Fældning i sommervarmen

Er jeres katte også begyndt at fælde mere igen, nu hvor det er blevet sommer-varmt?

Buster fælder igen, og det passer med at det er den sidste uges tid han er begyndt på det.
Jeg er nødt til at frisere ham 1-2 gange om dagen, præcis som når han fælder om foråret.
Jeg er fuldstændig sikker på at der ikke er sygdom blandet ind i det, for det er på ingen mååde en ekstrem fældning.

2 af mine er så filtrede, at jeg må klippe dem på hele kroppen.

De andre friserer jeg hele tiden - så meget fælder de;
men de var nu begyndt inden den voldsomme varme. :ventilator:

[quote=Mona Jensen;211714]2 af mine er så filtrede, at jeg må klippe dem på hele kroppen.

De andre friserer jeg hele tiden - så meget fælder de;
men de var nu begyndt inden den voldsomme varme. :ventilator:[/quote]

Tak for svaret…
Buster har fældet en smule hele tiden, synes bare det er blevet mere den sidste uge, godt og vel…
Men rart at høre at andre også har katte der “sommer-fælder”

Her har næsten alle bare fået så stor en pels, og pludselig er de bare begyndt at fælde, uha da, hår overalt.

Hilsen Lisbeth

Nej det er ikke galt…dog fælder Simba 2 ikke…han drysser :tihi:

Aha … det er derfor :rock:

Jeg var begyndt at undre mig over at de to B’er er begyndt at fælde voldsomt :argh: … synes ikke det står ligeså slemt til med de andre.

Samme her om sommeren :S

Tak… det er jo det Ting gør… drysser! :smiley:

Her fælder alt, hvad kan fælde!!!
Selv Aske den Skaldede er igang med at smide sine ca 2 - 3 cm “lange” hår…

Furminatoren er kommet frem fra sine gemmer… Leo var vist ved at lægge an til vinterpels - og hun døjer altså her i varmen, mindst lige så meget som Dise… Så jeg hiver dagligt bunker af underuld af dem :thumbup:

Leises pels har længe lignet noget, der enten var løgn eller sygdom.
Men her fornylig fik han en tur med rullekammen, og han kan IKKE lide det!
Til forskel fra de seneste par mdr, hvor jeg har måttet bruge stålbørste med dupper eller ligefrem Furminator (og DEN HADER han!), så kom der masser af bare med rullekammen, 3 kamme fulde!
Så jo, det er nu, at den resterende vinterpels virkelig bliver smidt!
Jeg skal nok høre Leises opdrættermor om, hvad hun har af erfaringer med både lang- og korthåredes fældningscyklus gennem året :ok:

Jep de fælder mere igen nu. særligt Zilaz min huskat, suk, sorte hår alle vejne.

:):slight_smile:

Silke fælder også heeeelt vildt - bare et enkelt strøg hen over ryggen på hende og jeg har til en lille blød pelspude til Rynke.

-høhø

Vi har dog fundet en dejlig løsning, som Silke elsker :

Jeg gør karten våd med lidt lunkent vand og børster hende flere gange dagligt - og det er hun vild med.

:wehu:

Har taget konsekvensen af Tings dryssen overalt… her til morgen er hun blevet vasket :slight_smile: Og render nu rundt og gør alle andre meget trætte!
Hun har det jo dejlgt køligt, så længe pelsen er våd :smiley:

Smutter over om et øjeblik og giver stakkels Dise samme omgang… tror hun foretrækker det fremfor min evindelige kæmmen og børsten :slight_smile:

Og har jeg tid ville Leo sikkert også sætte pris på en gennembrusning for lige at få taget noget af alt det der overflødige underuld…

Ork ja… jeg kan støvsuge og atter støvsuge - og børste… men et par timer efter ligger der igen pels over alt… suk… utroligt de snart har mere pels på kroppen… og det er på trods at brug af furminatoren mv…
Pels pels pels! Over alt! -surrender

daffy fælder osse helt vildt lige i øjeblikket, han har så osse en voldsom tyk pels. det er lidt trist at ha alle de hvide og grå kattehår overalt og bare man rører ved ham, så flyver det rundt med kattehår.
trixie derimod hun fælder stort set ikke.