Facebook-gruppen

@johnny har været så flink at monitorere vores FB-gruppe, selv om han ikke længere var admin. Det kan han ikke fortsætte med. Spørgsmålet er, hvad vi gør ved gruppen?

Egentlig har vi jo i flere år kun brugt den til at kommunikere via, når forum var nede. Det er forum aldrig, efter vi har fået Rune, så det behøver vi den ikke til mere. Der er jævnligt folk, der søger om medlemskab, men sikkert mest, fordi de ikke har sat sig ind i, hvad gruppen er beregnet til. Det hænder også, der kommer nogle opslag om forsvundne katte eller arrangementer.

Hvilket alt sammen er fint nok, men det kræver, at nogen administrerer det, og jeg har ikke overskud til det. Adgangen skal ikke være fri. Det har vi prøvet. Det duer ikke. Så anmodninger om medlemskab skal tjekkes, og de opslag, medlemmerne laver, skal godkendes (eller afvises).

Hvis ingen andre har mod på at påtage sig opgaven, synes jeg bare, vi skal lukke gruppen.

Lad mig slutte af med at sige 1000 tak til Johnny for at være der i baggrunden i al den tid.

For min skyld kan gruppen godt lukke. Jeg er slet ikke medlem :hoho:

1 Synes om

Lukket er en dårlig idé imo, da den er rar at have “just in case”

2 Synes om

Hvis ikke det er alt for svært, så kan jeg godt adminstrere den :blush:. Er alligevel dagligt på FB.

6 Synes om

Jeg kan god administrere den, tænker der kan lavet sprøgsmål der skal besvares for at blive medlem, bla hvad der navn er her på kg, å den den dermed kun er for medlemmern af KG

1 Synes om

Tak, Andrea. Det har jeg noteret. Nu ser vi lige, hvad diskussionen ender med, og hvordan vi forestiller os, den skal bruges. Og så finder vi ud af noget.

Det kunne være en idé. Skulle der være nogen, der ikke er medlem af KG, der anmoder om optagelse, kunne man have et standardsvar til dem: Du har anmodet om at blive medlem af Kattegales Facebook-gruppe. Gruppen er en lukket gruppe for medlemmer af vores webforum, som du finder her (link).

Noget i den stil? Jeg vil meget gerne være med til at sætte det op på en fornuftig måde, så det også er nemt at administrere. Jeg har bare ikke overskud til at administrere selv. Men bare vi er enige om en fælles måde at administrere på, vil det jo kun være en fordel, hvis der er mere end én administrator.

Det skal være nemt at administrere. Det skal bare være noget med at godkende eller alternativt sende brugeren en standardtekst om, hvor de kan finde forum.

Så lad os høre, hvad folk siger. Om der er andre idéer. Eller om der er flere, der har lyst til at melde sig som administrator.

4 Synes om

Jeg synes også gruppen er fin at have sådan just in case :slight_smile: Et standardsvar er bestemt en god ide :slight_smile:
Det er sådan set, hvad jeg har af mening om det :slight_smile:

1 Synes om

Jeg synes FB gruppen er rar at have hvis der går noget galt herinde

1 Synes om

Når jeg på et tidspunkt får tid, får jeg kigget på gruppen og får lige lavet nogle helt generelle retningslinjer. Og så kan jeg gøre @BAB og @Jeanette til administratorer, hvis tilbuddet stadig står ved magt :slight_smile:

Jeg vender tilbage.

2 Synes om

Nu har jeg været inde at fifle med FB-gruppen :slight_smile: Jeg har bl.a. gjort den til en lukket gruppe, og jeg har oprettet et spørgsmål, som folk skal svare på, dvs. angive brugernavn herfra, hvis de anmoder om medlemskab. Så det behøver administratorerne ikke engang at gøre.

Jeg har sendt en invitation til @Jeanette om at blive administrator. Det indebærer udelukkende at godkende medlemsanmodninger med gengkendelige medlemsnavne og godkende opslag. Jeg synes godt, vi stadig kan tillade frem- og efterlysninger og opslag om begivenheder, men det er nok ikke så interessant i en lukket gruppe.

@BAB, hvis du stadig kunne tænke dig at hjælpe også, så skal jeg bruge dit FB-navn. Du kan bare sende mig en pb, hvis du ikke vil skrive det her.

En ting kan jeg ikke gøre noget ved - jeg kan ikke skifte det grimme billede :slight_smile: Jeg ville have sat logoet herfra ind, men det har nogle forkerte dimensioner. Hvilket velsagtens er årsagen til, at ingen har gjort det allerede.

Så hvad siger I til, at vi får et helt nyt logo, som både passer til forum og FB? Vi kunne udskrive en lille konkurrence - eller måske bare høre @Juvena, om hun kunne tænke sig opgaven? Eller @HeroldDesign?

Hvad tænker I andre? Jeg opretter en ny tråd til det, tror jeg.

EDIT: Nyt logo-tråd

3 Synes om

god ide med et nyt logo

Svar gerne på logospørgsmålet i denne tråd

Andrea Luna Meyer :blush:

Er du medlem af FB-gruppen? Jeg kan ikke finde dig. Hvis ikke, kan du så ikke anmode om at blive medlem? Så kan Jeanette gøre dig til administrator, når hun godkender dig. Og så kan I jo lige snakke sammen om, hvad der evt. måtte være at snakke sammen om. Jeg håber virkelig ikke, det er andet end godkendelser eller afvisninger.

Lige ang logo skal nok hjælpe ( hvis det bliver aktuelt) men har bare ikke lige tid her og nu. + at folk må byde ind med ideer til design min kreativitet er pt. 0 :joy:

@galath så er @BAB medlem og gjort til administrator :slight_smile:

2 Synes om

Super :ok: Jeg er virkelig glad for, at I gider gøre det. Og jeg kan allerede fornemme, at du har masser af erfaring med den slags, Jeanette, så det kunne jo ikke være endt et bedre sted :slight_smile:

1 Synes om

Ja jeg har en del grupper, jeg styre og indrømmer de køres lidt hårdt, især acceptere jeg ikke køb og salg af dyr (med undtagelse af omplacering af voksne racekatte), da der så er stor risiko for at gruppen lukkes af facebook
Jeg må dog sige at jeg gerne sender folk en pb og fortæller hvorfor den afvises.

1 Synes om