Canosan til deres kat? Hvordan var virkningen? Hvornår begyndte det at virke?
Min gamle Burmilla fik Canosan pga gigt - virkningen var god. Hun virkede mere mobil - men det bedste for hende var, at hun også fik 1 EYE-Q oliepille hver tredje dag. Hun blev også decideret smertebehandlet med Metacam hver dag.
Hendes gigt blev konstateret, da hun var 16 og hun blev behandlet med ovenstående, til hun blev aflivet - 24 dage før hun ville være blevet 22 år. Hun havde fået en svag mislyd på hjertet og jeg synes hun blev behandlet for mange ting allerede - og hjertet kan man ikke reparere på en så gammel kat.
Min nuværende MCO-hun på 9½, har fået guld i hofterne pga gigt og får Canosan dagligt. Det har god effekt, hun er aktiv og kan nu hoppe op på køkkenbordet fra gulvet - det var ikke, hvad jeg havde bestilt på Dyrehospitalet!
EDIT: Min MCO får også Hill’s J/D vådkost - det virker fint og smager tilsyneladende godt.
Prøvede dem til vores dengang 14-årige kat, der havde gigt i et albueled, men hun kunne ikke tåle dem - hun kastede dem uden undtagelse op igen…
Dyrlægen var temmelig forundret, da det ikke var en bivirkning hun var stødt på tidligere, og katten i øvrigt ikke hvade problemer med foderskift eller anden form for tilskud/medicin.
Til gengæld havde Hills J/D en fantastisk effekt, og katten var absolut fit og symptom-fri på det, til hun desværre måtte aflives pga. cancer i bughulen et par år senere.
Dorte
Diego har fået det forebyggende en årrække, men ikke noget vi som sådan så virkning af da det jo var forebyggende. May har både slidtgigt og hofteledsdysplasi, og har fået canoson i nogle år nu og Hill’s j/d også i noget af tiden, men ikke noget vi har set nogen effekt af. Hun har i samme tidsrum også dagligt fået loxicom, som hun heldigvis tåler rigtig godt.
Min tidligere burmeser Devouee fik ud over metacam også Canosan. Det havde ret god effekt på hendes gigtsymptomer - huj hoppede en del mere efter hun startede på det.
Herhjemme får Faxe canosan. Umiddelbart bevæger han sig mere når han får dem. Det lader til at have en god virkning på ham
Jeg har rigtigt gode erfaringer med flydende ArthroFlex Omega til kat.
Den dufter ikke af fisk eller skaldyr og min gamle gigtplagede huskat livede godt op, da hun begyndte at få dette. Hun ville ikke spise nogle af alle de andre produkter, som jeg prøvede.
Jeg har sat Tara på det, og jeg synes det har en god effekt allerede. Hun får mindre Metacam nu
Nanoq får det også. Han blir jo 10 år Og jeg formår ikke at sige nej til den kat
Jeg giver det til mine ældre burmesere med god effekt og de elsker dem det er godbidder
MH
Linda
Gucci bør egentlig have Canosan, men han kaster op hver gang, han spiser dem. Ifølge min dyrlæge er det ikke et ukendt fænomen, at katte kan være følsomme over for produktet. Jeg gad nu godt at han gad dem… Men… Han er KAT! Så ehmmm…
Har du prøvet nogle af de andre produkter? F.eks glyco flex II eller noget i den dur
Nej, det kender jeg ikke. Men det vil jeg lige google Jeg var lige inde og læse om det, som Marie bruger. Det vil måske også være en mulighed.
De hedder noget i den stil jeg skrev, der er vist både til hunde og katte. Dem jeg havde fat i indeholdte glukosamin som canosan, og også chondroitin
Helios kunne heller ikke tåle dem, så vi måtte opgive igen.
VH
Susanne
Jeg har brugt Seraquin, købt hos MedicAnimal, mener jeg det var, til Gråmis. Det indeholder Glucosamin HCI, Chondroitin sulphate og Turmeric extract.
Det sidste er gurkemeje. Hun spiste dem også som godbidder. Og de hjalp en del på hendes gigt. Dog måtte jeg supplere med Loxicom i de kolde måneder.
Jeg har brugt canosan til vores gamle huskat. Hun fik konstateret gigt i hofter og bagben da hun var ca. 8 år. Hun fik smertestillende i ca. 2 år inden vi prøvede canosan. Hun var træt og uoplagt imens hun fik smertestillende, og jeg var aldrig helt overbevist om at hun var ordentlig smertedækket, men da vi skiftede fik hun “livet” tilbage. Hun begyndte at lege igen og hun virkede ikke til at have ondt mere. Jeg er og bliver sikker på at hun fik 7 ekstra år på grund af at vi skiftede til canosan.
Tara får nu (kun i vinterhalvåret) kun Smertestillende hver tredje dag og kun halv dosis Det virker, for hun viser tydeligt, hvis det ikke gør ved at blive sur, og hun løber og leger så det er simpelthen pengene værd her. Jeg har købt den store pakke til hund, fordi det sparede jeg lidt ved, så knækker vi dem bare til kattestørrelse