Vil have lavet røde striber i mit hår som pt er farvet brunt.
Jeg har hørt at det skal afblejes (staves?), hvorefter det farves rødt, men hvordan præcist?
Skal man afbleje de steder, hvor der skal være striber, derefter skylle ud - som ved alle andre hårfarvninger - også tørre håret - hvorefter man kommer den røde hårfarve i og prøver så godt som muligt at ramme det afblejede hår?
Eller kan man når afblejningen har virket, “bare” smørre den røde hårfarve i, uden at skylle ud?
Synes frisøren er alt for dyr til det, og min fars kæreste kan godt farve håret, så vi skal bare lige vide hvordan man gør :høhø:
Du kan godt afblege de totter du vil have røde igen, men det skal gøres af to eller tre omgange, da en hjemme afblegning ikke kantage det. Håret bliver først løst helt ved roden, men rødligt i resten at totten. Anden gang du afbleger kan du være så heldig at farven går over og bliver gullig, det er et godt tegn for så skal du kun afblege en gang til.
Når du har afbleget så mange gange så har du måske fået noget på det andet hår, så skal det også farves.
Så kan du farve dine totet den farve du vil have, men de er nu så knas tørre at de ikke vil ligne det andet hår, sådan lidt mere trittende og kedeligt efter to vaske.
Det bliver hurtig en dyr omgang selv at rode med det. 3 * aflegning 2 * hårfarve hvad giver det… måske 350 kr. Så kan det næsten bedre betale sig at gå til frisør. Måske du kan slippe med 400 kr der.
Har tjekket priser ved et par frisører her i området, for farvning i mit hår, og da det er langt, koster det mellem 500 og 750 kr. :S Men det er jo så hvad det må koste for at få lidt “spræl” i håret…
Har tjekket priser ved et par frisører her i området, for farvning i mit hår, og da det er langt, koster det mellem 500 og 750 kr. :S Men det er jo så hvad det må koste for at få lidt “spræl” i håret…[/quote]
Det var billigt synes jeg
Fik farvet mørke striber i mit hår for et år siden eller sådan noget. Det gav jeg 1400,- for inkl. klipning.
Hehe… Jah Charlotte det gjorde jeg egentlig. Men nu du siger det så kan alle de afblegninger være så hårde mod håret at de falder af!
Det er ikke fordi det ikke kan lade sig gøre at gøre selv, men det er kæmpe arbejde. Men kan godt se at 1400 kr er meget at give for at få lidt farve i lokkerne
du kan godt gøre det selv. Men hvis du bruger hætte, så er det ikke så svært at ramme de samme totter, som du afblegede . Du skal skylle før du kommer noget andet i.
En hjemme afblegning kan sagtens klare at lave striberne lyse, de behøver ikke være helt hvide for at kunne farves røde.
Jeg laver som regel striber i min søsters hår som også er brunt, og der er det mere end rigeligt at afblege en enkelt gang med hjemme afblegning.
Men du skal huske at det ikke er sikkert dit hår holder på den røde farve. Det gjorde mit f.eks. ikke. OG så ender du altså med lyse striber og ikke røde.
uha et projekt - jeg har en gang ved frisøren fået renset farve af håret, det var mørkebrunt. det blev bleget 4 gange før vi nåede min almindelige leverpostej og håret var så porøst at jeg måtte drengeklippes. så har du langt hår så overvej det lige en ekstra gang, du risikere også at det blegede slet ikke bliver lyst men en underlig nuance af tisgult eller grønt.
hvad med lidt mørke striber for at give håret lidt spil!
skal også lige indskyde at frisøren bruger noget specielt til at rense farve af håret med
jeg ville vælge at lade frisøren gøre det hvis du har langt hår og så ofre det det koster…
for HVIS det nu går galt - og det kan det hurtigt gøre hvis dit hår viser sig ikke at kunne tåle blegningen - så må du bide i det sure æble og gå til frisøren alligevel,…
jeg er selv stor fan af hjemmefarvninger, MEN - når det gælder rensning og blegning, så er hjemmeprodukterne ekstremt hårde ved håret…