Eventyret om en kat og et toilet

Jeg købte en Litter Kwitter kort efter vi besluttede os for at beholde Knirke. Jeg havde læst en del om den på nettet, og syntes faktisk det lød som en rigtigt god idé. Så ud og købe kattegrus der kan skylles ud i toilettet, så ikke jeg risikerer afløbet i forløbet. :tihi:

Knirke har taget rigtigt godt imod den, hun skulle lige vænne sig lidt til den nye, sært udformede kattebakke, men siden har der ikke været nogle signifikante problemer.

Jeg startede med at sætte den ved siden af toilettet, så hun vænnede sig til at det var der det skal foregå for fremtiden. Der havde jeg den stående et par dage, og syntes det gik så strygende, at jeg prøvede at sætte den fast på toilettet. Det syntes hun dog alligevel var for hurtigt, så efter en enkelt pølle deroppe lagde hun to under skabene på badeværelset, hvor hendes bakke stod til at starte med. Tilbage igen, Litter Kwitteren ned på gulvet, og så gik det hele fint igen.

Der stod den så en uges tid, før jeg prøvede at sætte den op på toilettet igen, og denne gang var der ingen problemer. Det var i sidste weekend den blev sat derop, og jeg venter nok en ekstra uge, før jeg går videre med næste skridt, bare for en sikkerheds skyld.

Konklusionen er indtil videre, at så længe det ikke går for hurtigt, så er det ikke et problem overhovedet at bruge den. Knirke har det fint med den, og det er efter min mening det vigtigste.

Her er linket til deres officielle hjemmeside, hvor I selv kan kigge mere: http://www.litterkwitter.com/

Billeder! :slight_smile:

Den går vist ikke, hvis man har otte katte og kun ét toilet :smiley:
Og hvad gør du, når du har gæster?

det lyder cool … og jeg er enig - billeder…

og gæster må da bare lære at tage den af og på :slight_smile: de kan lære at lukke dørene… så kan de også slå brædtet op gg

Ha nej, 8 katte om 1 toilet er nok lige i overkanten. :høhø:

Og gæsterne kan vel trænes til at tage den af og sætte den på igen, som Battlestar skrev :tihi: Det tager ikke mange sekunder at pille den af eller sætte den på igen, og jeg har allerede annonceret overfor de ugentlige rollespillere, at af hensyn til katten og min fæcesbakterieforskrækkelse er der nu vildt komplicerede regler for brug af vores toilet:

  1. Pil bakken af og sæt den på gulvet.
  2. Slå brættet ned og sæt dig/lyn ned og gør hvad du skal.
  3. Sæt bakken på igen.
  4. Skyl først derefter ud!

Indtil videre kan I få et billede af bakken alene, må lige se om jeg kan huske at have min telefon på mig i tilfælde af at hun finder på at benytte toilettet mens vi andre er vågne :tihi:

Fedt! Har også overvejet det!
Men er det nemt nok at tage bakken af og på??

[QUOTE=Annika;954405]Fedt! Har også overvejet det!
Men er det nemt nok at tage bakken af og på??[/QUOTE]

Det tager kun få sekunder. Der sidder fem clips i alt på den, 2 i hver side og 1 i enden. Når vi skal på toilettet løfter vi den lige op, evt med fingrene på de 4 i siderne, men det er hovedsaligt fordi den ene af dem har en tendens til at hoppe af ellers. Den sidder helt fint når den sidder på, det er kun når vi tager den af den ene clip driller lidt. Når så vi er færdige, sætter vi den bare på igen, lige ned over kummen, og der behøver vi ikke holde på clipsene.

Fedt! Ih jeg kunne virkelig godt tænke mig at prøve det!

Hvilket grus har du fundet, som godt kan skylles ud?

Og opdater gerne denne tråd med hvordan det går med det… Spændende projekt :slight_smile:

Cat’s Best Öko Plus. Det er ret godt, det støver næsten ikke overhovedet. Klumperne falder lidt fra hinanden, men det er stadig muligt at få det hele med op.

Her er i hvert fald indtil videre 2 billeder:

Badeværelset er blevet det nye hang out place:

Det her er indtil videre det nærmeste jeg er kommet på at se hende deroppe:

Ey, er hun egentlig ikke sølv? Sådan lige OT ud fra dit sidste billede :tihi:
(Hvis hun er så er hun sort sølv tortie makrel tabby harlekin :tihi: Muligvis bicolour )

Det kan du godt bilde mig ind, jeg ved intet om farver på katte :klapper:

Så bilder jeg dig det ind :stuck_out_tongue:
Ej, det er det at hun er hvid i bunden der hvor pelsen skiller, der får mig til at sige det, og når jeg også kigger på halen, er jeg endnu mere sikker på at hun er sølv.

Groft sagt, så er sort hendes grundfarve. Tortie betyder at hun også har røde pletter, sølv betyder at hun er hvid/lys i bunden, tabby at hun har striber, og makrel hvilken slags striber - og harlekin/bicolour hentyder til at hun har hvid på sig, og hvilken mængde af hvidt hun har :slight_smile:

Imponerende… Kan du også gøre det med Tiger? :tihi:

Men det er da lidt ligegyldigt om du ser hende bruge det, så længe hun rent faktisk bruger det? :stuck_out_tongue:

Ja da! Det kunne bare være lidt sjovt at snige et billede jeg kunne sætte herind, som dokumentation. Men I kan altid få et billede af den beskidte bakke hvis det er, det er i det mindste ikke et problem :klapper:

Hvordan går det med træningen?

[QUOTE=Ravn;955390]Imponerende… Kan du også gøre det med Tiger? :tihi:

Men det er da lidt ligegyldigt om du ser hende bruge det, så længe hun rent faktisk bruger det? :p[/QUOTE]

Det med farverne? det er jeg sikker på Eva kan :slight_smile: Jeg ved faktisk ikke hvad det hedder på Tiger, med den hvide plet på halsen, om det gør ham til bicolor eller det hedder noget bestemt når det er så lidt hvid :slight_smile:

Altså, han har også en hvid plet mellem bagbenene… :tihi:
Og hans pels er ikke helt sort, når man kigger på bunden af hårene.

[QUOTE=Ravn;971024]Altså, han har også en hvid plet mellem bagbenene… :tihi:
Og hans pels er ikke helt sort, når man kigger på bunden af hårene.[/QUOTE]

Tiger er sort med hvid :slight_smile:

Jeg må indrømme at jeg nok ikke lige har lyst til at dele toilet med min kat, heller ikke selvom jeg kun havde en, jeg ville ikke gide vaske brættet hver gang jeg skulle på toilet :slight_smile:

Personligt synes jeg det er mindre arbejde at tørre toiletbrættet over inden jeg sætter mig end at skulle skrubbe køkkenbordet grundigt og desinficere det hver gang jeg skal lave mad. Bakkepoter er ikke lige min idé om noget der hører til på et køkkenbord, men samtidig har jeg ingen illusioner om, at hun bliver nede når jeg ikke er i nærheden, hvis jeg beslutter hun ikke må være der. Selvfølgelig skal det stadig tørres af inden brug, når hun lærer at bruge toilettet, men der er immervæk noget af en forskel på at hun har gravet rundt i en bakke og været i kontakt med diverse efterladenskaber og så på at hun har siddet på et toiletbræt. Køkkenbordet er jo heller ikke det eneste sted hvor det ikke er så rart. Mit ansigt når vi putter f. eks… Det synes hun er evigt hyggeligt, så det skal hun have lov til, men jeg glæder mig til jeg slipper for at tænke på om hun har været på bakken for nyligt.

Det er i øvrigt ikke fordi vi har givet op der ikke er sket mere, vi havde bare lige en omgang dårlig mave vi lige ville være helt af med, før vi fortsatte til næste trin. Regner med at prøve at sætte den orange med hullet i i morgen og se, hvad hun siger til det.