Fedende mad

Ja, hvad kan man give sin kat af mad som lige har ldit ekstra næring i?
Savner lidt inspriration.
Serverer tørkost dagligt. Hver eller hveranden dag er der så også enten; noget af det fra de dåser vi får på udstilling, eller de poser. Ellers er der også både rå og tilberedt kylling. Samme gælder med oksekød og fisk
Men der er bare ikke lige noget af det der slår mig som indeholdende ekstra næring? Selvom de fleste af kattene spiser det med velvære.

Killingemad skulle jo være extra fedende og ellers ved jeg egentlig ikke rigtig -sorry

alternativt så giv dem noget der bare får dem til at spise mere…

jeg har været nødt til at mixe, for vi serverer feline porta herhjemme og hvis mine banditter fik lov åd de en 400g dåse HVER om dagen…

så nu mixer jeg med andre mærker - dels så de ikke bliver trætte af det men også for at de ikke skal blive tykke…

men feline porta er guld hvis de skal tage på - mine æder som tærskeværker :slight_smile:

Ja, problemet med killingemad kan også være at det vist er hårdt for kattenes nyrer. (Correct me if I’m wrong) Det er altså ikke at anbefale som standard tørfoder.

Jeg har generelt brugt forskellige varianter af Hill’s (C/d, m/d, kitten, normal, etc efter hvad kattene har haft behov for). Lige pt prøver jeg UniQ, også som killinge foder, da det er blevet mig anbefalet af opdrætter. Det skulle ligge i næringsindhold mellem alm. mad og killingefoder.
Er det en dum idé at fodre med det som killingefoder?

Miss T- Hvor køber jeg det? Og mine de æder skam også alt det våde. Det tøre bliver bare spist normalt.

jeg ved ann-dorit fra mysterycoons har det … http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm

men jeg tror du kan bestille det hjem fra udlandet også - og muligvis billigere men det er et gæt…

-kramer

Aah okay, der skal jeg også have noget shampoo fra når jeg lige får penge (Dhjango skal jo ikke vaskes i noget til røde katte :smiley: ) så må få købt noget af det med så.