Eukanuba og IAMS

Hvilket av forene er best ernæringsmessig?:slight_smile:
Hva er deres positive og negative erfaringer?

Jeg brukte Eukanuba og IAMS for mange år siden,men den gang hadde jeg dårlig erfaring med dette. For utvikles over tid,og i dag er dem nok mye bedre.

Jeg vurderer å bytte,av den enkleste årsak, jeg kan få maten levert på døren av min vetrinær :slight_smile:
Jeg forer nå med Royal Canin,men det er tungvindt,for jeg kjøper gjerne 50 kg av gangen,og er avhengig av at dem handles når jeg er feks med min mamma til byen,og hun har bil.

Da jeg brukte IAMS for mange år siden,så kastet kattene mye opp av det, og Eukanuba bæsjet dem flere ganger om dagen.
Så jeg gav opp begge to.

Men nå har jeg litt lyst å prøve igjen.
Dere som gir dette til deres katter,hvilke smaker foretrekker dem?
Fordelen også med IAMS er han dem kommer i 15 kg sekker.

Mine katte havde problemer med Royal Canin ved at det smagte godt og de åd og åd men der kom så også EXTREMT meget i bakkerne. Ingen af kattene tog på og jeg var i vildrede.
Min kære mand brugte i sin tid Eukanuba Kitten til sin skovkat når han sku tage på. Så det forsøgte vi. Pludselig tog vores lille splejsede Ragdoll pige på og pelsen ændrede sig så nu bruger vi et mix af eukanuba og iams killingefoder til vores drægtige piger og killinger og voksen/hairball og noget kastratfoder til dem der har RIGELIGT på sidebenene. Det kan klart anbefales fra os :wink:

Jeg fikk denne linken et annet sted jeg ytret min nysgjerrighet om emnet, og der står det at Eukanuba scorer høyest i test : http://www.testfakta.se/Mediaarkiv/Dokument/article11352.ece/BINARY/484638.pdf

Vi har enda over 20 kg RC som må spisest opp,så jeg har god tid til å gå i tenkeboksen enda.
Men fungerer kattene på maten og liker den,så blir det helt klart forskifte oss oss.

Det er synd ikke Eukanbua finnes i15kg sekker.
Jeg skal også spørre min dyrlege om hans tilbakemeldinger på dem han har solgt til.

Men selv om for er ulike,så er katter også ulike i hva dem liker og hvordan dem fungerer.
Selv om RC har ørten og fjørten ulike for typer,så er det ikke alle dem liker her heller på smak, og noen bæsjer dem også mye mer av.

RC Spynhx kan jeg rett og slett ikke kjøpe,for dem spiser dobbelt så mye av det,fordi det smaker altfor godt.
RC Hairball syns ingen noenting om.
RC Digestive kaster flere opp av osv osv.

Så hos meg fungerer dem nå fint på RC siamese,sensitive og kitten.

Om mine hadde lagt på seg litt ekstra,så tror jeg ikke det gjør noenting. Dem skal og er jo en slank rase,men noen ganger er jeg redd for at Fayette og Penny skal knekke av på midten :smiley: Men det er genene deres enkelt og greit.

Men hvordan er størrelsen på forkulene?
Mine liker litt større biter alle sammen,men har ingen problemer med mindre biter,som enkelte kat IV kan ha,for da glemmer dem å tygge.

Herhjemme blander jeg lidt sammen, hvor jeg altid har James Wellbeloved og Iams blandes halv om halv :slight_smile:
Det fungerer upåklageligt herhjemme :slight_smile: