Se her, Jim. Var det ikke sådan én, du havde taget et billede af på et tidspunkt?
jow da…har faktisk 50-60 mindre go’e…så i øvrigt en meget stor spurvehøg eller en tårnfalk i går en ca 300 m væk, …så ikke sikker på hvad det var
Spørg evt. på fugleognatur? ![]()
altså, lyset kan snyde, men aftegninger og farver minder i mine øjne mere om tårnfalk end spurvehøg…jeg ved 100% at spurvehøgen er her…tårnfalken er det mange år siden jeg har set…og sæføli snuppede jeg et billede …kunne være sjovt at få en af jægerne på…de kan jo kende shilluetterne …burde kunne …
spurvehøgens aftegninger til sammenligning…har den desvære ikke i flugt
[QUOTE=Jim;1303632]altså, lyset kan snyde, men aftegninger og farver minder i mine øjne mere om tårnfalk end spurvehøg…jeg ved 100% at spurvehøgen er her…tårnfalken er det mange år siden jeg har set…og sæføli snuppede jeg et billede …kunne være sjovt at få en af jægerne på…de kan jo kende shilluetterne …burde kunne …
spurvehøgens aftegninger til sammenligning…har den desvære ikke i flugt[/QUOTE]
Min far havde en udstoppet tårnfalk, som jeg voksede op sammen med. Jeg synes ikke, det øverste billede ligner sådan en. Den er for lys på undersiden, vil jeg hævde.
Nå, det der sygdom holder ved.
I går ved vagtlægen da temperaturen rundede 39 grader. Hunsagde virus, men infektionstallene lå lige på grænsen.
Kontaktede diabetesafdelingen i formiddags, min sygeplejerske spurgte om jeg spurgte til en indlæggelse, og det måtte jeg sige at jeg nok gjorde, for synes godt nok det var utrygt at være alene. Har slet ikke kunnet slappe af, da jeg hele tiden skulle være OBS på blodsukker mm. Lægerne derinde mente at det lød rimeligt men de måtte ikke indlægge udenhenvisning fra egen læge.
Så til egen læge, som sagde influenza, hun lavede en henvisning til sygehuset, hvor jeg er nu.
Lægen herinde siger at det ikke virker til at være influenza, men nu bliver jeg tjekket, og bliver formentlig herinde i nat.
Temperaturen er heldigvis faldet men fryser hhv sveder som om jeg havde høj feber.
Nu venter jeg på hvad prøverne siger, og så kan jeg slappe af og givemig selv lov til at være syg mens jeg er her.
Og Buster er der styr på, en overbo har nøgle, og tager sig af ham i aften og i morgen tidlig (hatten af for det, da hun skal med bussen halv seks) Og Buster elsker hende, så det er ikke noget problem.
[QUOTE=Ann K;1303579]Mimi for pokker!!!
Det er IKKE parring at lade Samorn bide i nakken og derefter tampe løs på hans mave fordi du ruller om på ryggen…
Og det fører da slet ingen steder hen, når du nu begynder at lege med din IKEAmus!!! Heller ikke selv om du gerne deler den med ham…
Mage til infernalsk knipsk stykke fruentimmer skal man dælme lede længe efter!!![/QUOTE]
Hun er da bare sin fars datter! :engel2:
:klapper: :klapper: :klapper: :klapper: :klapper:
jamen jeg er absolut ikke sikker…men den er større end den spurvehøg der er her pt, og så har den det sorte halebånd der er et af kendetegnene ved tårnfalken
musvåge er det ikke…for der er vingeformen helt anderledes
kunne være en stor hun spurvehøg…men passer ikke med farverne synes jeg …
men lad os få en af jægerne på …
[QUOTE=louiseogbuster;1303636]Nå, det der sygdom holder ved.
I går ved vagtlægen da temperaturen rundede 39 grader. Hunsagde virus, men infektionstallene lå lige på grænsen.
Kontaktede diabetesafdelingen i formiddags, min sygeplejerske spurgte om jeg spurgte til en indlæggelse, og det måtte jeg sige at jeg nok gjorde, for synes godt nok det var utrygt at være alene. Har slet ikke kunnet slappe af, da jeg hele tiden skulle være OBS på blodsukker mm. Lægerne derinde mente at det lød rimeligt men de måtte ikke indlægge udenhenvisning fra egen læge.
Så til egen læge, som sagde influenza, hun lavede en henvisning til sygehuset, hvor jeg er nu.
Lægen herinde siger at det ikke virker til at være influenza, men nu bliver jeg tjekket, og bliver formentlig herinde i nat.
Temperaturen er heldigvis faldet men fryser hhv sveder som om jeg havde høj feber.
Nu venter jeg på hvad prøverne siger, og så kan jeg slappe af og givemig selv lov til at være syg mens jeg er her.
Og Buster er der styr på, en overbo har nøgle, og tager sig af ham i aften og i morgen tidlig (hatten af for det, da hun skal med bussen halv seks) Og Buster elsker hende, så det er ikke noget problem.[/QUOTE]
God bedring, Louise. Jeg håber, de finder ud af, hvad det er. Men godt, det ikke var noget problem at blive indlagt, og at du nu er i gode hænder :trøste:
[QUOTE=louiseogbuster;1303636]Nå, det der sygdom holder ved.
Og Buster er der styr på, en overbo har nøgle, og tager sig af ham i aften og i morgen tidlig (hatten af for det, da hun skal med bussen halv seks) Og Buster elsker hende, så det er ikke noget problem.[/QUOTE]
Rigtig god bedring med dig :trøste:
Uldgarn:argh:
[QUOTE=galath;1303614]Se her, Jim. Var det ikke sådan én, du havde taget et billede af på et tidspunkt?
sjovt nok er området her ikke på kortet …her var mindst 3 ynglepar sidst år, jeg ved med ret lille margen hvor 2 af rederne var, det ene sted er pt. til salg som byggegrund, det andet ret ufremkommeligt ved et vådområde
[QUOTE=Jim;1303643]jamen jeg er absolut ikke sikker…men den er større end den spurvehøg der er her pt, og så har den det sorte halebånd der er et af kendetegnene ved tårnfalken
musvåge er det ikke…for der er vingeformen helt anderledes
kunne være en stor hun spurvehøg…men passer ikke med farverne synes jeg …
men lad os få en af jægerne på …[/QUOTE]
spurvehøgen har ikke pletter på den måde under vingerne - der sidder det mere i striber.
I hvert fald på alle de jeg har set og kan finde billeder af ![]()
Jeg kom mere til at tænke på duehøgen, da jeg så de vinger, men omvendt, så synes jeg faktisk slet ikke den ligner en høg…
Silhouetter er lidt “farligt” at prøve at bestemme dem på - for mange ligner lidt hinanden i silhouet ![]()
tror lige jeg må hjem i min mappe og kigge, hvor jeg har rovfuglene samlet med billeder og tegninger af rovfuglenes vinger og tegninger. ![]()
For den rødlige krop og så de helt lyse vinger med spredte pletter er ret karakteristisk tegning og har jeg set før et sted - kan bare ikke komme på, hvad pokker det er for en! ![]()
Jim umiddelbart siger de pletter på vingerne, at det må være en falk - især når man så kigger på hovedet og næbet og halefjerene.
en lidt atypisk plettet tårnfalk er mit bedste bud, især når jeg sammenligner med de her billeder:
Tydeligt en han med det grå hoved - og nok derfor han har det flotte kraftigt farvede bryst ![]()
En flot fugl! ![]()
Han ligner næsten en “lille tårnfalk” med den flotte røde farve på brystet, men den huserer kun nede ved middelhavet og er en ekstrem sjælden gæst her i DK, så det er det næppe.
Den almindelige falk har pletter på ryggen, men det er svært at se på dit billede af ham her ![]()
tak for det…det var oss “tårnfalk” der først røg gennem hovedet da jeg spottede den…holder udkig for at se om den dukker op mens lyset er til en lang tele
…det er nok 25 år siden jeg sidst har set en her
Verden er lille ![]()
Cecilie (med Florian) og jeg tager et af de samme fag dette semester
Måske var det slet ikke en tårnfalk, min far havde … Da jeg var ude at køre for lidt siden, så jeg en ganske stor rovfugl komme flyvende og sætte sig på en gren. Meget mørk i det. Så den må jeg se, om jeg kan identificere. I øvrigt ser jeg nærmest dagligt rovfugle af forskellig art, når jeg kører frem og tilbage til Odense. Der er så mange af dem her i området.
Det var en musvåge. Men de er vel også ret almindelige. Ude i min have har jeg til gengæld en lille mejse, som jeg tror, er en sumpmejse. Som dog kan være svær at skelne fra fyrremejsen. Men da der ikke er meget skov her i området, men til gengæld en del mosegrund, så giver det mest mening med sumpmejsen.
Pyha, hjemme igen efter årets store tur til dyrlægen med alle katte.
Frida har tabt sig meget i løbet af det sidste halve års tid, så vi har givet hende ekstra måltid med ad og ellers killingefoder. Derfor - og fordi hun trods alt snart fylder 16 - tog vi en blodprøve og kørte en stor blodprofil. Hun bonger ud på parasitter, så en ormekur er kommet med hjem. Og så er leveren ikke helt velkørende, så nu prøver vi med noget foder til det.
Gry, 14 år, havde for første gang nogle tænder, der ikke så godt ud, så hun skal afsted igen på torsdag og have det ordnet.
Nille, 10 år, havde også en smule med tænderne, men ikke så slemt, så hun slipper med en kontrol om 3 måneder.
Emil, 9 år, var jeg afsted med i torsdags med hornhindesår - igen, igen. Så han slap i dag med en kontrol af øjet. Der er stadig en lille prik tilbage, så vi kigger på ham igen på torsdag.
Resten af flokken var fine, så de blev vaccineret og slipper for videre tiltale ![]()
Nu trænger vi alle bare til at slappe af, så det er godt, der er Harry Potter i fjernsynet ![]()
Venligst
Dorthe
mine sumpmejser er så til gengæld fyrremejser…
jeg kan heller ikke skelne mellem dem
der ligger en dugfrisk musvåge under alt andet end kat, dem er her mange af, ser og hører dem dagligt
der er faktisk flere tårnfalke i området, men ikke her …måske de har overladt det til ugler og musvåger