Fældning

Her bliver også fældet i stor stil… Skal ha købt en børste til manden herhjemme, men aner ikke hvad for en jeg skal vælge…? :slight_smile:

Han er korthårskat…

Min sofa er efterhånden ved at være en stor hårdbold… også selvom jeg støvsuger og støvsuger…

os med langhårskatte (persere) har det fint…
silke har fældet de sidste par uger og jeg har en mistanke om hun er ved at lave ny race - perspynx… günther til gengæld fælder ikke spor, så han har nok besluttet sig til at vente til silke er færdig :slight_smile:

Her fælder de også meget nu og der bliver også kastet flere hårboller op lige for tiden.
Hilsen Lisbeth

Dejligt! Victor har vist overstået sin fældning nu, og nu er hans pels HELT glat og blød. Det føles sgu lækkert, og han er heldigvis kælesyg, så jeg får rigtig lov til at stryge ham hen ad ryggen en masse gange :stuck_out_tongue:

Min fælder ikke endnu - måske skyldes det alderen, han er 5 mdr…og er stadig lidt ‘vattot agtig’

Min overbo’s perser fælder ENORMT lige for tiden, og det gør deres huskat også. Men hun mener at det skydes at hun har fyret GODT op for varmen de seneste uger, og at rumtemperaturen hele Januar har været højere end i fx December, hvor termostaten kun stod på 3. Den står nu på max.

Jeg har også tre der fælder lige nu og når jeg er færdig med at frisere dem, så må jeg på mængde og vægten af ‘ulden’’ bedømme hvilken bunke der skal smides ud. Indtil nu har kattene overlevet :slight_smile:

Kan man tjene en skilling på ulden? :stuck_out_tongue:
Kan huske da jeg havde guldhamstere, der købte vi poser med uld til dem, som de kunne bruge som rede-materiale :slight_smile:
Findes der firmaer der er interesseret i at købe uld? :slight_smile:

Her fælder de ikke - Så vi er ude af fælde moden ihvertfald endnu :slight_smile:

[QUOTE=Maria-Amalie;542459]Her bliver også fældet i stor stil… Skal ha købt en børste til manden herhjemme, men aner ikke hvad for en jeg skal vælge…? :slight_smile:

Han er korthårskat…

Min sofa er efterhånden ved at være en stor hårdbold… også selvom jeg støvsuger og støvsuger…[/QUOTE]

Til korthårskatte er de orange gummi’børster’ med dutter (de er orange på den ene side, med dutterne, på oversiden er de sorte), som kan købes i de fleste dyrehandlere, super gode! Hvis katten fælder meget, så giver jeg dem først nogle store ture mod hårene, så det vælter af med løs pels, og derefter med hårene.

Tusinde tak :slight_smile: Har lige været oppe i min lokale dyrehandler, men næste gang jeg skal derop, må jeg lige huske at spørge efter sådan en :smiley:
Han elsker at blive redt med en kam, så mon ikke han ville synes at den orange gummi børste ville være et hit… :wink:

Mine er så småt gået i gang, :slight_smile:

Herhjemme fælder mine 5 burmesere også, Baloo er dog værst da han har den tykkeste pels. Til korthårskatte kan jeg klart anbefale en furmintator. For leden dag redte jeg så meget løs uld af Baloo at den var på størrelse med en stor valnød, efter at det var rullet hårdt sammen. Det synes jeg er pænt meget uld fra en korthårskat og han fælder stadig meget.

Og med denne tørre årstid vi har p.t. bliver hårene statisk elektriske og hænger fast alle vegne. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget, så det giver ekstra støvsugning og rengøring, hyppigere skiftning af sengetøj osv. så dermed større hygiejne :smiley: