Europaspillet (gammelt spil man bla brugte i folkeskolen)

da jeg var barn spillede jeg et spil der hed europa spillet. Hvor man rejste rundt og besvarede spørgsmål og spillede en masse små spil. Dette spil gav mig en del paratviden og ville egentlig gerne spille det igen og så det hele repereret især nu vi har valg.

Nogle der ved hvor man finder denne gamle klassiker henne online :kryds:

Tænk det spil kan jeg også huske.

Men jeg ved ikke hvor det kan findes.

Jaah! Det hjalp mig også lidt med geografien f.eks. :tihi:
Godt spil, men nej, aner ikke hvor det kan findes… Imponerende du kan huske navnet dog…

Kig på dette link: http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=252894&fid=15

de link er forlængst forældet:( Må prøve på fy siderne så for MÅ da være lovligt nu det er så gammel så burde licens være udløbet

Kig længere nede i tråden :wink: https://rs165dt.rapidshare.com/#!download|165l33|197891755|Europaspillet.rar|494|R~93AA61172AB7A8332F1E1707F7EEDE01|0|0

Jeg har hentet et program (det hedder vist en emulator?? Jeg er ikke så teknisk…) som hedder DosBox, med den kan man spille alle mulige gamle dosspil - det er FANTASTISK. Endda også Lykkehjulet - med Kategorina og Bengt Burg - armen det er nostalgi så det batter! :høhø:

Årghh ja Europa spillet var det man brugte mest tid på i DATA timerne som det hed dengang :wink:

Dosbox er guld hvis man kan li’ de gamle spil :smiley: Jeg har forresten også lykkehjuls-spillet. Nøj hvor jeg spillede det meget, dengang.

HEY gimme gimme + kursus i dosbox :smiley:

DosBox: DOSBox, an x86 emulator with DOS

DozBox laver et virtuelt drev på din computer, Z:

Sørg for at alle de gamle spil du vil spille ligger et sted hvor du kan manøvrere hen med et max af 8 bogstaver pr bibliotek/filnavn, den bruger de gamle begrænsninger. Jeg har f. eks. lavet en folder i roden på mit D: drev der hedder GAMLE.

Det mounter du i dosbox ved at skrive mount D:\gamle
Nu er du i det bibliotek. Lad os sige du så har europaspillet liggende i en mappe der hedder EUROPA, så skriver du CD EUROPA, puf så er du der. Og så skulle du kunne se en .exe fil (mon ikke den hedder europa.exe? Jeg har ikke installeret det) - så du skriver europa (uden .exe) og så skulel spillet gerne starte.

Hvis du skal køre gamle spil fra CD’er er det lidt mere indviklet fordi du så også skal mounte dit cd-drev … men lige nu er det her nok :slight_smile:

Der er masser af hjælp, også på dansk, til DosBox :slight_smile:

Det gjorde vi også. Og det der med isbjørnen? Osvald? Og guldkornekspressen eller hva det nu hed…
Øv, nu får jeg lyst til at spille. Godt jeg har smidt alle spillene over på min eksterne harddisk. Ellers ville jeg jo aldrig komme i seng :wink:

Nu håber jeg ikke du har en mac, tzari, for så er det lidt mere omstændeligt, men kan lade sig gøre :slight_smile:

Jeg har også hentet en emulator til de gamle Segaspil. Og ved man også kan få det til nintendo (men eftersom jeg har en fuldt fungerende NES har jeg ikke haft behov for det). De gamle spil er SÅ meget sjovere end nye spil! :smiley:

Åh ja. Ota-spillet: Guldkorn. Og Osvald. Og det der med Hugo hvor han står og banker på…

Eagle’s Nest… For ikke at tale om de gamle Doom spil som jeg lige spillede igennem igen her for ikke så lang tid siden. Skræmmende at jeg stadig kunne huske de fleste baner…

osvald fik jeg aldrig til at virke trods de vildeste " så tager du den liiiige med ro" sløve programmer. Var altid ZUUUUUUUUUUUUM du er død og så sad man bare der og havde slet ikke set banen :lol: Så den i en “moderne”/win7 venlig udgave vil jeg også meeeeget gerne have link til