Jeg har lige fundt en sammenfiltring i Nynnes pels. Det i sig selv er ikke noget problem, da hun ikke har noget imod at blive håndteret og børstet. Jeg gik igang med kammen, men opdagede at området er meget fedtet, og der er nogle klatter der i, eventuelt noget dødt hud. Jeg har fået filterne ud, men stedet er stadig fedtet, og fyldt med de små klumper. Hvad vil i anbefale mig jeg kan gøre? Skal jeg bade hende, eller kan jeg gøre noget andet? Hun er SÅ bange for vand, og jeg ville være så ked af at gøre det, men hvis der ikke er andre udveje, må jeg starte en langsom tilvænding, og vente med at bade hende, til hun er blevet lidt mere glad for vand, har i eventuelt nogle erfaringer med tilvænning af vand? Det er kun et lille område ved haleroden.
Kan du ikke tage et billede af det og sætte ind?
det har min ramses også…
det er død hud fordi der har været fedtet og huden ikek har kunnet få luft… hold pletten fri for filtrer med en kam og sørg for at fjerne den døde uld der sidder og klumper… hvis det ikke er værre end det du beskriver, så retter det sig når huden får mere luft og mis selv kan rengøre…
alternativt, så få en rutineret kattevasker til at hjælpe dig med at få givet katten et bad… det ikan gøres hurtigt hvis det er en dygtig kattevasker - det burde løse problemet
hvis det kommer kraftigt tilbage vil jeg begynde at overveje et eventuelt foderskifte…
Foder skiftet er allerede på vej men det skyldes lidt deller, der er simpelthen for mange kulhydrater i RC. Så vi skrfter snarest muligt til orijen. Jeg vil forsøge at holde pletten fri, og hvis det ikke virker så søge til en “kattevasker”
Jeg skal prøve og se om jeg kan få taget et billede af det i aften
Kan det skyldes et sår eller byld - Er hun øm i området?
Uden at jeg ved noget som helst om det… så synes jeg, at jeg har læst om begrebet “fedthale” andetsteds her på siden. Mon det kan være det samme?
mvh. tina
Nej det var også det første jeg kiggede efter… Det var bare en pelsknude, som nu er fjernet. Men der er noget der omkring der minder lidt om skæl. Men måske jeg skulle kigge igen, for at være helt sikker.
Hun sidder bare helt stille når jeg røre hende der, og har kigget imellem pelsen, så vidt jeg kan se er der ingen ting.