Fastfood/Junkfood

Om Lørdagen kører vi tit op på vores yndlings pizzaria, hvor Mogens får en pizza og jeg får en durum med kylling.
Knus Elin

Jeg er ikke så vild med hverken fast /junkfood :S… Men hvis det skal være kan jeg godt spise en ribbensandwich , det skal så helst være være fra det samme sted , hvor ribbenstegen ikke er så fed og den er altid ens :)… Til frokost er det heller ikke i vejen med en pizza :thumbup:

Jeg spiser ikke ret tit hverken pølser, burgere eller fiturestegt mad. Står den på fastfood her i huset, er det Kinesisk, eller en lækker sandwich med kylling og bacon.

Da min mand er driftchef hos MCc Donald´s Danmarks hovedkontor, kan vi i princippet spise gratis Mc-mad…og det sker da også jævnligt, men jeg får altid en af deres salater.

Vi spiser ind i mellem pizza, for vi er jo så heldige at kunne få Danmarks bedste pizzaer her i Vejen :wink: Jeg har faktisk hørt flere omtale dem sådan, også nogle fra andre byer!

Meget sjældent sker det, at vi er på McDonalds eller Burgerking eller spiser andet i den stil, det er som regel kun, hvis vi er ude at køre langt og bliver sultne.

Burgere laver vi helst selv, de bliver 100 gange bedre end nogen, der kan købes! Pølser spiser vi heller ikke ret mange af, dog er der én af Flemmings kolleger, der selv laver pølser, og så køber vi ind i mellem nogle af hans, som er rigtig gode.

Men hvis vi er hjemme og ikke selv gider lave mad, så ender det altid med pizza!

Hvor dejligt :thumbup:

Glæder mig til at møde dig en dag :slight_smile:

Jeg er meget glad for burger, pommes frites samt franske hotdogs
Men man bliver jo så forfærdeligt tyk af den slags, så har skåret det ned til 1-2 gange om måneden, specielt efter en super hård arbejdsweekend eller noget i den dur.

De er ikkeså tit vi spiser fastfood. Jo måske en durum en gang imellem. Men oftest foretrækker jeg en pastasalat med kylling fra French Chicken :savle:
Fastfood er alt det usunde take-away :ok:

Jeg kan godt lide fastfood (pizza, fritter, franske hotdogs osv.) men jeg prøver at begrænse det. :slight_smile: Spiser ikke så tit pommes frites, og de franske hotdogs spiser jeg kun, hvis vi er ude og køre langt og ikke selv har noget spiseligt med. Selv der vil jeg faktisk hellere være sulten end spise en fransk. :slight_smile:
Pizza spiser vi altid, hvis jeg har nogle veninder på besøg, eller hvis jeg er på besøg hos nogen. Det er så nemt at lave, og så er de altid hjemmelavede, så man kan bestemme, hvad man vil have på. :savle:
Når vi engang imellem bestiller mad fra den lokale kinesergrill, får jeg altid en sandwich med skinke, ost, tomat, salat, agurk og dressing - masser af det. :savle:

vi arbejder for meget til at vi gider at lave mad så just eat er vores ven…

jeg spiser dog sjældent andet end salater/bagt kartoffel med skinke så det er ikke fordi det er ekstremt syndigt, men når valget står mellem at lave mad og tage til spinning og så lade manden klare det med mad hvis han vil have det hjemmelavet - der er valget let :slight_smile:

jeg går ikke ret meget op i mad som sådan - det skal bare ikke være pumpet med kalorier… så jeg laver hellere en skyr-smoothie end jeg spiser en pizza :slight_smile: for det tager kun 2 min, så det er ikke madlavning i min terminologi :slight_smile:

Som Anne, er jeg ret svær at lave mad til…

Jeg er multiallergiker, og pissekræsen.

Jeg ville gerne kunne æde mere take-away og junk-food, for så slap jeg for at lave mad, men det er så svært at finde noget jeg kan tåle/lide…

Det eneste sted vi nogenlunde risikofrit kan spise er macD, for jeg er heldigvis ikke allergisk overfor pap og selvdød rotte…

I mange år, var jeg typen der lavede alt selv fra bunden i køkkenet, fordi jeg simpelthen elskede at “nusse” rundt med det.

Nu hvor kroppen ikke er så god mere, er jeg begyndt at bruge en del halvfabrikata, og er faktisk imponeret over at meget af det er ret godt.

F.eks. bearnaise-sauce. Før lavede jeg det selv helt fra bunden, men jeg er faldet over et mærke der smager så godt at jeg ikke gider at stå med bøvlet selv.
Ovenikøbet er det et billigt mærke. Jeg har prøvet knors, men det smager jo bare af persillesovs med sukker i, og det er bare ikke godt nok…

Vi får tit pizza og burgere og lignende som vi selv laver, for så kan vi få det som vi vil have det, og så kan man faktisk gøre det nogenlunde sundt…

Nej jeg er lige som “vokset” fra det - MCd smager mig fx ikke rigtig mere.