Europe hunkastrat, 1 år - <FLYTTET :) >

Haster lidt, i kattens interesse: Zisse / Molly er en smuk creme tabby Europæisk Korthårs hun (kastrat, med Felis Danica stamtavle) fra sidste sommer, som desværre ikke trivedes i sit nye hjem og derfor er kommet retur. “Molly” er nu landet i Ølsted og søger hurtigst muligt et nyt smørhul. Hun er som vi kender hende, nem og sød at håndtere, omend hun selvfølgelig er lidt usikker over at være landet her igen, fordi det egentlig ikke er hendes hjem mere. Så sent som igår aftes lå hun i sofaen i det første hjem og ville nusses på maven - adfærdsmæssigt er der ingen problemer, som vi kan få øje på :slight_smile:
Hun virker sund og rask, og der er stadig Agria Altid forsikring på hende. Hun er senest vaccineret i maj 2020. Hun er en meget dygtig musejæger, og hun vil sætte pris på fortsat at kunne gå ud. Hun har gået lidt med GPS tracker i det gamle hjem, og hun bevæger sig max 2-300 meter fra hjemmet. Hun har været i gode og kærlige hænder, mens hun boede det første sted, men hendes sure søster har været så agressiv overfor hende, at de nødvendigvis måtte skilles :frowning: Alt tyder på at der er sket noget ude i haven, som har gjort at de er kommet så alvorligt på kant at de ikke kunne blive enige igen. (Klassisk redirection af agressivitet pga. fremmed kat på ens område!)

Hun er ikke gratis, for det skal levende dyr ikke være! Hun vil evt. kunne gå sammen med en rar hund, idet hun har opsøgt naboerne inkl. hund det første sted hun har været. Vi har ikke grund til at tro andet, end at hun også nemt kan gå med en anden rar kat.

Har du smørhullet til hende? Så lad os høre fra dig - hun kan ikke bare indlemmes i flokken igen, så hun er forvist til soveværelset og det kan kun være en midlertidig løsning. Hun er i Ølsted lige udenfor Horsens. Jeg kan nemmest fanges på mail [email protected]

1 Synes om

8 Synes om

Vi mangler stadig seriøse henvendelser på denne skønne pige. Vi mangler IKKE “nå, jeg troede den var gratis når den skal have nyt hjem” - levende dyr skal ikke være gratis, og har en kat ingen værdi i folks øjne, så skal de ikke hente kat her. Vi mangler heller ikke flere samtaler med folk, der MÅSKE vil have en kat om lidt - nogle måneder eller senere, for jeg har engang haft en der ligner. Hun er sin helt egen og kan aldrig genopvække en gammel kat - og hun mangler hjem snarest, ikke måske engang senere i folks liv HVIS nu de vil have kat.
Vi mangler seriøse henvendelser fra nogen, der ville elske at have Zisse liggende på dynen og spinde. Som VIL have kat og synes den er nærmest uvurderlig i deres liv :slight_smile: Hvis nogen mangler en god, sød kat som er passet til punkt og prikke, kun godt et år gammel OG er interesseret i at overtage den inden den dør af alderdom, så vil vi gerne høre fra smørhullet. Hun kommer ikke til at blive gratis på noget tidspunkt, hverken nu eller senere - det er simpelthen ikke sådan vi gør…

9 Synes om

Susanne må jeg spørge…

Tror du hun vil egne sig bedst til et hjem som sig selv eller et hjem med andre katte.

Og det med at gå ude, er hun en søren sko eller er hun en der vil have det fint med en indhegning?

Og hvordan med hverdagslivet…
Elsker hun børn? Er hun hele hjemmets skygge (deltager i alt fra læsning af en bog til at skralde kartofler, bare hendes mennesker er der)

Jeg ved ikke om jeg nødvendigvis er det rigtige hjem, men jeg føler virkelig for at høre lidt mere om hende

1 Synes om

Jeg ved faktisk ikke helt hvordan hun vil have det med børn. Men hun bør fungere fint med andre katte, for hun er jo vokset op lige midt i et cirkus her :slight_smile: :slight_smile:
Og jeg vil tro hun er fint tilpas med en indhegning, man skal bare være opmærksom på at europeer jo er intelligente, og hvis de får øje på en brist i hegnet, sååå checker de det ud :wink:
Europeer er som regel deltagende katte, der gerne er med til ting - men hvis man ikke har tid, så kan de også underholde sig selv. De er som regel ret nemme at bo sammen med, ikke så meget pjat med dem. Udover den sure søster, som er skyld i at hun er kommet retur…
VH
Susanne

2 Synes om

Zisse leder stadig efter sit smørhul - ikke med børn, så vi fandt en lillebror til Line og Patrick :slight_smile:
Zisse går frit i vores flok uden problemer og kan let bo sammen med en anden rar kat. Hun gider helt tydeligt ikke en karriere som legetante for en lang række killinger, men trives fint med de andre voksne. Nem og glad kat, smuk og dejlig.
Hun er stadig ikke gratis og bliver det heller ikke…:wink:

15 Synes om

Zisse leder stadig efter en seriøs henvendelse.

Som man kan se har hun fine bisser :hoho:

11 Synes om

Jeg forstår ikke at ingen har sagt haps…

De er jo vanedannende

Næh, jeg fatter det heller ikke helt. Hun er så nem og sød at bo sammen med, kan gå med andre voksne og rare katte. Ikke lige med mindre børn, men ellers er hun bare en god kat.
VH
Susanne

Ja hun er smuk, og havde jeg ellers plads nok var hun flyttet ind her.

1 Synes om