Jeg leder efter et lillebitte gulv til loft kradsetræ. Jeg har en højde, der hedder 2,08 meter, og det er åbenbart bestemt ikke standart-størrelse, i hvert fald ikke på zooplus, og jeg ved faktisk ikke rigtigt, hvor jeg ellers skal lede.
Jeg leder efter et, der fylder så lidt som muligt, altså en stamme og med nogle plader / huler, helst hvor plader og huler kan rykkes rundt, så træet kan komme ret tæt op ad en væg og stå. Altså lidt i denne her stil: Floor to Ceiling Cat Trees | Free P&P on orders £39+ at zooplus!
Nåja, og så behøver det ikke at koste en bondegård Er der nogen, der ved, hvor jeg kan finde sådan et?
Jeg tænker Petfuns Jacky O - http://shop.petfun.de/en/kratzbaeume/deckenkratzbaeume/jacky-o.html
Når man bestiller, så skriver man simpelthen sin loftshøjde, og så laver de den sidste stamme i en højde der svarer til det.
Det er måske lidt dyrere end andre, men også kvalitet der holder
Churchtown, puuuuha det var godt nok lidt dyrt, det der. Men det ser jo også fornemt ud, så det er en mulighed, hvis hanebens forslag ikke duer
Haneben, god idé der! Det er jo egentlig forbavsende fleksibelt med højden - og så har jeg faktisk også mulighed for at bruge det andre steder i hytten, end på de 15 kvadratcentimeter, hvor der er 2,08 til loftet. Jeg har skrevet til zooplus og spurgt, om der er nogle problemer med det - hvis ikke, så bliver det nok bare det
Hov forresten, med hensyn til kvalitet, så har jeg to katte, og mit gamle træ blev købt til 400 kroner i en eller anden lavprisbiks. Det holdt da i næsten fem år, indtil jeg ikke rigtig kunne have det til at stå og glo midt i stuen mere (under hanebjælker - så er det svært at få det ud til siden :-)) og derfor smed det ud. Så selv om kræene var rigtigt glade for det, så har de da ikke overslidt det Derfor tager jeg det lidt roligt med kvaliteten
[QUOTE=taina;668504]Hov forresten, med hensyn til kvalitet, så har jeg to katte, og mit gamle træ blev købt til 400 kroner i en eller anden lavprisbiks. Det holdt da i næsten fem år, indtil jeg ikke rigtig kunne have det til at stå og glo midt i stuen mere (under hanebjælker - så er det svært at få det ud til siden :-)) og derfor smed det ud. Så selv om kræene var rigtigt glade for det, så har de da ikke overslidt det Derfor tager jeg det lidt roligt med kvaliteten
mvh. tina[/QUOTE]
Det kan jeg så godt forstå
Og ingen tvivl om, at Pet Fun er noget dyrere - det var simpelthen bare lige det eneste jeg kunne komme i tanke om, hvor man selv kan bestemme loftshøjden faktisk ned til mm niveau.
Tror mit handicap er, at jeg har MCO’er - så der kræves det at stammerne er noget massive, for at de holder
[QUOTE=Churchtown;668513]Det kan jeg så godt forstå
Og ingen tvivl om, at Pet Fun er noget dyrere - det var simpelthen bare lige det eneste jeg kunne komme i tanke om, hvor man selv kan bestemme loftshøjden faktisk ned til mm niveau.
Tror mit handicap er, at jeg har MCO’er - så der kræves det at stammerne er noget massive, for at de holder :p[/QUOTE]
Haha, ja når man har MCO skal der lidt mere til Jeg har jo to sia/ori på cirka fem kilo…
Ellers er der jo den mulighed at få et der er “lidt for lille” (evt. ved at fjerne en stolpe) og så lægge et par spånplader UNDER…
vi har fået et fra Zooplus der egentlig ikke helt passer. Det mangler lidt i højden og jeg overvejer selv spånplade-idéen. Som det er lige nu er spændedimsen skruet HELT ud og det gør at træet er lidt vakkelvornt. Det er faktisk væltet én gang. HELDIGVIS ikke ned i det 320-liters akvarium der står ved siden af det O.o
Trekkie - Ellers så smid lige et par vinkel beslag på mellem træ og væg? Det hjælper en del… (Vi har 3½ meter til loftet, så vi har opgivet at få et der passer i hoften Ville også bare ende med at May sad deroppe og hylede for at blive hjulpet ned :høhø:)
Trekkiegrrrl, jeg har også haft sådan et stystem. Jeg satte så bare en klump træ imellem øverste del af træet og hanebjælken. Jeg havde ikke lige indset, at der var noget højde-noget at tænke over, FØR jeg købte træet. Den slags lærer man af
AnnK, tak! Altså jeg håber lidt på den billige model fra zooplus, men din ser altså lækker-lækker ud med de dersens poser.
Jeg har i øvrigt skrevet til zooplus og spurgt, om der ville være problemer med ikke at bruge en del af træet. De svarede tilbage, at da træet havde den-og-den længde, så var det ikke “fit for” mit loft. Se, det havde jeg jo netop godt luret, så nu har jeg lige prøvet igen og ser, om jeg fik mig formuleret mere forståeligt denne gang (og ramler ind i en medarbejder, der VIL forstå :-))
Jeg har et gulv-til-loft træ, som er for stort til min stue, så jeg har også bare undladt et par led og iøvrigt bygget det lidt om, så køjerne kom op, i stedet for at være på midten af stammen. Jeg har det her, men det er jo ikke så enkelt. Til gengæld var det dejligt billigt:
Satser dog lidt på, at min kommende kat kommer til at bruge det liiidt mere, end Tarzan gør for det er ikke meget. Han har sin yndlingsstol, og stod det til ham, behøvede han ikke noget somhelst andet Hehe
Nu står vores midt i stuen og ikke op ad en væg, men ellers er det da en god idé at sikre det med et vinkelbeslag.
Men jo man kan da sagtens bygge træer om. Vores har vi f. eks. bygget om så vi i stedet for den faste hylde doroven har en ekstra hængekøje (fra vores gamle Likita-træ)
Jeg er nu ikke sikker på jeg vil købe et af de billige fra Zooplus en anden gang. Det her er allerede, efter 2 måneder, ved at se ret flunset ud. Likita-træet havde vi trods alt i 8-9 år…
Taina - Ja, vi har bare lige brugt hvad vi havde, men lige præcis noget a la det der Jeg har tidligere lagt nogle billeder ind, ser lige om jeg kan finde dem igen
Eife, så mig bedre forstå Jeg troede, at I satte den på stammen, men nu hvor jeg slår hovedet til, kan jeg selvfølgelig også godt se, at det er mere end svært at få stammen så langt ud til væggen, i hvert fald hvis man har tænkt sig at have hylder på det Tusind tak for billederne. Det tror jeg, at jeg vil overveje. Jeg har godt nok ikke coon, men jeg har barylere på 2x12 kilo, og lur mig, om de små møgbørn ikke kunne finde noget interessant at bruge sådan et træ til!!
Det er svært umuligt at spørge Zooplus om den slags ting. Jeg tvivler også stærkt på, at de nødvendigvis selv har særlig meget personlig erfaring med deres egne produkter. Jeg prøvede engang at forklare dem, at Raindrop-fontænen var værdiløs uden ekstra filtre og ville have at vide, om de havde tænkt sig at få dem som vare. Det eneste de (to gange) kunne finde ud af at svare mig var, at de ikke havde filtrene som en del af deres varesortiment. Nej, det kunne jeg jo ligesom godt se De kom så senere…