Fantastisk godt projekt

Se her er der noget mange andre boligeforeninger kunne lære noget af.

Enig - små skridt ender i større - forhåbentligt

læste det godt i går. Det er dog ret skræmmende at der anslås til at være omkring 600.000 vilde katte i danmark i dag. Om jeg fatter hvorfor kommuner, foreninger og dyrlæger ikke går sammen om at få løst det her. Ja, det betyder også at der vil være mange katte som bliver nød til at blive aflivet, desværre. På den anden side kunne kommuner og boligselskaber (og lign) neutraliserer nogle af dem og genudsætte med foderværter til at holde mus og rotter nede i byer og landsbyer.

for 20 år siden kæmpede KV med efterladte sommerhus katte, fangede katte ind til neutralisering. Nu er problemet ikke mindre… det virker til at offentlighedens danmark har glemt kattene…

Det er ekstremt frustrerende at mange katteejere (særligt de unge i mit område) ikke ser deres katte som andet end “bare en kat”. Fordi katten bliver betragtet som dét “vildere” og tættere på Moder Natur end hunde, går folk ud fra at en kat sagtens kan gå fra hyggekat til vildkat og klare sig selv ude i naturen. Der er ekstremt mange vilde/ejerløse katte omkring min boligblok og sidste vinter var der et helt KULD af killinger, der strejfede rundt med andre hjemløse unge katte oppe ved vores Netto tidligt om morgenen. Jeg rendte ind i dem flere gange da jeg mødte på arbejde kl 5. Det er hjerteskærende at folk kan finde på at sætte hele kuld ud, når det er så koldt, fordi de går ud fra “jamen det skal jo nok gå” :mad: