Erfaringer med naturligt loppemiddel?

Hej Alle:)

Jeg er for nylig blevet katteejer til en lille hun-kat. Alder, omkring et års tid. Da jeg ingen gode råd har fået ang. naturlige loppe/flåtmidler, der ikke er for skrappe mod min kats hud, vil jeg høre jer om i har nogle erfaringer med disse (Biospotix, eller naturepets insect free cat)?, eller andre gode mærker, der som sagt er mildere ved kattens hud. Jeg har desværre hørt nogle ikke så gode historier om allergi og direkte smerte ved brug af bl.a. frontline, så for at være på den sikre side vil jeg lige høre jer. På forhånd tak

Mvh Natja

Med mindre hun HAR lopper ville jeg slet ikke behandle hende :slight_smile: Ingen af mine får fast loppekur, kun ved formodet mistanke :slight_smile:

De nævnte produkter har jeg ingen erfaring med, jeg bruger Avantage, hvilket virker HVER gang :slight_smile:

Jeg kender ikke de nævnte mærker, desværre :slight_smile:

Jeg gør med mine som Luise, behandler når jeg har mistanke om at kattene har lopper eller kan se deciderede tegn på det. Jeg brugte Frontline i begyndelsen, men er også skiftet over til Advantage som i mine subjektive øjne virker meget bedre. Det gjorde Frontline ikke på mine katte.

Den sidste indeholder cedertræsolie - det er ikke noget jeg ville komme på en kat. De siger godt nok at det er en anden art ceder. At det ikke er giftigt. Men… altså, fordi det er naturligt, er det ikke nødvendigvis harmløst. De stærkeste gifte vi kender er naturens egne. Essentielle olier og katte er generelt ikke noget godt mix. Man skal passe på - forgiftningsgrænsen er tit meget lav.

Men okay - jeg kender det ikke. Jeg har aldrig givet en loppekur endnu :slight_smile:

Jeg har også en hvis skepsis i forhold til de “naturlige” midler - men er meget åben overfor at høre om nogen har erfaringer, så det er en interessant tråd du har startet! Jeg bruger også med stor succes Advantage. Jeg giver det, når jeg har mistanke om lopper (dog aldrig oftere end hver 3. eller 4. uge). Selvfølgelig kan der opstå allergi og andre uheldige ting overfor loppemidlerne, men der kan altså også opstå loppeallergi og allergi overfor alle de naturlige midler, der findes. Så jeg ville ikke være så forskrækket i forhold til at bruge et traditionelt middel som Frontline eller Advantage.