Et spørgsmål om IP-adresser

Jeg vil høre om der sidder nogen derude der kan fortælle mig om man kan blokere folk på deres ip-adresse?

Der er en person på facebook der laver alle mulige fakeprofiler med afarter af samme brugernavn og jeg blokere den ene profil efter den anden og anmelder ham hele tiden, for han er kun ude på at genere en på min venneliste, igennem hendes venner og de grupper hun er med i.

HAMRENDE irriterende!

Så kan man gøre et eller andet så man ikke modtager ting fra en eller anden med mindre vedkommende gør brug af en proxy?

Det kunne være rart synes jeg!

Nej det kan man ikke.

Jeg tror, jeg er fuld af tillid til, at der er en hel del net-nørder i ordets bedste forstand (ligesom jeg er en sang- og danse-nørd), som kan fikse det problem.
Det er så nasty og negative at blive mødt af de samme plageånder fra flere forskellige adresser, og som sagt, der må være nogen her, der har den ballade-forebyggende viden ??

I, der ved om det, hjælp? :bebe:

Det er vel ikke sikkert, at personen har fast IP-adresse?

Administratorerne af facebook kan sandsynligvis udelukke ham fra sitet såfremt hans IP er fast… Eller/og banne samtlige iper han har benyttet…

men om de gider gøre noget aner jeg ikke.

[quote=Rimmen;286796]Administratorerne af facebook kan sandsynligvis udelukke ham fra sitet såfremt hans IP er fast… Eller/og banne samtlige iper han har benyttet…

men om de gider gøre noget aner jeg ikke.[/quote]

Problemet med det er bare at Facebook risikerer at lukke et helt netværk pga 1 enkelt ip adresse. Det tror jeg slet ikke FB vil være med til.

Det er sandt… Jeg nævnte det også bare som værende én mulighed :slight_smile:

Det var måske værd at stille spørgsmålet i et EDB-forum, eller på KanDu.dk, eller på fjæsbogen :slight_smile: