Faste og narkose

Luka min skønne dreng - skal kastreres i morgen …

Skal jeg tage maden fra ham ???

Vandet bliver stående, hvis det er ok :slight_smile:

Ja, han skal faste fra midnat - og må gerne få vand :slight_smile:

Her tager jeg altid maden fra dem, ca. 12 timer før

Killinger skal ikke faste mere end 4 timer - voksne fra midnat. Vand ad libitum

Jeg faster ca. 2-4 timer før til voksne og killinger.

vandfaster ikke andet fra jeg kører hjemmefra, og kommer til dyrlægen ca. 30 min…

MEN det skader ikke at lade en voksen faste eks. fra midnat, men 12 timer som en skriver er slet slet ikke nødvendigt.

Hilsen Heidi

[QUOTE=Con Meo;767824]Jeg faster ca. 2-4 timer før til voksne og killinger.

vandfaster ikke andet fra jeg kører hjemmefra, og kommer til dyrlægen ca. 30 min…

MEN det skader ikke at lade en voksen faste eks. fra midnat, men 12 timer som en skriver er slet slet ikke nødvendigt.

Hilsen Heidi[/QUOTE]
Ville ha svaret dig på din sms…men lettere at være enig med Heidi. Vi faster ikke længe her i huset, og har kun gode erfaringer med det. Pga blodsukkeret ikke når at falde for meget, er katten efter min erfaring hurtig frisk igen. Så faste i 4-5 timer.

Øj I siger noget forskelligt :slight_smile:

Luka er lige om snart 6 mdr - så han er en stor killing :slight_smile:

Tænkte du nok ikke havde tid, derfor jeg spurgte herinde :slight_smile:

Tullen var 5 mdr da hun blev neutraliseret. Jeg spurgte Raiku, vores dyrlæge, specifikt, og hun sagde at den alder var det samme fastetid som voksne katte. Jeg plejer at regne ca 6 timer tilbage fra det tidspunkt, hvor de skal være hos dyrlægen, og fjerne maden der. Om nødvendigt sætte et vækkeur til at ringe kl. kvalme :besvimer: Mennesker skal faste 8 timer før narkose, kattes fordøjelse er meget hurtigere. Så 6 timer må være mere end nok. Vand har ingen nogensinde bedt mig fjerne, så det gør jeg ikke :slight_smile:

Hvis det er en killing, faster jeg heller ikke fra midnat.
Jeg lader tørfoder stå fremme og undlader at give morgenmad.

Uanset hvad du gør, så skal du huske at gøre dyrlægen opmærksom på, hvad du har gjort.

Tak allesammen :slight_smile:

Og du har ret Vivi . - Jeg skal nok give dyrlæge besked om hvordan jeg har gjort :slight_smile:

Mine killinger faster ikke - I nogle tilfælde heller ikke de voksne og det har aldrig givet problemer.
Jeg har selvfølgelig gjort dyrlægen opmærksom på det og hun har altid svaret, at det faktisk ikke betyder noget, for kattes lukkemekanisme til luftrøret er så sensibel, at den reagerer selv under dyb narkose.

Det er da også min erfaring, at jo kortere fastetid des bedre opvågning.

PS: Ved akutoperationer faster katten jo heller ikke.