Et lille sår på indersiden af benet

Jeg opdagede i går at Unni har et lille sår oppe i armhulen næsten på bagsiden af det ene forben… :øhmm:
jeg har undersøgt om der er en byld - og det er der IKKE sådan lige umiddelbart - men igen, en killing som karter rundt imens, så kan jeg godt have misset det…
jeg har forsøgt at “åbne” lidt og klemme og der kommer intet ud…
der er en lille kugle rundt om, men jeg synes ikke det føles rigtig som en byld heller…

jeg holder øje - men er der noget man kan gøre ud over det?
hvor meget tør man lige pille ? (jeg er BANGE for bylder! :ups: er præget af at have mistet 2 rotter til bylder:( ved godt der skal meget til på katte, men stadig!)

kan man gøre andet?

Beskrivelse og sted - klassisk Eosinofil Granulom

hmmm :øhmm:

nitte…

kan det godt være det “bare” er stress over flytning ind i nyt hjem?

[quote=PiaB;442955]hmmm :øhmm:

nitte…

kan det godt være det “bare” er stress over flytning ind i nyt hjem?[/quote]

Tjaeee - det kan det måske - men det ville for mig være ønsketænkning.

Men klart stress kan trikke en evt. EG - men katten er så disponeret for det.

hm ja ok:øhmm: hun har kun den ene, og kan ikke liiiige gennemskue hvad det sku være ellers, medmindre hun har haft den med hjemmefra… men igen - hun var igennem dyrlægetjekket ved Vrå, så jeg ville tro og mene det burde opdaget der så…

for min første tanke er at Devouee måske i virkeligheden ku have haft en klo i hende - det ligner lidt sådan noget nemlig, men jeg har jo ikke rigtig erfaring med EG…

håber da ikke hun er allergisk over for et eller andet herhjemme :uha: :kryds:
altså nu er hun jo “nyneutraliseret” - hun blev det mandag i sidste uge, og blev syet med indvendige sting og limet… det kan måske være det hun reagerer på:øhmm:

[quote=PiaB;443124]hm ja ok:øhmm: hun har kun den ene, og kan ikke liiiige gennemskue hvad det sku være ellers, medmindre hun har haft den med hjemmefra… men igen - hun var igennem dyrlægetjekket ved Vrå, så jeg ville tro og mene det burde opdaget der så…

for min første tanke er at Devouee måske i virkeligheden ku have haft en klo i hende - det ligner lidt sådan noget nemlig, men jeg har jo ikke rigtig erfaring med EG…

håber da ikke hun er allergisk over for et eller andet herhjemme :uha: :kryds:
altså nu er hun jo “nyneutraliseret” - hun blev det mandag i sidste uge, og blev syet med indvendige sting og limet… det kan måske være det hun reagerer på:øhmm:[/quote]

Mulighederne er mangfoldige - men dyrlægekontrollen - de opdater ikke noget oppe i armhulen - og gør de, er det jo ikke afvisningsgrund.

ja ok… jeg holder øje med det…
er lidt spændt på den, for vil jo altså helst have raske katte
jeg selv opdagede den da også kun ved et tilfælde under leg…
så er ikke sikker på, hvornår den er opstået…

hmm i går faldt der er en sårskorpe af - relativt stor i mine øjne…
i dag er der kun et lille bitte sår tilbage, som heler så flot! :thumbup:
“kuglen” nedenunder er pist væk, og den forsvandt faktisk samtidig med, at bulen på maven forsvandt! Hun er jo blevet syet med indvendige sting og limet bagefter (neutralisering) og det gav hende en lille bule på maven…
men nu er både bule og kugle væk :tihi:

“frygter”/håber lidt at det måske var det hun havde en reaktion på…