Facebook "story" - ?

Er der ikke nogen herinde som er FB hajer og som kan forklare mig hvordan og ikke mindst hvad man skal bruge “stories” til på FB.

For mig virker det bare som et opslag, bare sådan lidt anderledes - men måske er det bare supergenialt eller??

Og ja jeg har min FB på engelsk, så ved desværre ikke hvad den feature hedder på dansk.

Det er vist et forsøg på at få lidt samme funktion som Snapchat …

1 Synes om

tænkte nok det var sådan noget, da de jo forsvinder igen.

Syntes det er noget unødvendigt eller er det bare mig?

1 Synes om

Helt enig. Men jeg er vist også bare gammel og umoderne. Har i øvrigt heller ikke snapchat. :hoho:

Jeg har heller aldrig kunnet gennemskue idéen. Men man skal så åbenbart kende Snapchat (det gør jeg ikke) for at forstå det, og så giver det jo slet ingen mening :roll_eyes:

1 Synes om

Det er også en feature på Instagram som de også ejer, tror det er faldet ind i kategorien af features de skal have, men som de færreste nok benytter… Tror de eneste jeg kan se der bruges det er dem der poster det samme på Instagram og Facebook :stuck_out_tongue:

1 Synes om

En story er blot et ekstra lag til opslag. Fordelen er dog, at stories forsvinder fra feedet, mens opslag jo skal slettes manuelt. :blush:

For private brugere kan det måske være lidt “ligegyldigt”, men som virksomhedsside er stories gode til at få et hurtigt (men relevant) budskab ud. Oftest uden at man skal indgå i en dialog, som der er “risiko” for på opslag.

Rækkevidden er også ganske fin ligesom, at man får mulighed for at lave meningsmålinger eller links til eksempelvis produkter eller begivenheder.

5 Synes om

Ah, ja, ind imellem er man jo tilbøjelig til at glemme, for hvis skyld FB i virkeligheden eksisterer :wink:

1 Synes om

det kræver jo bare, at folk ser de stories … jeg ser dem faktisk aldrig på facebok :s:

1 Synes om

Jeg bruger stories rigtig meget på IG, knap så meget på FB.

Det har du helt ret i. :+1:
Gennemsnitligt oplever jeg 2.200 unikke åbninger, og det er ganske ok for formatet, der jo ikke har samme delbare muligheder. Sjovt nok er det aldersgruppen 45-55, hvor stories især hitter.

Jeg ser dem også primært som et supplement til opslag. F.eks ved særlige åbningstider eller henvisning til events, hvor “væggen”/feedet ikke skal overfyldes.

Det var så mest set fra et virksomhedssynspunkt. Jeg er - privat - ikke så aktiv med opslag eller stories på de sociale medier. Jeg får vist en overdosis i mit arbejdsliv. :laughing: