Jeg kan kun huske at Andrea er født en søndag fordi det var den nat hvor man sku’ skifte fra sommertid til vintertid (det var dengang man stadig gjorde det i september og ikke som nu i oktober) - for det var nemlig lige præcis klokken tre som så var klokken to… at jeg ringede til den veninde der havde lovet at komme og babysitte Alex, at… “Nu var det nu” - og at hun så forresten sku’ huske at stille uret tilbage :klapper:
Jeg er født en mandag, hvilket jeg godt vidste da jeg for nyligt fik en til at undersøge det for mig. Jeg har så altid gerne ville have været født på en søndag, da søndagsbørn jo skulle have særlige evner
Mandagsbørn har fagert skind, tirsdagsbørn har kærligt sind, onsdagsbørn er født til smerte og ve, torsdagsbørn får meget at se, fredagsbørn får kærlighed og lykke, lørdagsbørn skal sorgen trykke, søndagsbørn skal leve længe, og al deres tid have nok af penge.
Anton er torsdagsbarn og Andrea er tirsdagsbarn … det sidste kunne jeg godt huske, for gik til kontrol hos jordemoderen om tirsdagen, men var jo nødt til at pjække den dag
Det kan min helt almindelige indbyggede digitale kalender i computeren nu også.
Jeg er født en onsdag
Nytårsaften år 1024 var f.eks. en fredag… nyttig viden!