Erfaringer med Zoolac?

Misty har dårlig mave, og derfor har dyrlægen anbefalet Zoolac…:

Men det er simpelthen en kamp uden lige at det ikke er til at få det i hendes mund… Kan man ikke få noget til kosten eller noget til dårlig mave udover dette her? :S Det er virkelig svært at få det i munden på hende…

A38 indeholder de samme nyttige bakterier, og jeg har fået at vide, at det skulle være lige så godt som Zoolac. :slight_smile:
Mine katte eeeelsker A38, så måske falder det også i Mistys smag?

Jeg giver selv Michiko Zoolac for tiden pga dårlig mave, og hun er heldigvis helt pjattet med det og spiser det som slik. :høhø: De andre katte overfalder mig også når jeg giver hende det, fordi de også vil have. :tihi: Kan du virkelig ikke få hende til at spise det? Hvad hvis du putter det på din finger og prøver at lade hende slikke det af?

Min erfaring med zoolac er at det ikke virker på mine drenge.
Når det så er sagt, så prøv at putte det på hendes pote :slight_smile:

[quote=Maria Amanda;459181]A38 indeholder de samme nyttige bakterier, og jeg har fået at vide, at det skulle være lige så godt som Zoolac. :slight_smile:
Mine katte eeeelsker A38, så måske falder det også i Mistys smag?

Jeg giver selv Michiko Zoolac for tiden pga dårlig mave, og hun er heldigvis helt pjattet med det og spiser det som slik. :høhø: De andre katte overfalder mig også når jeg giver hende det, fordi de også vil have. :tihi: Kan du virkelig ikke få hende til at spise det? Hvad hvis du putter det på din finger og prøver at lade hende slikke det af?[/quote]
Okay, A38… simpelthen… :slight_smile: Nej, det er kun Snebold der vil det…Han spiser os alt…det er bare en kamp med hende HVER gang… Hun er os meget kræsen…det er virkelig øv…

[quote=Rimmen;459185]Min erfaring med zoolac er at det ikke virker på mine drenge.
Når det så er sagt, så prøv at putte det på hendes pote :)[/quote]

Det virker helt bestemt på Michiko. :slight_smile:
Men ja, kom det på hendes pote, så bliver hun nødt til at spise det. :slight_smile:

Jeg har brugt det for en del år siden og har aldrig oplevet nogen effekt.

[quote=Rimmen;459185]Min erfaring med zoolac er at det ikke virker på mine drenge.
Når det så er sagt, så prøv at putte det på hendes pote :)[/quote]

Nåå ja, så vil hun jo slikke på det automatisk!?

[quote=Maria Amanda;459195]Det virker helt bestemt på Michiko. :slight_smile:
Men ja, kom det på hendes pote, så bliver hun nødt til at spise det. :)[/quote]

Det vil jeg prøve senere idag…

Hvad har du så brugt istedet?

Jeg har heller aldrig haft effekt med Zoolac. Jeg køber Probiocin online. Det er samme princip som Zoolac, men andet indhold og det har stort set altid haft effekt, når jeg har brugt det.

Er der tale om en voksen kat, har det størst effekt at tage al maden fra den i et halvt døgns tid. Herefter startes op med fx kogt kylling, kogt hvid fisk eller lign.

Men ellers kan du forsøge dig med HUSK (Matas eller apotek) med rigeligt vand eller A38.

[quote=Vivi_Fletcher;459213]Jeg har heller aldrig haft effekt med Zoolac. Jeg køber Probiocin online. Det er samme princip som Zoolac, men andet indhold og det har stort set altid haft effekt, når jeg har brugt det.

Er der tale om en voksen kat, har det størst effekt at tage al maden fra den i et halvt døgns tid. Herefter startes op med fx kogt kylling, kogt hvid fisk eller lign.

Men ellers kan du forsøge dig med HUSK (Matas eller apotek) med rigeligt vand eller A38.[/quote]

Må katte godt få HUSK? :tihi:

Jeps - jeg fik det engang ordineret af min dyrlæge … altså til katten :høhø:

Ej hvor sjovt egentlig… Det er da ret smart alligevel, hvis man så selv skal have HUSK, og katten har dårlig mave, så kan man bare bruge det…:rock:

Jeg synes nu ikke jeg opnåede den helt store effekt.
Til gengæld havde jeg en killing med hård mave - og der hjalp det.

Det bedste er klart Probiocin - af det jeg har prøvet.

[quote=Vivi_Fletcher;459248]Jeg synes nu ikke jeg opnåede den helt store effekt.
Til gengæld havde jeg en killing med hård mave - og der hjalp det.

Det bedste er klart Probiocin - af det jeg har prøvet.[/quote]

Okay, det vil jeg lige se på. Det er vel også forskelligt fra kat til kat, hvad der hjælper…eller?

Jeg har - 7-9-13 - aldrig haft problemer med dårlig mave hos mine skovsere :slight_smile:

Men om det skyldes, at jeg remt forebyggende giver dem A-38 et par gange om ugen ved jeg egenlig ikke - men de elsker det begge 2 :slight_smile:

Til mine fugle bruger jeg et probiotika som er hentet hjem fra Holland. Her virker Zoolac nemlig ikke rigtigt. Det ender som regel ikke i næbet, men ved siden af - de spytter det ganske enkelt ud.

Så et alternativ til zoolac kunne være det jeg bruger til mine fugle - det skal nemlig opløses i drikkevandet og er helt smagsneutralt :slight_smile:

Knus Gitte

[quote=DK Nemador;459278]Jeg har - 7-9-13 - aldrig haft problemer med dårlig mave hos mine skovsere :slight_smile:

Men om det skyldes, at jeg remt forebyggende giver dem A-38 et par gange om ugen ved jeg egenlig ikke - men de elsker det begge 2 :slight_smile:

Til mine fugle bruger jeg et probiotika som er hentet hjem fra Holland. Her virker Zoolac nemlig ikke rigtigt. Det ender som regel ikke i næbet, men ved siden af - de spytter det ganske enkelt ud.

Så et alternativ til zoolac kunne være det jeg bruger til mine fugle - det skal nemlig opløses i drikkevandet og er helt smagsneutralt :slight_smile:

Knus Gitte[/quote]

Det lyder bare super…

Men men men… de må vel ikke få det for tid…Bliver deres tarme så ikke “dovne”?

Tror mere man skal finde det i, hvad der er årsagen til den dårlige mave :slight_smile:

Det startede med Misty havde dårlig mave… Troede det var på grund af foderskifte… Fra Pussi til Royal canin,… Men det er virkelig længe siden. Nu har Snebold og Aslan det også.
Tænker på om det fordi vi både har Royal Kitten og Royal Maine coon stående til dem…? Det kan deres maver vel ikke tåle, hvis de spiser begge dele…

[quote=Saphiira;459316]Det startede med Misty havde dårlig mave… Troede det var på grund af foderskifte… Fra Pussi til Royal canin,… Men det er virkelig længe siden. Nu har Snebold og Aslan det også.
Tænker på om det fordi vi både har Royal Kitten og Royal Maine coon stående til dem…? Det kan deres maver vel ikke tåle, hvis de spiser begge dele…[/quote]

Hvis det er alle katte, ville jeg nok tænke “smitsomt”.
Det kan være foderet, men så vil jeg mene de har nogle uhyre sarte maver, hvis det er over så lang en periode. Holder du dig fx til RC, burde det ikke give maveproblemer at skifte.

Har du overvejet at få lavet en afføringsprøve?

[quote=Vivi_Fletcher;459412]Hvis det er alle katte, ville jeg nok tænke “smitsomt”.
Det kan være foderet, men så vil jeg mene de har nogle uhyre sarte maver, hvis det er over så lang en periode. Holder du dig fx til RC, burde det ikke give maveproblemer at skifte.

Har du overvejet at få lavet en afføringsprøve?[/quote]

har snakket med dyrlægen om det, og de anbefalet så det der Zoolac… Men det er så os først nu Aslan og Snebold har fået… Misty har haft det længere tid… De har fået ormekur…

Jow, men det kan være så meget andet end orm.
Giardia, e-coli eller noget i den stil.

Jeg ville køre ned til dyrlægen med en afføringsprøve og sende den afsted, hvis det er noget, der har stået på et stykke tid.