Erfaringer med katte og grill?

Vores katte holder sig også væk fra grillen, når den er tændt.
Vi lader dog aldrig kattene og den tændte grill være alene et eneste sekund.

Langtids grillning/stegning foregår altid udenfor den indhegnede del af haven. Så der kan vi godt forlade grillen :slight_smile:
Når vi er færdige med at grille, kører vi grillen væk fra vores indhegnede del af haven, så de ikke kan komme til den … for den er stadig meget varm.

Vore katte holder sig også på afstand, så længe der steges mv på grillen - vi har en almindelig åben kassegrill…- når den er kølet af - sættes den et kattesikkert sted.

Da det var så varmt, og vi grillede en del gange - så jeg vores gamle hankat som lige skulle til at snuse til den - og var lige ved at sætte poterne på den.
Så jeg fik fluks konstrueret et kæmpebur af voileretråd - og det sætter jeg nu hen over grillen, så er jeg sikker på at der ikke kommer nogle sarte poter i nærheden.

Jeg tror det afhænger af katten. Jeg har katte der ikke vil komme i nærheden af en tændt gril - og så har jeg dem der springer op på alting uden hæmninger - dem ville jeg aldrig have
i nærheden af en tændt gril. Abyer og somalier er nok som race ikke de fornuftigste at have i nærheden af en tændt gril.
Her griller vi udenfor kattenes område ( nå, ja, Genetix går der jo - men han gider ikke sådan noget mere - så han er ikke noget problem).

Vi har kun birma og huskat, og mine forældre har haft MCO - og ingen problemer der. Har aldrig tænkt det som en fare, og vi har altid grillet rigtig meget og har brændeovn ligeledes. Mødte første gang en som reagerede temmelig overdrevet, efter min vurdering, da jeg tilbød at lave grillmad i vedkommendes hjem. SIkke en fuser jeg fik, for om jeg da troede de var så uansvarlige katteejere…øhhhhh,… nå ja vi er jo forskellige. Vi griller 7 ud af 10 aftensmad, og året rundt og har aldrig haft det fjerneste udfordring.

Så det vil jeg være tryk ved

Heidi og birmabanden

Det tror jeg du har ret i. Vi griller ikke - men jeg tror at Whiskey, som man skal holde skarpt øje med for at han ikke skal hoppe op i maden på komfuret (!), heller ikke ville tænke sig om, før han hoppede op på en grill. Hvor imod Creamy ikke ville gøre det - selv om hun er et madøre. Tullen - hun ville gøre det - når grillen var kølet af… :wink:
Der er katte - og så er der katte :wink:

Tusind tak for jeres mange input :ok:

Næh, det kan du nok have ret i, Teresa. Det skal i hvert fald afprøves med stor forsigtighed. Jeg kan nu også sagtens leve uden at grille, skulle det vise sig, at abyerne ikke kan finde ud af det :slight_smile: