Erfaringer med Olivers kattefoder søges, både godt og skidt!

Hej med jer alle sammen!!

Efter vi endelig er nået til bunds i Khiva’s maveproblemer skal vi nu i gang med et foderskift! og jeg synes det er svært!!
Der er så mange mærker på markedet at jeg efterhånden er helt rundforvirret over at læse indholdsfortegnelser. -uh

I fredags snakkede jeg med en konsulent fra Olivers, jeg har hørt rigtig meget godt om foderet og har egenligt besluttet mig for at prøve det, men så i dag da jeg var ude og besøge min kommende missepige fik jeg en snak med min veninde om det og hun er ikke tilfreds med kvaliteten!! :?

Til dem af jer der fodrer med Olivers, har fodret med Olivers eller overvejer det, i må meget gerne poste jeres meninger og erfaringer i denne tråd!!

-pote -pote -pote

Jeg mener, at Olivers er et godt foder og Olivers service er rigtig god. Vi fodrede med det en overgang og kattene var vilde med det, men fra den ene dag til den anden, ville de ikke spise det, så vi bruger det ikke mere. Jeg ved at andre fodre med det og er rigtig godt tilfreds og hvor kattene er vilde med det.

Den ene af vores katte havde store maveproblemer længe, da vi lige havde fået hende, men da først hun havde været igennem en lang antibiotikakur, kunne vi fodre hende med hvad som helst (selvfølgelig kvalitetsfoder). Håber det samme må være tilfældet med Khiva. Har hun stadig en følsom mave, kan det være hårdt for den at skulle prøve forskellige fodermærker af. Ved tendens til tynd mave kunne jeg foreslå Iams Hairball som en del af foderet.

Vi har fodret med det i flere år, og vi er meget tilfreds med det. Vi bruger det til både vores katte og vores 2 hunde.
Vi har ikke problemer med at kattene eller hundene ikke vil spise det.

Hejsa

Jeg har tidligere brugt det, men desværre kunne to af vores katte ikke tåle det. De kastede op flere gange om dagen, mene fter vi stoppede igen, ja så stoppede problemet. Men kender andre som bruger det med gode erfaringer

MVH
Gitte

Ved godt du spørger om Olivers, men er der nogen grund til du ikke overvejer f.eks. Hills, RC eller Iams ?

Jeg kender ikke foderet, så kan ikke hjælpe dig.
Herhjeme er der altid blevet fodret med Royal Canin.

Først mange gange tak for alle jeres svar -thumbs

Ved tendens til tynd mave kunne jeg foreslå Iams Hairball som en del af foderet

Det gør meg såmænd allerede, og tror ikke jeg stopper med det igen, Chilli fungerer meget bedre, og jeg har ikke set en hårbolle siden vi begyndte at blande Iams Hairball i foderet.

RC har jeg meget dårlige erfaringer med fra tidligere, er dog vild med deres Kitten og Babycat produkter.

Både Hills og Ims har været med inde i overvejelserne og hills er det for så vidt stadig.
Selvom jeg bruger Iams hairball produktet og er meget glad for det så har jeg stadig mine spekulationer omkring siden den ballade der var for år tilbage, åndsvagt JA jeg ved det men det uhh de fordomme.

Så den står egenligt og vipper mellem hills og olivers, Olivers kender jeg bare mindre til og vil derfor gerne ha andre erfaringer med det

Jeg har prøvet Olivers af 2 omgange med ca. 1½ år imellem - begge gange endte det med at hver eneste kat havde virkelig tynd mave, og de “stank” og de brækkede sig i stride strømme (foderskiftet foregik på korrekt vis, og jeg nåede aldrig længere end til at de fik ½ af hvert) så det er fuldstændig droppet fra min side af…

P.S. Ann Dorrit forhandler noget super foder til en rimelig penge og kattene elsker det…

det var netop denne erfaring som du også beskriver at jeg faldt over i går da jeg besøgte min veninde og Ice, utroligt!

Jeg har en anden veninde der opdræter der roser Olivers til skyerne, hun oplevede også de stank den første 1½ måneds tid men det forsvandt igen, nu er kattene bare fine og de elsker foderet

Jeg har nu over to gange brugt Olivers.
Jeg er yderst tilfreds med deres servise, og mine katte elsker foderet, men…
3 af kattene har fået allergi, tror simpelthen det er kylling de har problemet med, så nu går vi altså tilbage til Iams lam og Hills adult lam.
Også Hill’s adult kylling har de problemer med, så jeg er næsten sikker på, at kylling er YT her i huset. -thumbs