Februars tanker

i det mindste kan vi da se frem til at denne lange dag slutter med kage :slight_smile:
Havde i går endelig haft en aften, hvor jeg med ryggen kunne stå i køkkenet længe nok til at røremaskinen kunne køre en kage sammen :slight_smile: Forsinket fødselsdagskage er altid godt på de lange torsdage :slight_smile:

Ease har jo slået mine Da Birder ihjel. Det gik ganske hurtigt. Han er jo en stor og farligt tigermis! :tihi: Jeg ledte efter nye Da Birder, men med tanke på hvor hurtigt de dør, endte jeg faktisk med at købe nogle helt vildt billige nogle på Zooplus. Og BEGGE katte elsker dem. Stangen er dog ikke så stabil som på Da Birden. Der er 3 forskellige dimser med. Og favoritten (som jeg troede ville være almindelige fjer, men faktisk er den falske fjer) er så GOD, så selv gamle gamle Balloo går helt amok :hjerte: Jeg ved ikke hvor længe de holder, men til den pris, er det ligemeget. Og kattene er VILDE med dem. Og det er jo faktisk det vigtigste. Katte der leger, er glade katte :hjerte:

Min mand og min far er taget på shopping, mens jeg tager mig kærligt af børn og katte her hjemme og leder shoppingslaget over telefonen. F.eks. når Maxizoo skal tømmes for gode tilbud på vådkost.

Jeg er lige kommet hjem fra Maxi Zoo i Næstved og da jeg ikke havde voldsomt mange penge at bruge af, blev det ‘‘kun’’ til vådfoder for lige knapt 300 kr.
Da Miden er begyndt (i alder af 9 år) at spise en smule vådfoder, købte jeg noget seniorfoder fra RC til ham … han er ikke voldsomt imponeret, skulle jeg hilse og sige, men de andre æder det gerne, så det går heldigvis ikke til spilde :wink:
Alt andet blev købt med Bølle-Bjørn i tankerne, da han næsten udelukkende spiser vådfoder (grundet den sk*de inflammation i mundhulen) og der gik jeg benhårdt efter højt indhold af protein … har åbnet den første dåse fra Real Nature, noget med laks (det lugter rent faktisk af fisk), og det er i den grad godkendt :ok:

[QUOTE=Skattekat;1303812]Jeg er lige kommet hjem fra Maxi Zoo i Næstved og da jeg ikke havde voldsomt mange penge at bruge af, blev det ‘‘kun’’ til vådfoder for lige knapt 300 kr.
Da Miden er begyndt (i alder af 9 år) at spise en smule vådfoder, købte jeg noget seniorfoder fra RC til ham … han er ikke voldsomt imponeret, skulle jeg hilse og sige, men de andre æder det gerne, så det går heldigvis ikke til spilde :wink:
Alt andet blev købt med Bølle-Bjørn i tankerne, da han næsten udelukkende spiser vådfoder (grundet den sk*de inflammation i mundhulen) og der gik jeg benhårdt efter højt indhold af protein … har åbnet den første dåse fra Real Nature, noget med laks (det lugter rent faktisk af fisk), og det er i den grad godkendt :ok:[/QUOTE]

Jeg benyttede mig også af muligheden for at kattene kan afprøve noget nyt til billige penge, så jeg fik min mand til at købe ind for lidt over 1000 kr og har nu fyldt kælderhylderne med Select Gold, Moments, Real Nature, ProPlan og Premiere.
Jeg er spændt på hvad missedyrene siger til det. :slight_smile:

[QUOTE=Marianne;1303797]Ease har jo slået mine Da Birder ihjel. Det gik ganske hurtigt. Han er jo en stor og farligt tigermis! :tihi: Jeg ledte efter nye Da Birder, men med tanke på hvor hurtigt de dør, endte jeg faktisk med at købe nogle helt vildt billige nogle på Zooplus. Og BEGGE katte elsker dem. Stangen er dog ikke så stabil som på Da Birden. Der er 3 forskellige dimser med. Og favoritten (som jeg troede ville være almindelige fjer, men faktisk er den falske fjer) er så GOD, så selv gamle gamle Balloo går helt amok :hjerte: Jeg ved ikke hvor længe de holder, men til den pris, er det ligemeget. Og kattene er VILDE med dem. Og det er jo faktisk det vigtigste. Katte der leger, er glade katte :hjerte:

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katzenspielzeug/spielangeln/spielangeln_mit_feder/515729[/QUOTE]

Ikke for at være killjoy, men her i huset er fjerdimsen ødelagt efter 5-10 min leg. :wink: Synes de er elendige ift de ægte.
Men man kan heldigvis lime dem sammen igen. :wink:

[QUOTE=Diana F;1303820]Ikke for at være killjoy, men her i huset er fjerdimsen ødelagt efter 5-10 min leg. :wink: Synes de er elendige ift de ægte.
Men man kan heldigvis lime dem sammen igen. ;)[/QUOTE]
Det er så godt nok denne her Katzenangel Bird günstig kaufen | zooplus jeg har købt (af flere omgange) til mine katte, og jeg starter altid med at dryppe ekstra lim ned i plastikhætten der holder på fjerene, inden de tages i brug :wink:

[QUOTE=Diana F;1303820]Ikke for at være killjoy, men her i huset er fjerdimsen ødelagt efter 5-10 min leg. :wink: Synes de er elendige ift de ægte.
Men man kan heldigvis lime dem sammen igen. ;)[/QUOTE]

Her har de holdt til et utal af kampe siden mandag, så indtil videre er jeg tilfreds :slight_smile: Jeg skriver jo også at kvaliteten ikke kan sammenlignes med Da Birden, men jeg har ikke økonomi til at købe legetøj, der (ifølge en vis fire benet skid :tihi:) mener, at legeøjet skal dø hurtigere end hurtigt. Han har dræbt både fjer, snor og gjort et eller andet ved stangen, da han flygtede med det hele. Nu må jeg se hvor længe de holder. Og dør de hurtigt kan jeg leve med det - og det kan min økonomi også :slight_smile:

Jeg er enig :slight_smile: Man kan godt mærke kvaliteten ikke er den samme, men når tingen alligevel dør af ingenting, så er de billige bedre i længden.

Her bestemmer Muffe, hvor længe vi leger… Får han først fat, så dør legetøjet. DaBird, kopier, you name it… 5-10 min holdbarhed sammen med Mufmuf…

Godt, så. Fritzz har lige stjålet mine popcorn!

Hans bror er også vild med popcorn… Og Chips. Kan aldrig have det i fred :tihi:

Skal vi ikke tage en overnatning i Berlin? sagde hun…
Nu vi ikke har kat med, kan vi bo på dejlige hoteller! sagde hun…
Vi må finde et med parkering, hvis vi skal ind til byen og de gode restauranter! sagde hun…

Nah… vi behøver ikke bo i bymidten, når vi alligevel skal hjem næste morgen! sagde hun…
Et hotel med WiFi, morgenmad, og parkering i Kreuzberg, så er det let at komme ud af byen i morgen! sagde hun…

Hilsen Ann - der lige nu sidder på et Youth Hostel på fjerde sal i en baggård til en baggård, og ikke rigtig aner om bilen også står på den underlige dele-p-plads vi satte den på, efter at have ledt efter p-plads i næsten en halv time…

Men jo… hyggeligt er her da :rock:

Hvis altså vi lige overser den der tydeligt skiltede thai-massage-klinik på førstesalen :lol:

[QUOTE=Ann K;1303833]Skal vi ikke tage en overnatning i Berlin? sagde hun…
Nu vi ikke har kat med, kan vi bo på dejlige hoteller! sagde hun…
[/QUOTE]

Efterlod I hende den knibske i Krakow?

Yup… Samorn inviterede hende hjem og se Frimærkesamlingen :wink:

Der er ikke meget der sådan kan gøre mig tvær men når den sidste mælk på mystisk vis er fordampet i løbet af natten og jeg ikke har til min morgenkaffe kan jeg altså godt blive lidt grumpy.
Må men hvad findes i husholdningen der kan bruges som substitut? Tjoooo når killinger kan drikke KMR så kan jeg vel også bruge en slant i kaffen :? NEJ! det er beregnet til kat og KUN til kat! Kæææææft det smager skidt. :dokdok: men det var et forsøg værd :smiley:

[QUOTE=DK Sugieh;1303848]Der er ikke meget der sådan kan gøre mig tvær men når den sidste mælk på mystisk vis er fordampet i løbet af natten og jeg ikke har til min morgenkaffe kan jeg altså godt blive lidt grumpy.
Må men hvad findes i husholdningen der kan bruges som substitut? Tjoooo når killinger kan drikke KMR så kan jeg vel også bruge en slant i kaffen :? NEJ! det er beregnet til kat og KUN til kat! Kæææææft det smager skidt. :dokdok: men det var et forsøg værd :D[/QUOTE]

Jeg hørte på tv om én, der havde været i samme situation. Ingen mælk - og kaffe kan ikke drikkes uden. Hun valgte så at spæde op med den flødebaserede Baileys i stedet. Må jeg foreslå det som et sandsynligvis noget mere smagfuldt alternativ :høhø:

[QUOTE=Lykke;1303830]Jeg er enig :slight_smile: Man kan godt mærke kvaliteten ikke er den samme, men når tingen alligevel dør af ingenting, så er de billige bedre i længden.

Her bestemmer Muffe, hvor længe vi leger… Får han først fat, så dør legetøjet. DaBird, kopier, you name it… 5-10 min holdbarhed sammen med Mufmuf…[/QUOTE]

Jeg har også altid været tilhænger af kopierne, for det var heller ingen sag for mine at splitte en DaBird ad. Når jeg skriver “var”, er det, fordi det nok især var rovkatten Magic. Fik han først fat iden, kunne man høre, hvordan fjerene splintrede og knækkede i gabet på ham. Han var - og er stadig - lidt frygtindgydende på den måde. Jeg har stadig et helt bundt af kopierne fra hans tid, for med de andre holder de længere :slight_smile:

Det smager nemlig ræddi godt :smiley: Men før middag med en arbejdsdag forude tør jeg ikke tager chancen for en er sjældent nok :stuck_out_tongue:

Så blev der booket hotelværelser til dette års WS i Holland :rock:
Så krydser vi for en kvalificering til lilleStella :smiley:

Og den lille søde uskyldige Mimi sagde ok. :klapper: