Mette-pige har lige fået flødeskum.
Fordi jeg skulle have kakao + flødeskum.
Og så var der lidt tilbage.
Det har jeg faktisk aldrig gjort før.
Kunne I finde på, at give jeres katte sådan noget fedende FY…:S
Mette-pige har lige fået flødeskum.
Fordi jeg skulle have kakao + flødeskum.
Og så var der lidt tilbage.
Det har jeg faktisk aldrig gjort før.
Kunne I finde på, at give jeres katte sådan noget fedende FY…:S
[quote=Mona Jensen;161010]
Kunne I finde på, at give jeres katte sådan noget fedende FY…:S[/quote]
Ja da …
Men mine er så fornuftige, at de ikke vil have fløde … så jeg er nødt til at spise den selv
ja det kan du tro jeg kunne…
jeg har 4 drenge der jævnligt deler både et lille slik vanille-is og et lille bitte slik flødeskum og den slags…
de får 10-20 slik og ikke mere - men jeg deler glad og gerne…
dog aldrig noget med stort indhold af sukker aht deres tænder
Nogle gange synes jeg godt man må prioritere at bond’e lidt med katten med lidt lækkert mad. Det er nu engang så effektivt. -høhø
Tror aldrig jeg har prøvet at give flødeskum. Men det er en ren tilfældighed. :fløjte: -love
Jeg har endnu ikke delt lidt flødeskum med Laban(ved på forhånd at Mille nægter at røre det), men har da delt både is og andet guf med ham:)
Ochta ÆÆÆLSKER flødeskum! Faktisk det eneste hun gider arbejde for, når jeg har forsøgt at klikkertræne hende. Så hun får en lille smule en sjælden gang imellem, men hun er så absolut heller ikke i farezonen for at blive fed. De får som regel også lov at slikke skålene, hvis vi har fået is en dag.
Ja da, mine får fint lov at slikke piskerisene bagefter - hvis de gider…
jah - er der noget af vores mad kattene ser interesseret på, så bliver de altid tilbudt en smagsprøve, det viser sig dog sjældent at de gider det:)
Men jeg synes bestemt der skal være plads - præcis som Sheer skriver, lidt bonde tid skal der også være:wehuu:
Her hjemme får mine også glæden af flødeskum når vi får det. - Den ene er SÅ vild med det, at selv om hun ligner en der ligger og sover så bare jeg går ind med en skål flødeskum, så springer hun ned, og sætter sig over og venter der hvor jeg plejer at sidde. -LOL
Jeg kan kun sige JA, det kunne jeg helt sikkert godt finde på, og de er glade når der bliver delt ud. Nu spiser jeg ikke så tit den slags ting selv, men misserne skal da lige smage når jeg endelig gør.
Jeg tror ikke de tager skade af en lille smagsprøve i ny og næ
Hehe… Har ikke lige prøvet med flødeskum… Men Bølle insisterer på at vi skal dele chips med ham… Haps siger det pludselig ud af hånden på en af os, eller også forsøger han sig da bare med at kravle ned i posen… Han stjal også min julesmåkage en dag… Han fik lov at gnave lidt i den, men ikke meget og så smed jeg den ud… Også pga. sukkerindholdet…
Mon ikke - Surin har sin egen dåse med spray-flødeskum i køleskabet, og hun ved alt for godt, den er derinde. Jeg kan ikke nærme mig køleskabet, uden hun sidder parat og bræger for at få en klat (og det får hun så).
Om hun er overvægtig? Slet ikke - ikke engang buttet!
Når nu I snakker om sukkerindhold, har I så lagt mærke til, at der også er sukker i rigtig mange kattegodbider? Jeg blvier lidt forarget første gang, jeg opdagede det på en dåse med såkaldte vitaminpiller til killinger
[quote=Skattekat;161012]Ja da …
Men mine er så fornuftige, at de ikke vil have fløde … så jeg er nødt til at spise den selv [/quote]
Sådan må vi jo ofre os indimellem
Mine får mest usundt hvis de stjæler det selv. De kan dog godt få en ostepops at sidde og snaske i hver.
Åhhhh ja, den hører jeg meget for herhjemme. hver gang der er nogle hehjemme der larmer med is papir så er Zalsa der med det samme. og hun miaver, og kigger på mig hvis de ikke giver hende noget. og flødeskum og vanilie is er det bedste.
Ja her kan vi heller ikke sige os fri for at give misserne lidt guf iform af flødeskum eller is. Fandt ud af sidst vi havde gæster, at Otto sætter meget stor pris på lagkage med flødeskum.
Jeg har også billeder af en flødeskumsslikkende kat, men de må vente til jeg får min nye puter, lige nu sidder jeg og skriver på min mands.
Knus Elin
Is, flødeskum, ris a la mande, diverse former for tilberedt eller råt kød, fisk, stegt torskerogn, creme fraiche, digestivekiks, mælk, stuvet spinat og den slags ukurrant føde indgår også i Bandens madplan… nogle af tingene helt bevidst - andre tyvstjålet
Ingen af mine reagerer ved mælk, så det er vane, at de får de sidste to ca spsk mælk fra min morgenmad… Igår smovsede Leo i rester fra roastbeef… og Saga var mester i at snuppe en skive stegt torskerogn fra Jans tallerken - hun ville under ingen omstændigheder spise den slags vammel mad, hvis vi lagde det i hendes madskål!
Så jo - lidt guf kommer der da indenbords… noget mere fornuftigt og sundt end andet…
Ja det har jeg da altid gjort med mine katte. Emil er sådan en radmager teenager, men vil desværre kun lige ha et enkelt slik, og Tjalfe kan ikke tåle det med galden, men mine tidligere katte har da altid fået lov at smage i ny og næ.
Her får de lov til at smage alt det de har lyst til, selvfølgelig kun en lille smule
Mja og nej - et par af dem kan godt tigge sig til lidt når vi spiser, men det giver bagslag, man skal have dem helt oppe i hovedet når man spiser -høhø
Men for det meste tigger de ikke flødeskum m.m. - men de får jo også en masse god vådfoder og frysetørret guf, så jeg tror behovet dækket -høhø