Faste ved kastration? Husker ikke helt

Otis skal til dyrlæge og kastreres og øremærkes i morgen. Jeg har glemt, hvad dyrlægen sagde omkring faste.

  • Kan det ikke passe, han bare skal faste fra i aften - men godt må drikke vand??? Han skal være der kl 20.00 ( ups, kl 8 :smiley: ) i morgen tidlig.

  • Plejer i at lukke den fastende kat inde eller fjerne alle madskåle??? Det bliver Casper der kommer til at høre på Otis mijauven ( når han lukkes væk fra de andre ), da jeg jo arbejder nat.

Jeg mener at min skulle faste fra 20.00 og hun skulle til dyrlægen kl 8.00. Kan desværre ikke huske med hensyn til vand.

Kl. 20.00 i morgen tidlig :smiley:

Nå men, hvis mine skal afsted, så fjerner jeg alle madskåle når jeg går i seng, og lader kun vand stå. Mener det plejer at være 8 timers faste.
Held og lykke med drengen :slight_smile:

En misling skal IKKE faste mere end 4-5 timer…stofskiftet er et andet end ved en voksen kat.
Det er en dyb misforståelse vore dyr faster i 12 timer…en voksen kat ville jeg aldrig faste mere end 8-9 timer MAX.
OG vand lader du stå til banditten -høhø
Pøj pøj med det hele -jegkrydser
Vet med at hente ham til lige inden dyrlægen lukker…efetr devisen sker der noget ER han ved dyrlægen -thumbs

Mikkel skulle faste fra vi gik i seng (omkring kl 22-23)… Vand måtte han gerne få… Han var i øvrigt 4½ måned…

Denise… Ja, jeg må vist være træt… Vender om på dage, datoer, klokkeslet og har tilmed været i forkert årstal, siden jeg kom på nathold. He he…

Tak for alle jeres svar…

Fjerner madskålene, tror jeg.

Det er nok rigtigt som Brita skriver, hvis det er en killing så ikke så lang tid, som når vi faster voksne katte. Men det er selvfølgelig svært lige at nøjes med 4-5 timer hvis det er midt om natten.
Men hovedsagen er i hvert fald at der er vand så.

Killinger skal som Brita skriver faste meget kortere tid- voksne fra omkring midnat.
Vand hele tiden - tilsæt lidt druesukker - det holder blodsukkeret i balance.

Haqvde skrevet et svar, men så ringede fonen og så gik der så llang tid puteren gik ud.
NÅ men…NÅR vi går i seng fjerner jeg de store skåle med tørkost og stiller den kvantum vådfoder måske med lidt tørkost let drysset hen over…frem… altafhængig af hvor mange der skal neutraliseres næste dag. Klokken 3-4 stykker står jeg op og ser om alt er spist og det er det som regl, og så går jeg i seng igen…men lader vand stå fremme…så er de som de skal være uden at være alt for sultne NÅR vi kører over til mine dyrlæger klokken 8.
Når de hentes hjem igen er det først lige før dyrlægerne lukker…efter devisen, at sker der noget uforudset SÅ ER de hos dyrlægen.
Hjemme igen kommer de ind på det lune badeværelsesgulv og med tæpper på og igen vådfoder og IKKE tørkost. En pille kan nemt side fast i det forkerte “rør” hvis man stadig er lidt tummelumsk.
NÅR de ser normale ud i deres øjne OG adfærd kommer skålene med tørkosten frem igen.
Og det plejer at være ved 19-tiden, somme tider før.
Det er forøvrigt forbavsende hvor hurtige mislingerne er ovenpå igen og hvad de kan…efter min mening lidt for kvikke af og til.
Brita -høhø