Hej alle kattegale,
Jeg har 2 killinger på 5 måneder som gennem de sidste 3 uger har haft diarré.
Da jeg første gang tog dem til dyrlægen var de syge, slappe og ville hverken spise eller drikke og havde feber.
De fik noget antibiotika, et stik hos ham og siden piller i 5 dage. De fik det hurtigt bedre, altså begyndte at spise, (skånekost - fisk, ris og A38) de blev livlige og frække igen. Afføringen gik fra at være nærmest slim, sådan lidt gennemsigtigt, til at være decideret diarré gult/ lysebrunt da de fik det bedre.
Nu har de været på skånekost i 14 dage og afføringen bliver ikke bedre! De er stadig friske og har god apetit.
Jeg gav dem en ormekur for ca 1 uge siden, for at være sikker på at det ikke var det de bøvlede med.
Jeg har læst i diverse tråde om Giardia, at afføringen skulle have en karakteristisk lugt, det synes jeg ikke den har, men det er også sjældent jeg lige er i nærheden når den leveres, - mon lugten ligesom aftager eller KAN Giardia-afføring godt være nærmest lugtfri? :?
Jeg har lige talt med dyrlægen og han ville sætte en behandling mod Giardia igang i morgen sammen med noget “allergikost”, (Tørkost), fra Hills.
Og nu kommer mit egentlige spørgsmål:
Jeg har i flere tråde læst om at desinficere sit hjem og bade kattene?
Mht. rengøringen, så færdes kattene overalt i huset, hvordan griber man det an og kan man overhovedet desinficere ALT. Jeg tænker på tæpper, børns legetøj, sofapuder mv. Er der nogen der har prøvet det og vil dele ud af deres erfaringer? Skal man vaske gulve i Rodalon eller Klorin? Jeg har trægulve :? - Og hvor tit skal det evt. gøres?
Det med at desinficere kattebakke, vand-og madskåle er jeg med på, - men hvad med at bade kattene - skal der sæbe til, -er det HELE katten eller kun bagtil? - Er det ikke forfærdentligt at gøre en kat våd? :S
Jeg håber at der er nogen der vil dele deres erfaringer med mig?
Mange hilsner
Jane