Farvespørgsmål

Sidder og skriver sammen med min ‘‘3. cousin’’ i Amerika … hun overvejer at anskaffe en killing efter en tortie og ejeren tror hankatten var rød.
Jeg har fortalt, at siden katten er fritgående, kan der være 5 fædre til kuldet … men nogen der har et bud på farven på far/fædre?

De mørke er så vidt jeg kan se, ikke tortie … (men det er svært at se … de er 5 dage gamle)

Hvis de 2 røde er piger, så er faderen rød :slight_smile: … derudover er det lidt svært at sige, hvilken farve han er … mest sandsyndlig nok sort/blå (med hvid og/eller tabby)

1 Synes om

Men kan en rød hankat lave alle 5 killinger?

Nej for så ville hunkillinger være tortie eller røde…

Mit bud er at far er blå eller sort med hvid og de røde er drenge

1 Synes om

Det var også det jeg troede :blush:
Tak for svar … jeg ved overhoved ikke, om der er blevet kigget efter køn, eller om ejeren har forstand på det :rolleyes2:

Ja, hvis moderen ikke var tortie så kunne han … så vil de alle være drenge :wink: … men nu hun er tortie så er det et nej :stuck_out_tongue: … UPS tanketorsk … selvf. kan han ikke det når der er 2 røde … DOH

1 Synes om

Okay … det er jo ikke fordi det er SÅ vigtigt, men jeg prøvede at forklare hende ang, pelslængden, at bare fordi mor er lidt pjusket (ikke rigtig langhåret), er der ingen garanti for pjuskede killinger, hvis far ikke bærer langhårsgen :rolleyes2:
Her er mormis:

1 Synes om

Er hun blåtortie? … Jeg syntes nemlig, at killingerne ser blå og creme ud … men billeder snyder bare så meget.
Alle killingerne ser almindelig korthåret ud … ikke noget fluff der :wink:

Det ser sådan ud … men jeg ved ikke mere og har kun fået de to billeder.
Hendes datter er allergisk over for katte, men mener, hun bedre kan tåle langhårskatte, end korthårskatte … så derfor kom vi ind på det med pelslængden.

Hvis alle 5 killinger er drenge, så kan hankatten være sort eller rød (eller hvid osv …); eller der kan være flere fædre, som kan være røde, sorte osv.

Når der er rødt i spil, så er killingernes køn en vigtig information i faderskabssager.

1 Synes om

Og den information har jeg desværre ikke :upside_down_face:

Hun minder faktisk en del om Andreas (@BAB) Bounty, både i farve og pelslængde:

Moren er altså ikke mere langhåret og pjusket, end Chili er. Og jeg er ret sikker på, hun er korthåret :wink: Jeg synes også, hun ser ud til at være blåtortie, og at killingerne ser ud til at være blå og creme.

1 Synes om

Mor er blåtortie med hvidt, og korthåret. Killingerne ligner absolut ikke noget, der bliver langhåret. Eftersom alle killingerne er fortyndede, så har farmis nok selv været blå eller creme, og umiddelbart ser ingen af dem tabby ud, så han har nok også været ensfarvet.

En rød/creme hankat kan sagtens have lavet kuldet, hvis de tre blå er drenge, og ellers ikke :slight_smile:

Det er i øvrigt ikke standard, at der er 2 fædre til et kuld, og 5 ville være voldsomt usandsynligt :slight_smile:

1 Synes om